AnnaL72 skrev 2014-10-21 09:09:32 följande:
Calendula ; ja, jag har läst dessa vackra solskenshistorier och det värmer i hjärtat för de som det faktiskt gått bra för trots dåliga resultat. Tack för ditt peppande inlägg, suger åt mig allt jag kan just nu.
Jag har dock aldrig läst om någon som haft så otroligt dåliga blodvärden som jag. Har försökt finna något här på nätet men det jag hittar är inte ens i närheten av mina dåliga resultat.
Vad visade ditt beta hcg och papp-a?
Pratade med en läkare som sade att det var viktigare att nackspalten hade ett bra värde än blodproven. Det gav mig också lite tröst i detta. Och din lilla hade ju en nackspalt under 3, vilket ju är bra!!
Jag hade väldigt låga blodvärden och läser man om det på nätet (vilket man inte skall göra) så står det bara en massa elände om det. Inte bara det att det kan indikera på kromosomavvikelse utan även havandeskapsförgiftning, moderkakan som lossnar, tillväxthämmat barn och allt för tidig förlossning, missed abortion osv...
Jag har nu valt eller försöker i alla fall att inte tänka negativt utan snarare försöka finna mig i att det som sker det sker och att det finns någon mening med allt. Inom två veckor vet jag med säkerhet om barnet har en kromosomavvikelse. Och nej, jag är inte så orolig för om barnet skulle ha Downs, vi skulle aldrig välja att avbryta graviditeten för det. Trisomi 13 & 18 är förstås mer oroväckande då de sällan klarar sig.
Jag ångrar dock att jag tog kub testet då jag förstått att det med endast åldern (40 år) kommer att ge ett dåligt resultat.