• lingondripp

Är C3 perkolator och vattenkokare plastfria inuti?

Hej!

Jag söker med ljus och lykta efter en perkolator och en vattenkokare som är utan plast inuti kannan (ingen plast i kontakt med det heta/kokande vattnet). Jag funderar på C3 vattenkokare och perkolator - finns det någon här inne som har erfarenhet av dessa?

Jag tar tacksamt emot andra tips på dessa maskiner också, det viktigaste är som sagt att det inte ligger nån plastslang för vattenmätning eller nån plastruta i kannan och kokar med vattnet. 

Trevlig onsdag! :)

• Svar på tråden Är C3 perkolator och vattenkokare plastfria inuti?
  • Anonym

Tror och tror, det finns rätt mycket forskning kring att de gör det. Sen hur det påverkar oss är det ingen som kommit fram till än, men det känns bäst att dricka plastfritt kaffe om jag får välja. 

Har du en sådan perkolator möjligtvis?

• Nyfikna72

Tanken är ju god men riskerna är fruktansvärt överdrivna, du ska nog äta upp pallvis med perkulatorer varje dag om det ens ska gå att detektera dessa ämnen. Dessutom får man komma ihåg att plast är ett väldigt vanligt material i vattenledningsnäten................så?

Du utsätter dig troligen för tusen gånger mer farliga ämnen om du går i områden med mycket trafik och avgaser och jag tror ärligt talat inte att du går med kolfiltermask på dig vid de tillfällena.

• sportpappa

Jag har en C3 Perkolator (just den du länkat till) och nivåröret på utsidan är i plast så den har definitivt plast som kommer i kontakt med hett vatten.

• Anonym

Tack för hjälpen, sportpappa! 

Svar på tråden Är C3 perkolator och vattenkokare plastfria inuti?