Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 11:43:59 följande:
Jag har ingenstans skrivit att jag vill bli av med min styvson.
Sedan handlar det inte om att tjäna ihop "poäng" för att kontakta bup. Jag har adhd, mina tvillingdöttrar har adhd och styvsonen har add så vi har redan kontakt med bup- alltså föll det sig alldeles naturligt att kontakta bup då vi redan har kontakt med dom. Det kommer inte bli något möte med dom då de ansåg att det skulle anmälas till soc, skulle det uppdagas att fler saker skett DÅ skulle vi kontakta dom igen.
Det här tycker jag låter som att du inte vill ha honom hemma:
"Min man var inte glad över att få ha sonen mindre men det var det alternativet eller skilsmässa han hade att välja på för jag kan inte låta mina barn vara otrygga i hemmet, då skulle jag flyttat omgående"
Det här tyder också på att du inte vill ha med honom att göra och sättet du agerar på visar att du bryr dig inte om honom, vilka problem han har och vilken hjälp han kan få. Kontakten på soc är ett straff och det tycker du är bra?!?
"Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!"
Det här tycker jag tyder på att ni har misslyckats totalt med att få er familj till EN familj. Det ska inte spela någon roll vilka som är biologiska barn och inte.
"Jag har inte sagt att det är fel att föräldrarna älskar sitt barn, det är väl ändå rätt självklart. Min man är inte förälder till min dotter som blev utsatt för det här övergreppet (jajamen, övergrepp!). Skulle det varit vår gemensamma dotter kanske han skulle reagerat starkare. Mina barn och andras ungar ni vet"
Jag tycker också att din sambo verkar vara en mes. Han ska väl inte behöva välja mellan dig och sitt barn om barnet har problem. Man söker hjälp tillsammans om det behövs. Bup verkar inte alls ha tagit så allvarligt på det, de vill bara dumpa ärendet på soc.