Eventuellt missfall? Två positiva test!
Hej alla!
Har gått och grunnat länge nu och jag ska ta kontakt med barnmorska imorgon men kände ändå att jag behövde dela med mig och kanske diskutera lite med er andra.
För ungefär två veckor sedan började jag må illa, yrselattacker och jag var på jättedåligt humör. Jag tappade tålamodet för minsta lilla. Först trodde jag det var PMS men detta var en vecka innan min PMS brukar infalla. Under denna veckan fick jag en gång en oerhörd kramp i magen som varade ungefär 5 minuter. Under hela denna veckan hade jag molande mensvärk och små symptom som bara skrek GRAVID.
Sen fick jag liiite rosa flytningar som varade en förmiddag och sen försvann det. Tre dagar efter det fick jag mens (blödning). Det var precis som mensen fast lite slemmigt. Detta började på lördagen den 30:e augusti vilket var egentligen en vecka för tidigt. Sen hade jag blödning som var rätt riktigt med blod för att sen avstanna efter 3 dagar.. På 4:e dagen började det övergå i bruna flytningar. För två dagar sen slutade flytningarna och under hela "mensen" hade jag molande mensvärk som vanligt samt otrolig ryggvärk i svanken. Jag kände på mig att det var något som hände i kroppen och köpte en massa stickor på testlagret.
I igår (lördag) fick jag ett positivt utslag på testet (ett tydligt rosa streck). Jag fortsatte ta tester under dagen, både digitala och vanliga och alla visade negativt. Jag tog tre tester imorse på samma morgonurin och ett av de testen visade positivt, men de andra två var negativa. Det rosa strecket var lite starkare idag än det från igår.
Jag går runt o grunnar på alla möjliga saker. Har jag tumörer som utsöndrar HCG? Är jag med barn eller har jag fått missfall? Varför visar ett graviditetstest positivt men de två andra är negativa? Först tänkte jag att jag hade fått ett falskt positivt besked men två? Har någon annan varit med om detta? I nulägets stund har jag molande värk i rygg och livmoder, illamående och jättetrött. Mina bröst är liite ömma och jag tycker att ådrorna syns tydligare.
Även om ni inte har svar får ni gärna ställa upp o stötta..!
Dagens första mens innan denna blödning var 2:a Augusti (Jag har en väldigt lång cykel och har ALDRIG varit med om mellanblödningar eller en vecka för tidig mens.)
Tack för alla svar!
- Anna