skolan anmälde min 8-åring till socialtjänsten!?
Kan skolan verkligen anmäla barnen pga ett slagsmål som gick överstyr i skolan? Mitt barn är busig och aktiv men är inte våldsam !! Han är en väldigt kärleksfull och empatisk kille men han kan vara en retsticka, och håller gärna låda, och har ibland svårt för att lyssna på fröknar osv det är jag medveten om, men nu hade han och en kompis hamnat i bråk och tydligen gett sig på en klasskompis, vilket givetvis är fruktansvärt, en rastvakt påstår sig inte kunnat ha särat på barnen (en 30+ man) vilket i mina öron låter extremt överdrivet? Hur svårt kan det vara? Till det väsentliga, givetvis skall detta inte hända och det är fel, men mitt barn har inte varit med om något sådant här tidigare, enligt rastvakten skulle mitt barn ha fortsatt att slå det andra barnet när han sa stopp, vilket låter helt sjukt, ännu sjukare att han inte skulle kunna sära på dem i min värld.. Nu har han och rektorn anmält händelsen till socialtjänsten, detta är första gången detta händer, om det inte är så illa som rastvakten vill ge sken av, jobbar själv med barn och det låter inte som mitt barn, alla föräldrar älskar honom och ringer ofta och frågar om de kan få leka osv.. Fattar noll. Men när jag läser på nätet fattar jag det som att sådant här polisanmäls, socialtjänsten tar inte i sådana här fall eller? Är detta skrämselpropaganda från skolan ?? Eller kan det gå till såhär??