Inlägg från: Anonym (Tråkigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tråkigt)

Ni adopterade vuxna!

Vad negativa alla verkar vara till sina adoptivföräldrar. Hoppas att era erfarenheter är undantagen som bekräftar regeln om att adoptivbarn oftast har det rätt bra i Sverige.

• Anonym (Tråkigt)
    Litet My skrev 2014-10-13 00:17:50 följande:

Anonym(Tråkigt): Vad tillför du själv med den kommentaren? Och vem är du att döma andra pga de inte haft förmånen att bli lika "lyckliga" som du? Hur bra man nu kan må när man kläcker såna kommentarer.

Skämtar du med mig? Hon är ju uppenbart mentalt instabil och som sagt hon vill bo med folk som talar hennes språk och delar hennes kultur samtidigt som hon hatar Sverige - åk hem så blir alla glada och nöjda.
  • Anonym (Tråkigt)
    Litet My skrev 2014-10-13 00:51:06 följande:

Anonym(tråkigt): Det är väl inte så märkligt att hon/han känner så. Hör och häpna, alla tycker inte att Sverige är det bästa landet på hela jorden. Att ha en önskan om sitt eget land, språk och kultur där hon föddes är inget märkligt alls.

Om hon nu känner på det viset så är det bara rimligt att hon åker hem?
  • Anonym (Tråkigt)
    Litet My skrev 2014-10-13 01:39:19 följande:

Anonym(tråkigt): Det kanske inte är så okomplicerat som du vill få det att framstå som?

Det är bara till att boka en flygbiljett och sätta sig på nästa plan, det fina i kråksången när man lever i ett fritt samhälle.

Blir nästan illamående av åsikterna som adopterade vädrar i den här tråden om att deras adoptivföräldrar är hemska och egoistiska trots att de älskar sitt adoptivbarn. Om man som adoptivbarn har vuxit upp i ett hem präglat av våld, sexuellt utnyttjande eller psykisk misshandel så förstår jag om man är besviken och arg. Men det är jävligt respektlöst att sitta och kasta skit på de adoptivföräldrar som uppenbarligen älskar sitt adoptivbarn och gett barnet exakt samma uppväxt som vilket barn som helst. Att vara medveten om att ens föräldrar älskar en och samtidigt säga att man själv inte älskar dom, utan att man istället älskar någon främmande kärring i ett annat land som övergav en som spädbarn.
  • Anonym (Tråkigt)
    Litet My skrev 2014-10-13 20:27:16 följande:

Anonym(Tråkigt): Och vad vet du om vad deras adoptivföräldrar gjort/gör? Och nej det är inte bara att boka en biljett till ett land dit man förmodligen varken går flytta, kan språket, kan kulturen mm. Om du istället för att sitta som anonym och läsa in något som djävulen läser in Bibeln och ser vad som står (både här men även i andra forum) så får du in det mesta av psykiskt misshandel, sexuella övergrepp, våld osv. Barn slutar inte älska sina föräldrar i första taget vare dig de är adopterade eller "hemmagjorda".

Om man inte ens kan kulturen så är det inte särskilt rimligt att referera till landet som "sitt land som man blivit stulen ifrån". Är det så hemskt här så är det som sagt bara till att åka härifrån och inte komma tillbaka, gnällkärringar har vi tillräckligt av.

Jag tror säkert att det finns adoptivföräldrar som missköter sin uppfostran, precis som det finns biologiska föräldrar som missköter sin. Jag skuldbelägger inte adoptivbarn som blivit illa behandlade och därav är arga på sina adoptivföräldrar.

Det jag blev irriterad över var personen som skrev att den insåg att dennes föräldrar älskade denne, samtidigt som personen själv inte älskade föräldrarna samt ansåg att de var själviska och elaka för att de adopterat henne. Riktigt jävla otacksamt och kallt att uttrycka sig på det viset.

• Anonym (Tråkigt)
    Litet My skrev 2014-10-13 22:34:45 följande:

Anonym(tråkigt): Ett hett tips är att ta reda på lite fakta istället för att "tro" en hel massa. Det blir liksom lite enklare att föra en dialog då. Uppenbart är att din "kunskap" har enorma brister. Varför har adoptivbarn en "plikt" att vara tacksamma att ha blivit adopterade? Det är ju knappast deras val att bli uppryckta med rötterna och dragna över halva jordklotet. Tacksamhet för åtminstone mig är något som kommer inifrån, inte något som kan "avkrävas" mig.

Menar inte att adoptivbarnen skall vara tacksamma för att de blivit adopterade, men tacksamma för att de blivit väl behandlade av sina föräldrar precis som barn med sina biologiska föräldrar. Min mor (biologisk mor) har varit väldigt kärleksfull mot mig vilket är något man inte kan säga om min far och för hennes kärlek är jag tacksam.

Det hade varit extremt respektlöst och vidrigt att säga att jag inte älskar henne och att hon är en självisk idiot. Att du ens försvarar TS är makalöst.

Sedan kan man åtminstone skatta sig själv lycklig att man kommit till ett av de tryggaste länderna i världen istället för att växa upp i fattig slum på andra sidan jordklotet.

(Jag har varit i ett förhållande med en adopterad tjej så helt okunnig är jag inte.)
  • Anonym (Tråkigt)
    PernillaW82 skrev 2014-10-14 15:29:53 följande:
    Då kan jag meddela att jag är född i Sverige utav svenska föräldrar & därmed svenskadopterad av ett svenskt par!

Så jag har 'inget land' att åka tillbaka till som du så vackert uttrycker dig!

Och jag har aldrig sagt eller skrivit att min mamma älskar mig - däremot har jag aldrig känt mig älskad i överhuvudtaget utav henne. Inte på ett genuint sätt, det har jag aldrig känt i överhuvudtaget!!

Jag tycker det låter som om du brottas med en hel del problem, du är ju född utan empati, stackars dig!!
    Om din mamma inte har sagt och visat att hon älskar dig så förstår du väl att jag inte talar om sådana som du? Jag åsyftar fortfarande de som SJÄLVA inser att deras fosterföräldrar älskar dom men samtidigt hatar föräldrarna i gengäld - av ingen anledning annat än att de anser sig ha blivit "stulna" ifrån sin fina kultur.
Svar på tråden Ni adopterade vuxna!