• Titt ut

Gravid med 3:e barnet Bf 2015

Hej ni som är gravida med 3:e barnet!

Här är en tråd där vi kan dela allt som har med graviditeten att göra och andra tankar eller frågor som kommer på tal kring barnet i magen och syskonen.

{#emotions_dlg.flower} Vi har varit gravida förr, men ingen graviditet är den andre lik {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Gravid med 3:e barnet Bf 2015
  • redfox

Hejsan, hejsan!
    Ännu en som är gravid med nummer 3 (bf 30/5). Vi hade precis bestämt oss för att två var precis lagom för vår familj då vi plussade. Lite chockade, men nu har detta släppt och nu känner vi båda att det ska bli riktigt roligt. Har två barn sedan förut -09 och -11. Ska bli kul att uppleva allting en gång till och denna gång med barn som är liiite större. Tycker dock att det går så väldigt sakta.

• jonna

Misstänker starkt att jag är gravid, men ska testa om en vecka. Det blir en sladis isf, 15 & 11. Ocjag som precis fyllt 40.

• Titt ut
    jonna skrev 2014-10-07 23:08:33 följande:

Misstänker starkt att jag är gravid, men ska testa om en vecka. Det blir en sladis isf, 15 & 11. Ocjag som precis fyllt 40.

Spännande! Uppdatera oss när du har testat!
  • Titt ut

Jag ligger hemma och är sjuk! Har fått penicillin då min sänka inte alls var bra. Har misstänkt detta då jag har mått så fruktansvärt dåligt de senaste veckorna. Till en början trodde jag det bara var graviditeten men tillslut efter 3 veckor kände jag att det här kan inte stämma för jag känner mig sjuk. Och det var jag!
    Känns skönt på ett sätt då jag vet att jag kommer må bättre om några dagar för den här första tiden av graviditeten har tyvärr varit en mardröm. 

• Blicka
    Titt ut skrev 2014-10-10 11:53:52 följande:

Jag ligger hemma och är sjuk! Har fått penicillin då min sänka inte alls var bra. Har misstänkt detta då jag har mått så fruktansvärt dåligt de senaste veckorna. Till en början trodde jag det bara var graviditeten men tillslut efter 3 veckor kände jag att det här kan inte stämma för jag känner mig sjuk. Och det var jag! smile4.gif
    Känns skönt på ett sätt då jag vet att jag kommer må bättre om några dagar för den här första tiden av graviditeten har tyvärr varit en mardröm. 

Vad trist att inte må bra men tur du kollade upp. Jag fick lunginflammation i början av förra graviditeten men det gick ju bra det med. Krya på dig o vila!!

Själv halkade jag ute i lekpark idag, höften tog smällen o lite nojig är jag allt för bebisen i magen men skulle tro att det inte är ngn fara eftersom den ligger väl inbäddad. Men helt onödigt att jag halkade... Lär ju bli lite blå...annars mår jag lite illa mest jämt - kan knappt hosta utan att få kväljningar
  • WillhiamsMamma

Är det någon mer än jag som känner sig jätte svullen. Tycker tarmarna blir värre för var dag. Känns som jag är i v.20 ist för 7 om man ser till magens storlek. Speciellt kvällstid. Och brösten ska vi knappt inte tala om. Har gått upp 1 storlek redan. Ska bli spännande att se hur detta slutar

Visst är det bara världens bästa känsla att något gror där inne.

Hoppas ni har en trevlig lördag allihop. Denna tröttmössan ska redan krypa till sängs så det finns ork till massa lek och bus med mina två imorgon. Hoppas tröttheten snart ger med sig

• Blicka
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-11 21:49:29 följande:

Är det någon mer än jag som känner sig jätte svullen. Tycker tarmarna blir värre för var dag. Känns som jag är i v.20 ist för 7 om man ser till magens storlek. Speciellt kvällstid. Och brösten ska vi knappt inte tala om. Har gått upp 1 storlek redan. Ska bli spännande att se hur detta slutar smile5.gif

Visst är det bara världens bästa känsla att något gror där inne.

Hoppas ni har en trevlig lördag allihop. Denna tröttmössan ska redan krypa till sängs så det finns ork till massa lek och bus med mina två imorgon. Hoppas tröttheten snart ger med sig smile1.gif

Japp är svullen jag med! Framförallt på kvällen. Blir klurigt att dölja för de som jag ännu inte vill ska veta...

Idag har jag ingen ork alls o har blivit förkyld igen (innan jag ens blivit frisk från den första). Suck... Ingen lekmamma idag, tur sambon är hemma.
  • redfox

Min mage är trööööög. Måste börja äta katrinplommon eller aprikoser för att få igång magen.

Svar på tråden Gravid med 3:e barnet Bf 2015