• Hoppas03

Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

Jag är själv nyss fyllda 45 och vill så gärna ha en liten till. Någon mer som  precis som jag trots åldern och statistiken vill fortsätta försöka och leva på hoppet att det kan lyckas. Jag har googlat runt lite på nätet och här på familjeliv men hittar inte så många i min ålder som försöker bli gravida. Därför startar jag den här träden, Min  förhoppning är att vi kan samlas här och peppa och stötta varandra. Solskenshistorier från andra 45 åringar är givetvis välkomna!

• Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?
  • Mojsan09

Ja, är på CD 16 och tror jag haft äl, men lite osäker faktiskt. Gjorde inga äl-tester dumt nog, och kände inga andra jättetydliga symptom. Och tveksam temperaturstegring därefter, så vet faktiskt inte. 

Ja, jag borstar med d-vit, tog 32000 IE denna gången, gör du?

• Carrolina

Ja, jag brukar också ta d-vit-boost, 35000 brukar jag ta. Är på cd 12 och tog test i morse men inget utslag, ska ta imorgon igen och då tänkte jag ta d-vitaminet också. Känner att det är på g! Synd att du inte tog några tester!
    jag har ju köpt en temp men inte börjat använda den?

• Mojsan09
    Carrolina skrev 2022-05-26 23:18:49 följande:

Ja, jag brukar också ta d-vit-boost, 35000 brukar jag ta. Är på cd 12 och tog test i morse men inget utslag, ska ta imorgon igen och då tänkte jag ta d-vitaminet också. Känner att det är på g! Synd att du inte tog några tester!
    jag har ju köpt en temp men inte börjat använda den?

Hur går det för dig, har du tagit d-vit boosten och haft äl ännu?

Jag har tyckt det varit lite meckigt att tempa, men nu fått in bra rutin på det, försöker tempa runt 6 varje morgon.
  • Anonym (Susanne)

Ja, är 47 och försöker få till första barnet. Det är givetsvis inte helt lätt men ger inte upp hoppet. Hade ÄL förra månaden 

• Anonym (Susanne)

kan tillägga att jag inte känner mig en dag äldre än 30. Brukar äcen få höra att jag ser yngre ut 

nu försöker vi dagligen. Min sambo är 51 men det ska ju inte va nån svårighet för män 

• Carrolina

Är på cd 15 idag och testade cd 12-14 men hade bara neg, tror jag hade ÄL cd 12 så missade glada gubben för sekret och känningar försvann. Efter jag började med munkpeppar så har min ÄL kommit tidigare men lutealfasen blivit längre så hade nog ÄL på cd 12 redan? blev ingen bra månad det här!  Nu ska jag verkligen ta tag i tempandet!!! Och boken kom häromdagen så jag har börjat läsa lite - intressant  - och nyttigt att läsa på engelska! Jag tycker det är väldigt konstigt att den inte finns på svenska!

Vad kul med en till som kämpar Susanne! Tar du något kosttillskott eller har du gjort några förändringar?

• Carrolina

Eller kul med en till som kämpar är det väl inte - jag önskar ju förstås att vi alla slapp kämpa och det bara blev en liten bebbe eller två bara sådär ????

• Anonym (Susanne)
    Carrolina skrev 2022-05-29 20:37:54 följande:

Är på cd 15 idag och testade cd 12-14 men hade bara neg, tror jag hade ÄL cd 12 så missade glada gubben för sekret och känningar försvann. Efter jag började med munkpeppar så har min ÄL kommit tidigare men lutealfasen blivit längre så hade nog ÄL på cd 12 redan? blev ingen bra månad det här!  Nu ska jag verkligen ta tag i tempandet!!! Och boken kom häromdagen så jag har börjat läsa lite - intressant  - och nyttigt att läsa på engelska! Jag tycker det är väldigt konstigt att den inte finns på svenska!

Vad kul med en till som kämpar Susanne! Tar du något kosttillskott eller har du gjort några förändringar?

Du kommer igen nästa månad :) Vad bra att du läser! vad är det för bok? 

jag tar faktiskt gravidtillskott och även en olja från Iran innehållande bland annat mynta. vet ej om det fungerar så bra men enligt en vän ska det göra det så kör på :) 
    vad roligt men munkpeppar, hur funkar det? 

• Carrolina

Och jag gjorde ju andra tecken än frågetecken men alla tecken jag gör blir frågetecken - skumt!

• Carrolina

Ja, vi får ta igen det nästa månad, ibland kommer ju ÄL när det inte alls passar? vad är det för gravidtillskott du tar? Och spännande med oljan! Jag har typ halva trädgårdslandet fullt med mynta - jag skulle kanske ta och börja knapra på det hahaha! Vad är det mer i oljan? Det är ju intressant 
    med tips och knep från andra länder och kulturer!
    Det är Mojsan som tipsade om boken It starts with the egg, jag beställde för ett tag sen och nu har den äntligen kommit!

Munkpeppar är egentligen för dem med oregelbundna cykle, det har inte jag men jag testar allt möjligt känns det som! Jag har tagit dem i 2 månader men när de tog slut ni i veckan beställde jag inte mer?vet inte om jag ångrar mig! Har lästa att läkare på fertilitetskliniker i Grekland rekommenderar att ta det i 3 mån för att få bättre kvalite på äggen. Jag har beställt dhea som jag tagit i ca 2 v och jag kände att det kanske blev för mycket! Första ÄL med munkpeppar var verkligen stark, gjorde ont och kändes i hela kroppen! Ja, ja, det är inte lätt att veta vad man ska ta och inte ta?.

Jag hoppas ni har en fin kväll!

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?