• Anonym (L)

skolan anmälde min 8-åring till socialtjänsten!?

missan75 skrev 2014-09-10 18:10:38 följande:
    Nu vet vi inte riktigt sanningen, utan enbart TS bild av situationen.

Jag jobbar i skolan och det finns en uppsjö med föräldrar som inte vill se och inse att deras barn har problem.

Jag har själv gjort en orosanmälan till socialtjänsten pga ett barn med ilskeregleringsproblem och bristande omvårdnad då de inte sökte hjälp. Frågar du de föräldrarna anser de säkert också att det kom som en blixt från klar himmel. Även om vi haft långa dialoger med föräldrarna om pojkens svårigheter.
    Vi måste väl ändå utgå att TS säger sanningen. Det finns även en uppsjö med konstig personal som gör mycket orättvisor bland eleverna jag avskyr detta. Och det måste också stoppas. Man borde verkligen rusta upp bland lärare.

TS börja med just nu att följa med till skolan en dag i veckan, för att se vad som händer speciellt ute, vad rastvakterna gör och så vidare.

Jag håller med dig/kram
  • Anonym (L)
    Anonym (rätt) skrev 2014-09-11 11:01:32 följande:
    Nu är det som så att just ditt barn har varit ett problem i skolan, vilket lärarna upprepade gånger tagit upp med dig. Du gör inget åt saken, tar inget ansvar så då är det inte mer än rätt att de anmäler till soc. Någon måste styra upp ungen!
    Vad ger dig rätt att skriva att TS son är ett problem i skolan? var har hon sagt att de har upprepade gånger tagit kontakt?
    TS har ju tagit kontakt med den drabbade pojkens förälder och det är väl ändå att ta ansvar.
    Det kanske hade räckt med det.
  • Anonym (L)
    Anonym (arg) skrev 2014-09-11 11:38:28 följande:
    Sjukt att läsa. Många här är precis lika snabba på att döma som skolan! Har en son som är likadan. Rastlös, retsticka men har aldrig varit våldsam. Förrens i våras. En pojke trakasserade honom i en vecka med ord och slag. Rastvakterna gjorde inget och inte övriga personalen heller. Till slut rann det över för min grabb och han gav igen. Jag fick samtal om detta där de målade ut min son som problemet. Sa ifrån på skarpen om vad som hänt och deras oförmåga att hantera problem innan de blir värre. Tog 3 dagar sen så låg kallelsen till soc i brevlådan! Det samtalet skolan fick var inte trevligt och den andre ungen ( känd för att vara våldsam i och utanför skolan ) var inte ens aktuell som problem, de pratade inte med föräldrarna eller nån anmälan till soc. Han har sen dess varit inblandad i flera bråk men inget händer!

Min son är dessutom aktuell för adhd-utredning till skolans stora förtret. De vill inte ha nån förklaring på hans beteende eller behöva lägga resurser för att hjälpa honom, de vill ha en syndabock så de kan fortsätta dölja alla problem på skolan. Och nej han är inte enda syndabocken eller den ende att få en anmälan. Vi är en hel hög som fått skit. Alla är svenska och problemen, de nyanlända barnen, slipper undan! Skolan skapar själva ett problem med rasism och utanförskap. Heja!
    Det var det jag misstänkte. Man vågar inte säga till invandrarbarnen eller dess föräldrar för då är man rasist. Jag förstår inte att det inte går att ta tag i. Några högra måste väl se detta och våga agera, men nej då det gör man inte.
  • Anonym (L)

Jag har lämnat och hämtat mitt barnbarn en hel del nu sen han börjat i förskoleklass. Och redan har jag sett några incidenter bland både elever och personal. Man blir ju mörkrädd hur ska det gå längre fram. Man vill ju skydda dessa små sexåringar som kommer i från förskolan. Man vill att de ska känna sig trygga i skolan. Inte att de ska komma hem och berätta om hur några knuffas och kastar stenar.

• Anonym (L)
    Anonym (rätt) skrev 2014-09-11 15:12:35 följande:
    Jag har barn i samma skola.
    Tror inte jag kan lita på dig om det. Tyvärr sörrö.
  • Anonym (L)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2014-09-11 18:20:45 följande:
    Jag har varit med i skolan, och då uppför ju sig mitt barn givetvis exemplariskt.. så det är ingen idé att jag är med, men jag såg många brister, vilket inte är personalens fel, men de är för få.
    Ja jag tänkte mest på att se hur övriga barn samt personal beter sig.
Svar på tråden skolan anmälde min 8-åring till socialtjänsten!?