Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Gossii

TFCC operation

Någon som gjort en sådan operation? Jag gjorde en den 19/8.
    Anledningen till att jag fråga är för att smärta hade jag i början fick ligga kvar på sjukhuset ca 4 dagar. När jag var hemma så började värken avta. Min kirurg gjorde en öppen tfcc och lagade ledbandet på 2 ställen.
    Jag bytte gips efter 2 veckor, samt tog stygn..

Min fråga .. Nu värker fingrarna och jag det tar emot att sträcka ut fingrarna...ska det göra det?

• Svar på tråden TFCC operation
  • dfqyaag

Usch då!! Hoppas du blir bra!! Dom sa tre månaders rehab utan arbete. Sen börja lite smått med lättare arbetsuppgifter. Men jag jobbar i livsmedelsbutik, så det är inte så lätt.

• Gossii

Jag jobbar som undersköterska på sjukhus. Du vet att du har sjukvårdsgaranti att du ska få en tid inom 90 dagar och får du inte det har du rätt till att de skickar dig till privat sjukvård

• Gossii
    Helena Storm skrev 2014-11-27 10:03:00 följande:

Hur är det med dig nu?

Hej jodå det går framåt ska jobba min första dag den 8 dec. Dock har jag haft väldigt ont pga mina övriga sjukdomar men ärret är jätte fint. Har du op. Än?
  • Gossii
    Helena Storm skrev 2014-12-01 12:15:45 följande:

Jag ska opereras den 9/12???? Det blir säkert bra men jag är sjukt nervös.

Du behöger absolut inte vara nervös. Vart opereras du? Sös?
  • Helena Storm

Handkirurgen i Malmö. Det blir säkert bra. Jag sjunger i kör och vi ska sjunga med en känd amerikansk gospelsångare dagen efter. Och min förhoppning är att vara med... Alla människor runt omkring mig säger att det kan jag glömma. Hur länge var din arm bedövad?

Svar på tråden TFCC operation