• minafinastebarn

Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)

Hjälp mig välja mellan ovanstående!!

Jag har nu haft Tre3 i flera år och fattar inte varför jag inte bytt tidigare! Har ofta dålig täckning..

Nu väljer jag mellan Tele2 som har bättre priser än Telenor (som uppger sig ha bättre täckning).

Vad rekommenderar ni därute? Bomba mig med tips nu!

VAD ska jag välja?

Kan säga också att jag bor på landet utanför Norrköping..

• Svar på tråden Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)
  • Jag är bara jag

Maken bytte till Telenor och det funkar mycket bättre än Tele 2! Rättare sagt-det funkar att ringa ö.h.t.

• Jag är bara jag
    minafinastebarn skrev 2014-09-08 15:20:49 följande:
    Så illa med Tele2??

Funkade nästan aldrig. Inte ens mitt i storstäder. Maken blev vansinnig till slut! Telenor är inkopplad på ett annat mobilsystem och nu funkar det överallt.
  • Miss P

Jag har alltid haft tele 2 eller rättarsagt Comviq kontant kort.... Har alltid haft täckning var jag än har åkt någonstans... Har vänner som har och även haft Telenor och tyckte att de var skit. Lycka tillSkrattande

• Emmalinnéa

Absolut inte telenor att deras nät fungerar är ytterst ovanligt enligt mina egna erfarheter. Deras service är under all kritik och dessutom är dom dyrare.
    Får man problem med dom så ska man inte räkna med att få hjälp och på fakturorna är dom kända för att lägga på lite extra i hopp om att ingen ska märka det. men jag märkte det 11 gånger på ca  3 år. 
    Har även vänner och bekanta med samma upplevelser.

Tele2 har fungerat i alla väder och servicen har varit kanon. Kan rekommendera att köra på tele2/comviqs kontantkort där man kan välja vad man har få behov månad för månad och ingen bindningstid.

• minafinastebarn

Fasen vilket skit!!!

Va inne på Media Markt igår för att kolla skillnaden på Samsung S4 och S5.

Där stod det då en tjej från Telenor, som förstås va väldigt på om att få sälja. Jag sa att jag skulle fundera o återkomma, då sa tjejen att jag inte behöver betala för dubbla abb. Det nya hos Telenor ligger vilande tills jag själv bestämmer när det är dags, då gamla hos Tre3 går ut. Jag lyckades inte stå emot, nappade.
    I kassan frågade jag om det va öppet köp, JA sa killen där.

Kom hem till min man, vi diskuterade o kollade upp priser på nätet osv. Konstaterade att Telenor va dyrare.

Ringde Telenor idag för att fråga lite om abb, samt säga upp det jag påbörjade igår. Men deras system låg nere så de rekommenderade att jag åkte till Media Markt ist.

Åkte dessa 8 mil... för att få slängt i ansiktet att det inte går ångra abb!! Mob kunde jag få returnera men inte abb.

Vad sjutton jag med abb till om ni kan ta tillbaka mob??
    Blev en del dispyter!! De fick noggrant höra att jag aldrig kommer rek dom till nån på denna jord, inte heller flytta över resten av familjen till dom heller.

Så... nu är jag bunden till ett abb jag inte vill ha, i två år.
    Visst va det slarvigt av mig! Men jag frågade i kassan om öppet köp, samt ringde till kundtjänsten o får samma svar.

Kokar av vansinne nu!!! F U C K Telenor!!

• Miss P

Men vad jag kan se så har du inte fått så positiva svar när det kommer till Telenor här inne...

• mona83

Skulle heller aldrig gå tillbaka till telenor. Hade det för många år sedan, aldrig haft så dyra telefonräkningar som då. 

L.O.V.E
  • ursula

3 och Telenor kass där jag bor, Telia och Tele 2 kanon

Svar på tråden Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)