Ni adopterade vuxna!
Anonym (Jag) skrev 2014-10-14 00:45:01 följande:
Fast tror du att dessa forum är representativa? De som inte har några problem med sin adoption kanske inte sitter och diskuterar i massa trådar på FL? Jag har t ex aldrig förut skrivit i någon tråd om adoption eftersom jag inte ens varit inne på de forumen (den här gången kom tråden upp i Mest lästa så då blev jag nyfiken och kollade). Det jag menar är att de adopterade som inte har dessa problem, finns ju lika mycket som ni - bara det att vi inte hörs så ofta eftersom vi kanske inte har samma behov av att diskutera med andra om hur vi mår på grund av detta.Jag tycker att det är intressant att höra vad andra tycker, men jag gillar inte att du omedelbart ska reducera mig till "skyddad verkstad", "inte talat med så många", "inte varit beredd att lyssna" - det är väl trevligare att hålla saklig ton? Vi kan väl få tycka olika utan att göra en massa antaganden om att andra inte vet vad de pratar om? Jag håller ju med om att det finns en överrepresentation - det jag funderar över är att den bara skulle bero på adoptionen i sig. Dessutom handlar det fortfarande om väldigt få som begår självmord (även om det som sagt är tragiskt).
Om ni inte vill att andra än folk som tycker likadant som ni ska skriva i tråden, kan jag lämna den. Men då kan ni ju också fundera över varför ni uppfattar det som att alla håller med er. Kanske för att andras åsikter inte är välkomna, inte ens när ni ställer frågan.