Inlägg från: Anonym (Praktik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Praktik)

Praktik

Hej!
    Jag ska ut på praktik på ett äldreboende i ett par veckor. Men tycker jag ska praktisera väldigt mycket, jag kommer jobba i över 40/tim veckan och även hela lördag och söndag. I mitt huvud känns de fel men kanske är så är inte insatt i hur man får jobba som praktikant utan bara en undran, det är alltså OK att praktisera kvällar och helgar utan betalning?

• Svar på tråden Praktik
  • Anonym (Praktik)

via studier är det.

• Anonym (Praktik)

Ok tack då vet jag! Blev lite chockad når jag såg arbetstiderna sen att jag ska plugga heltid samtidigt! Lägga i gasen och bara köra!:)

• Anonym (Praktik)

Jag kommer praktisera första veckan i ca 45 timmar och samtidigt ha prov och inlämningarna i skolan. Det stämmer väl ?

• Anonym (Praktik)

De har sagt att jag ska fortsätta göra proven och inlämningarna samtidigt som jag praktiserar!

Plussade hop alla timmar och det är 46tim jag jobbar nästa vecka.

Tyckte därför det var lite väl mycket när jag kommer jobba hela helgen oxkså då får jag ingen tid över. Har 2 barn också så det kommer bli väldigt lite tid över att plugga om det ska vara så

• Anonym (Praktik)

Jag har inte fått schemat för de veckorna än. Jag får kolla med dem igen om detta då.

Svar på tråden Praktik