Ensam hemma skrev 2014-09-11 17:37:24 följande:
Skönt att höra att ni tar hjälp av en jurist. Eftersom ni är dödsbodelägare så är det dödsboet som betalar, så det är inte så att du får en räkning.
Du behöver inte vara nervös för bouppteckningen. Det är självklart en ovan situation, men ingenting att vara rädd för. Det är din pappas kvarlåtenskap som ska redovisar, alltså hur det såg ut den dagen han dog. Vad han hade för obetalda räkningar, vilka tillgångar han hade, hus, bilar, pengar på banken och eventuellt annat av värde. Testamentet kommer också att följa med som en bilaga till skatteverket.
Du ska fullständigt strunta i de hot du upplever att du blir utsatt för. Jag tolkar det som att det är din systers man som har störst insyn i din pappas ekonomi och det är då hans ansvar att redovisa allt för juristen. Du ska bara vara lugn.
ja vilken soppa med hoten hela tiden
ja han har ju tagit sig på det ansvaret utan att prata med oss om det, han vill inte sammarbeta heller, går inte att prata med honom det
Så när man går i mot honom så kommer hoten, bara nu om att vi kanske har en köpare till huset och ett kontrakt är skrivit med mäklaren jag och min bror är orsäkra och vill ha ut huset på hemsidor med mera men då blir det bråka med min systersman som skriver på kontraktet
han liksom är bång styrd, vi finns inte ens
De kom på begravningen men inte sen på kaffet efteråt, de vill inte träffa all släkt
de är liksom onda på något sätt