• Anonym (Oj)

Min styvson antastade min dotter.

Anonym (Arg) skrev 2014-09-09 22:00:11 följande:

Jag har haft fullt upp hela dagen, trodde inte jag skulle få en enda kommentar;)

Det som hände var att han stoppade in sin tunga i hennes mun när han trodde Att hon sov, detta skedde två kvällar i streck och jag tycker det är allt annat än ok.

Vet inte om jag tycker att det är ett sexuellt övergrepp. Tror du att han hade en sexuell baktanke eller ville han utforska en annan människa mun? Hur har han förklarat det?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Usch!) skrev 2014-09-10 07:56:34 följande:
    Så om din morbror smög sig in till dig när du sover inatt och sticker in sin tunga i din mun - du skulle inte se någon som helst sexuell underton i den vidriga handlingen? Eh..vad har ni för er i er släkt nör ni träffas egentligen om detta inte räknas som ett övergrepp??!
    Jag hade också tyckt att det var ett problem om min morbror kom in till mig och ville leka doktor. Det går inte att jämföra.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 09:22:52 följande:
    Äntligen någon som ser förnuftigt på det hela. Ts sätt att överdriva och dramatisera samt att göra en ganska oskyldig händelse till ett sexuellt övergrepp  lär vara det som som skadar flickan mest och kan förstöra mycket för henne när det gäller sexualitet.
    Pappan agerar klokt tycker jag, självklart slutar en normal förälder inte att älska sitt barn bara så där och att blanda in soc. med mera är faktiskt helt hysteriskt
    Håller med! Ts verkar helt enkelt inte tycka om sitt styvbarn och överreagerar.
  • Anonym (Oj)

Någonstans i detta samhället har kunskapen om att barn har en sexualitet glömts bort. Barn är sexuella varelser och har alltid varit. Sexualiteten ser annorlunda ut för barn än vuxna (förstås) men den finns där. Tvång är alltid olämpligt men det låter mycket som att ts tycker att styvsonen "tjänat ihop" till en Bup kontakt. Jag tycker det krävs mer info om vad han egentligen gjort. Som jag ser det kan det lika gärna vara en hysterisk styvmamma som vill bli av med ett barn.

• Anonym (Oj)
    Dasha skrev 2014-09-10 11:22:31 följande:

Har du nån bra länk till nån modern VETENSKAPLIG artikel om barns sexualitet: vad som är normalt i vilket ålder? Sökte själv flera ggr, men t.ex. 1177 har ingen om detta, bara om alla andra delar av barns utveckling.

Det var länge sen jag läste sexologi så det mesta har jag i bokform. Men RFSU och offclinic (inriktade på behandling av barn som begår och utsätts för sexuella övergrepp) brukar ha bra material.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 11:43:59 följande:
    Jag har ingenstans skrivit att jag vill bli av med min styvson.

Sedan handlar det inte om att tjäna ihop "poäng" för att kontakta bup. Jag har adhd, mina tvillingdöttrar har adhd och styvsonen har add så vi har redan kontakt med bup- alltså föll det sig alldeles naturligt att kontakta bup då vi redan har kontakt med dom. Det kommer inte bli något möte med dom då de ansåg att det skulle anmälas till soc, skulle det uppdagas att fler saker skett DÅ skulle vi kontakta dom igen.

Det här tycker jag låter som att du inte vill ha honom hemma:

"Min man var inte glad över att få ha sonen mindre men det var det alternativet eller skilsmässa han hade att välja på för jag kan inte låta mina barn vara otrygga i hemmet, då skulle jag flyttat omgående"

Det här tyder också på att du inte vill ha med honom att göra och sättet du agerar på visar att du bryr dig inte om honom, vilka problem han har och vilken hjälp han kan få. Kontakten på soc är ett straff och det tycker du är bra?!?
     "Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!"

Det här tycker jag tyder på att ni har misslyckats totalt med att få er familj till EN familj. Det ska inte spela någon roll vilka som är biologiska barn och inte.
    "Jag har inte sagt att det är fel att föräldrarna älskar sitt barn, det är väl ändå rätt självklart. Min man är inte förälder till min dotter som blev utsatt för det här övergreppet (jajamen, övergrepp!). Skulle det varit vår gemensamma dotter kanske han skulle reagerat starkare. Mina barn och andras ungar ni vet"

Jag tycker också att din sambo verkar vara en mes. Han ska väl inte behöva välja mellan dig och sitt barn om barnet har problem. Man söker hjälp tillsammans om det behövs. Bup verkar inte alls ha tagit så allvarligt på det, de vill bara dumpa ärendet på soc.

• Anonym (Oj)
    Ess skrev 2014-09-10 19:07:10 följande:

Tråden gäller inte två gemensamma barn. Så lösningen är enkel, han hade åkt ut så det visslat om det.

Annars kan man ju hela tiden sitta och vända på det, hade du reagerat lika om det varit din hund som juckat på ditt barn, osv. Det är exakt lika ovidkommande!

Men det kan väl inte du bestämma själv? Barnet har väl en förälder som bör få säga sitt?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 18:50:58 följande:

Jag blir helt förfärad över den pedofil- och sexualskräck som råder i Sverige långt in på 2000-talet.

Nu gäller det två barn och tilltaget var kanske dumt men att få det till ett sexuellt övergrepp det övergår min fattningsförmåga.

Jag kan tänka mig att Ts hysteriska reaktion svårt skadar styvsonen men framför allt den egna dottern.

Snälla ni ta händelsen för vad den är, ett lite dumt tilltag av ett barn. Förklara utan aggression och övertoner för barnen att så bör man inte göra, men skuldbelägg inte

Håller med.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2014-09-10 20:06:10 följande:

Och du tror inte att barn har sexuella känslor eller en sexuell nyfikenhet? Det går nedåt i åldrarna och det gick i rasande takt när internet kom in i gemene mans hem.

Barn har sexuella känslor och kan känna sexuell njutning MEN den sexualiteten ska de utforska på egen hand i sin egen takt tills de är gamla nog att själva ta beslutet att ha sex med någon (bäst att skriva det så ingen tror att jag propagerar för pedofiläckel)

Att antasta någon är aldrig ok och även om den här pojken nu var nyfiken och ville testa så gjorde han det så fel! Han måste få sig en ordentlig tankeställare kring detta så att han inte tror att det var ok, för inget hände ju.

Fast även om det inte sker i enskildhet så behöver det ju inte vara fel. Leka doktor och undersöka varandras kroppar har nog alltid förekommit. Problemet här är ju att flickan sov eller nästan sov och inte var med på det.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:35:43 följande:

Ja, men det gör det faktiskt inte till ett sexuellt övergrepp.

Nej absolut inte, högst normalt beteende
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.