Snälla hjälp med CSN problem
Hej!
Jag påbörjade ett program på 3 år i January 2014 och fick studiemedel för första terminen. Saken är att min pappa blev sjuk (han bor i England) och gick igenom 2 operationer vilket gjorde mig väldigt deprimerad. Så jag var frånvarande vilket ledde till att jag inte avslutade först terminen(0 poäng). Jag har informerat min lärare och kommer göra omtenta.
Nu har jag startat andra terminen men inte fått något studiemedel från CSN. Jag har ångest och är nedstämd för att jag inte kan betala min hyra eller köpa mat. Hur går jag till väga för att lösa det här? Förlåt mig om jag har slösat eran tid men jag har ingen annan utväg. Hjälp uppskattas stort!
Jag fick svar från CSN igen efter att jag hade skickat ett meddelande som förklarar min situation men blev nekad på grund av att jag inte skickade in bevis. Jag hade en psykolog i början av förra terminen men det var för dyrt att fortsätta för att det kostade 160kr i timmen. Jag gick också igenom en mängd olika prover(blod prover m.m.) för att fastställa varför jag mådde så dåligt. Kan jag få något typ av intyg från min läkare som kan hjälpa mig eller är det kört? Vad har jag för möjligheter nu?