• minafinastebarn

Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)

Hjälp mig välja mellan ovanstående!!

Jag har nu haft Tre3 i flera år och fattar inte varför jag inte bytt tidigare! Har ofta dålig täckning..

Nu väljer jag mellan Tele2 som har bättre priser än Telenor (som uppger sig ha bättre täckning).

Vad rekommenderar ni därute? Bomba mig med tips nu!

VAD ska jag välja?

Kan säga också att jag bor på landet utanför Norrköping..

• Svar på tråden Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)
  • minafinastebarn

Tre funkar dåligt. Täckningen. Servicen har jag inget neg att säga om.

Telenor kundtjänst o "fotfolket" i butik är bara intresserade av att sälja! Skit!

Vill ha Tele2 tror jag..

• Jag är bara jag

Himla,himla konstigt då att makens mobil nästan aldrig funkade med Tele 2,men nu alltid med Telenor om de nu är så dåliga!!

• ursula
    Jag är bara jag skrev 2014-09-09 19:11:32 följande:
    Himla,himla konstigt då att makens mobil nästan aldrig funkade med Tele 2,men nu alltid med Telenor om de nu är så dåliga!!
    Inte där jag bor, och ändå bor jag i Mälardalen
  • Bong

Jag var med om EXAKT samma sak som du TS! Blev också lovad att mitt nya abonnemang skulle hoppa igång när mitt gamla hos 3 avslutades, samt att mitt gamla nummer skulle flyttas med. Det hände aldrig. Jag blev lovad att min nya telefon skulle komma innan min gamla, som var låst till 3, skulle bli obrukbar. Den kom aldrig. Jag var utan mobil i drygt tre veckor.

Jag lyckades säga upp avtalet med Telenor, med en dag tillgodo och gick tillbaka till 3. Trots att jag inte längre hade några som helst avtal med Telenor vägrade de att släppa tillbaka mitt nummer och jag fortsatte att få fakturor på abonnemanget som inte fanns.
    Efter fem månader och ett oräkneligt antal samtal till deras odugliga kundtjänst tog jag kontakt med ARN. Då kunde de helt plötsligt släppa mitt nummer redan samma dag och stryka mig helt ur alla deras register.

Aldrig mera Telenor.
    Du har alltid 14 dagars ångerrätt! Sätt hårt mot hårt, deras kundtjänst är inte att leka med.

• minafinastebarn

De snacka om att man inte får ångra när man köper i butik. Då gäller inte distanslagen som när man köper på nätet.
    Fick tag på nån på reklamationsavd på Telenor idag. De tog emot min "anmälan" om uppsägning, de skulle sedan återkomma med beslut?! Långdraget va?? Är väl för sjutton bara o stryka mig direkt!!

• Bong

Låter konstigt att det inte skulle gälla. Kolla upp det! Mitt abonnemang skrevs på hos en försäljare i ett sånt där stånd i ett köpcentrum.

Ja, långdraget är bara förnamnet, men det är lite så de jobbar... De kommer inte ringa upp dig, du kommer få ringa dem. Igen. Å igen. Å igen. Och varje gång du ringer kommer du få prata med en ny person och dra ditt ärende om och om igen och de kommer lova dig att kolla upp saken och återkomma. Men det gör de inte.

Stå på dig, ge dig inte!

• ursula
    minafinastebarn skrev 2014-09-09 20:17:12 följande:
    De snacka om att man inte får ångra när man köper i butik. Då gäller inte distanslagen som när man köper på nätet.
    Fick tag på nån på reklamationsavd på Telenor idag. De tog emot min "anmälan" om uppsägning, de skulle sedan återkomma med beslut?! Långdraget va?? Är väl för sjutton bara o stryka mig direkt!!
    Du har ingen ångerrätt i butik om inte butiken har öppet kök.Butikens välvilja om de godkänner det
  • krillesthlm
    minafinastebarn skrev 2014-09-08 15:13:17 följande:

Jag har nu haft Tre3 i flera år och fattar inte varför jag inte bytt tidigare! Har ofta dålig täckning..

Nu väljer jag mellan Tele2 som har bättre priser än Telenor (som uppger sig ha bättre täckning).

VAD ska jag välja?

Kan säga också att jag bor på landet utanför Norrköp

http://lmgtfy.com/?q=t%C3%A4ckningskarta+mobil

• krillesthlm

VAD ska jag välja?

• krillesthlm

VAD ska jag välja?

haha gör om och gör rättSkrattande
Svar på tråden Tele2 eller Telenor på mobilen??? Hjälp mig :)