• Jessica 868

BF inom två månader

Väntar mitt andra barn och är gravid i vecka 36. Börjar bli smått nervös eftersom min första förlossning var lätt. BF är 10/10. Någon som känner för att skriva av sig och följa varandras resa mot förlossningen..?!

• Svar på tråden BF inom två månader
  • BigMami
    Pernilla0414 skrev 2014-10-30 15:51:46 följande:

Min lille grabb som heter Charlie :)

Meeen sååå söööt! Han passar verkligen i att heta Charlie & 2 v REDAN!?
  • Jessica 868

Tack.!

Vår pojk heter Ralf. Det var pappas namnförslag på en pojke och nu när det blev det och efter all dramatik som jag kände att det var värst för min sambo att uppleva vid sidan om, helt maktlös och livrädd. Så fick hans önskan gå i uppfyllelse.

Vi är hemma, åkte hem igår. Mitt hb var ok och jag kände mig så pass bra att jag hellre ville vara hemma och ligga i min egna säng. Kände också att miljön gjorde att allt som hänt väcktes på nytt varje minut. Kunde inte slappna av utan blev påmind hela tiden när jag hörde någon trycka på larmknappen mm. Så för att bli bättre kände jag att det var skönare att komma hem.

Tycker också mina eftervärkar är hemska. Fick ta en alvedon igår och somna med värmekudde om magen. Så fort lilleman ammar så spänner det till extra i magen, men dom sa till mig på bb att som omföderska kan eftervärkarna göra ondare.

Att amma minns jag hur hemskt det var. Ralf är 4 dagar och jag har redan blåsor på bröstvårtorna. Biter mig i läppen varje gång han tar tag. Men jag vet ju också att det blir bättre. Så jag ska kämpa

Kram

• Jessica 868

Godmorgon.

Hur går allt för alla ? Själv är det bra. Fast Ralf är lite röd och irriterad runt där naveln satt. Har försökt läsa mig till hur man på bästa sätt ska sköta det, men jag är super rädd att han ska få en infektion. Bvc ska ringa imorgon så kan nog vänta en dag med att rådfråga dom. VAr ni andra med om att det blev lite rött efter naveln?

Han är väldigt röd i rumpan också. Gör allt så hoppas det också blir bättre.

Känns som om det var jätte mycket lättare att ta hand om min flicka än Ralf. Minns inte rodnad runt navel eller röd rumpa på henne.

Väcker ni era små mitt på dagen och natten för att byta blöja.?

Kram

• BigMami
    Jessica 868 skrev 2014-11-02 08:17:35 följande:

Godmorgon.

Hur går allt för alla ? Själv är det bra. Fast Ralf är lite röd och irriterad runt där naveln satt. Har försökt läsa mig till hur man på bästa sätt ska sköta det, men jag är super rädd att han ska få en infektion. Bvc ska ringa imorgon så kan nog vänta en dag med att rådfråga dom. VAr ni andra med om att det blev lite rött efter naveln?

Känns som om det var jätte mycket lättare att ta hand om min flicka än Ralf. Minns inte rodnad runt navel eller röd rumpa på henne.

Kram

Ralf! Så gulligt och inte så vanligt

Vår tjej hade också röd navel så på bvc penslade de på en lila kräm.

Vi väckte inte för att byta blöja om det inte var så att de hade bajsat eller så. Annars fick de sova. Möjligtvis väckte vi om de hade sovit över maten för länge på dagen men natten fick de sova ostört.

Ska du byta blöja på natten så gör det så tyst som möjligt och tänd helst ingen lampa. Vi bytte blöja i sängen.

Röda rumpor brukar inotyolsalva vara bra mot eller idomin. Allra bäst är ju bröstmjölk!
  • Jessica 868

Jag tror att hans rumpa och navel börjar bli bättre. Naveln luktar inte illa fast den är lite geggig inuti om man tittar. Jag pillar inte för mkt och ska höra med bvc imorgon när dom skulle ringa.

Man läser ju sådana skräckhistorien överallt på nätet att där man bli en infektion och barnen blir jätte sjuka. Det vill man ju inte.

Ska även köpa en bättre babykräm imorgon. Tycker att han bajsar hela tiden fast bara Putte lite åt gången. Men de ser bättre och inte sämre ut

bigami skrev 2014-11-02 12:02:59 följande:

Ralf! Så gulligt och inte så vanligt

Vår tjej hade också röd navel så på bvc penslade de på en lila kräm.

Vi väckte inte för att byta blöja om det inte var så att de hade bajsat eller så. Annars fick de sova. Möjligtvis väckte vi om de hade sovit över maten för länge på dagen men natten fick de sova ostört.

Ska du byta blöja på natten så gör det så tyst som möjligt och tänd helst ingen lampa. Vi bytte blöja i sängen.

Röda rumpor brukar inotyolsalva vara bra mot eller idomin. Allra bäst är ju bröstmjölk!

• BigMami
    Jessica 868 skrev 2014-11-02 13:47:24 följande:

Jag tror att hans rumpa och navel börjar bli bättre. Naveln luktar inte illa fast den är lite geggig inuti om man tittar. Jag pillar inte för mkt och ska höra med bvc imorgon när dom skulle ringa.

Man läser ju sådana skräckhistorien överallt på nätet att där man bli en infektion och barnen blir jätte sjuka. Det vill man ju inte.

Ska även köpa en bättre babykräm imorgon. Tycker att han bajsar hela tiden fast bara Putte lite åt gången. Men de ser bättre och inte sämre ut

Vad bra Nä man vill ju inte att de ska bli sjuka när de är så små. Så hjälplösa

Bäst att kolla med bvc en extra gång
  • Pernilla0414
    Jessica 868 skrev 2014-11-02 08:17:35 följande:

Godmorgon.

Kram

Ralf låter tufft :D

Charlie tappade sin navelstump efter 5 dagar.. Såg väldigt omoget ut o ha kommit lite blod men sköterskan sa att allt är normalt ock det ser bra ut. Hon tipsade om lite vaselin runt om och det ha faktiskt hjälpt. Doxk ha han inte varit så röd.

Rumpan var han röd om de två första dagarna då vi använde våtservetter (libero) sen dess kör vi torra tvättservetter som vi blöter med vatten och smörjer inityol-salva varenda gång så han ha varit fin sen dess.

Jag byter nästan två blöjor om natten då han antingen kissat jätte mkt eller bajsat, men han är vaken rätt många ggr per natt så väcka behöver jag aldrig göra :P

Sover Ralf mkt om natten?

Hörseltestet som görs på BB blev inte godkänt på Charlies höger öra så vi ska tillbaka nu på tisdag och hoppas det bara var fostervatten i vägen vid testet!! Va alla test bra med Ralf?

Min pojk går upp i rasande fart, 1/2 kilo i veckan :S

Dags att sova, passa på när lillen sover :)

Godnatt kram
  • BigMami

Vi fick också göra om hörseltestet på vår mellantjej men det visade sig vara fostervatten. Fast ibland undrar man

Det går säkert bra med testet

Gud vad jag längtar till att mysa med bebis. De luktar ju såå gott

Ha en bra dag alla!

• Jessica 868

Naveln ser bättre ut nu tycker jG och rumpan är mindre röd. Fast jag har märkt att lilleman älskar att bajsa i en ny blöja, så så fort jag har bytt bajsar han och blöjan måste bytas igen. Har lyckats bli kissad på också det va något nytt. Hehe.

Vi använder tvättlappar som vi blötar med vatten. Ska fråga bvc idag om det behövs någon tvål eller nått. Sen har vi smörjt med bepanten. Luftar en stund efter varje blöjbyte också. Rumpan börjar bli bättre. Annars kanske vi ska byta blöjor nästa gång, om det blir värre.

Jag tycker Ralf sover bättre och bättre Lööf nätterna. Dom första vakna han med två timmar mellan. Nu kan han sova nästan fyra. Han ligger vaken en stund innan han skriker till riktigt och vill ha bröstet. En jätte snäll pojke ( ta i trä ). Så inatt bytade jag blöjan en gång. La mig sent och fik upp tidigt så tror inte han led av det. Där va inget bajs imorse iallafall.

Dom hade problem med att lyckas med hörseltestet. Tog några gånger, men sen gick det och allt såg bra ut på båda öron. Läkarens undersökning gick också bra. Blodet skickas iväg så det hoppas man inte höra någontong från.

Hoppas allt går bra med Charlies lilla öra.

Hur går det med storasyster? din är 10 så hon kanske inte reagera samma som min 5:åring. Min dotter blev nästan lite elak. Hon var jätte glad när vi kom hem, men sen blev hon bråkig, skrikig och allmänt störig. Vi vet ju att hon behöver uppmärksamheten, men herregud som hon betett sig. Nu börjar vi komma in i lite rutiner. Hon är på dagis idag, så det känns skönt för henne att hon kan leka av sig där. Trodde det skulle va lite lättare, men dottern vill ha varje minut på dygnet till henne. Svårt med konkursens från lillebror.

Bvc kommer hem till oss idag, så vi får se vad han väger nu.

Ha det bra. Kramo

Pernilla0414 skrev 2014-11-02 22:12:46 följande:

Ralf låter tufft :D

Charlie tappade sin navelstump efter 5 dagar.. Såg väldigt omoget ut o ha kommit lite blod men sköterskan sa att allt är normalt ock det ser bra ut. Hon tipsade om lite vaselin runt om och det ha faktiskt hjälpt. Doxk ha han inte varit så röd.

Rumpan var han röd om de två första dagarna då vi använde våtservetter (libero) sen dess kör vi torra tvättservetter som vi blöter med vatten och smörjer inityol-salva varenda gång så han ha varit fin sen dess.

Jag byter nästan två blöjor om natten då han antingen kissat jätte mkt eller bajsat, men han är vaken rätt många ggr per natt så väcka behöver jag aldrig göra :P

Sover Ralf mkt om natten?

Hörseltestet som görs på BB blev inte godkänt på Charlies höger öra så vi ska tillbaka nu på tisdag och hoppas det bara var fostervatten i vägen vid testet!! Va alla test bra med Ralf?

Min pojk går upp i rasande fart, 1/2 kilo i veckan :S

Dags att sova, passa på när lillen sover :)

Godnatt kram

Svar på tråden BF inom två månader