• Judiths

Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?

Hej! Har en smal tvååring som är 83 cm lång. Hennes byxor i strlk 80 börjar bli för korta och vi har svårt att hitta byxor i strlk 86 som inte halkar ner. Vi har tidigare kört Lindex mjukisbyxor och tights mest men de funkar inte i 86. Polarns byxor med ställbar resår i midjan är det som funkar bäst, de är dock väldigt vida och blir lite otympliga även om de sitter uppe tack vare resårknappen.

Finns det någon som har tips om smala byxor? Kan strlk 92 vara smalare i vissa märken? (Tänker att 86 kanske mer är anpassade efter knubbiga bebisar).

• Svar på tråden Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?
  • fluu

Molo brukar vara smala.Lindex brukar vara något smalare. Nameit okej.  Min är likadan och vi kör nästan uteslutande på byxor med mudd och snörning, annars tappar hon byxorna.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Paincake

Om mjukisbyxor eller tights är för stora i midjan är det hyfsat lätt att bara sprätta upp ett liiiitet hål på insidan av linningen och trä in ett eget resårband. Så har jag gjort med ett flertal byxor till sonen. Sen är ju strumpyxor ett bra alternativ till smala barn, har jag erfarit.

• fluu

Gällande strumpbyxor så upplever jag kappahls som större i midjan. Pops funkar på min smalis, Villervalla funkar okej, Molo sitter bra.

• cosinus

Lindex har väl om jag inte minns galet 86 både på bebisavd och för lite större barn (typ 86-122) de som är för större barn brukar vara smalare i modellen.

Mina smalisar har haft mycket tights, jeans-leggins, velourtights och sånt. Faktiskt har även Lindex velour-brallor funkat hyffsat i både bebisutförande och de som går upp till 122.

Andra märken där jag ibland kan vara lyckosam är meandi, Kappahl och Åhléns eget märke

• Judiths

Tack för tipsen! Köpte några till tights från polarn igår. De är ju inte tighta för fem öre men sitter i alla fall uppe med hjälp av knappen och blir inte lika bylsiga som de vidare byxorna.

Köpte även ett par tjocka strumpbyxor från villervalla strlk 19-21 som låg i en 50%-korg, de var bra så jag ska nog köpa fler.

Har försökt hitta lite rejälare byxor som passar till utelek men snart är det ju överdragsbyxor som gäller i alla fall!

Tack igen för alla tips, jag ska använda dem när jag spanar vidare :).

• cosinus

Meetoo har ett par tights som heter gelippa leggins (tror jag) knappar som dekoration längst ner

De är lite tjockare i kvalitén och väldans långsmala.

• Elsis

På Åhlens köpte jag smala byxor av deras eget märke, sorten hete flipp, i storlek 92, till min smala tvååring förra året. Hon kunde knappt ha några av de byxor som fanns att ärva efter hennes storasyster.

• temporär

Om barnet har blöja fortfarande kan det vara en ide att gå upp på storlek 92, men leta modeller som inte är gjorda att få plats med blöja under. De kan vara smalare över rumpan och midjan och benen kan man ju vika upp om det behövs, eller sy upp om man vill.

När barnet inte har blöja längre blir det ännu svårare. Min treåring som har 92-98 på längden, tom 104 på vissa plagg, kan ha byxor i storlek 74. De är korta så klart men passar över rumpan.

• tomsfru

villervalla o nova star bland de lite mer kostsamma märkena. annars har newbie funkat på min tös... hon är 85 lång o väger knappt 11 kg så enligt det är hon ju inte så smal (skiljer väl 1 1/2 kurva ung) men vi har alltid kunnat gått efter längden på storlekar till henne, hon är slank liksom... dvs nu när hon är 85 lång är det 86 i byxor o 80 i tröjor o klänningarsom gäller.... men Lindex har aldrig funkat.... köpte en dress där med tunika o tights i strl 86 o de e ju löjligt hur bylsigt det ser ut.... hehe

• isolande

Polarns byxor har varit helt hopplösa på vår smalis. De är så "tunga" oxå att de bara åker av.

Vi har köpt Åhléns bebischinos i strl 86 och drar åt midjeresåren. Har även mjukisbyxor som är figursydda med dragsko i midjan från Åhléns. Hittade även ett par smala jeans på Lindex som är perfekta.

Alla storasysters kläder har fått ärvas av andra barn tyvärr.... Hon var en knubbis Drömmer

• Judiths

Tusen tack för mer tips! Inser att jag behöver ge Åhlens en ny chans. Köpte några basplagg därifrån som var supervida när hon var liten bebis och har därför avfärdat dem som stora sen dess men så verkar ju inte vara fallet med alla modeller.

Tack igen!

• isolande

Smalisbrallorna på Åhléns är tyvärr inte i 3 för 2 och inte i baskollektionen ;) fick själv tipset om åhlens av en annan smalismamma.

• Judiths
    isolande skrev 2014-09-15 17:51:04 följande:

Smalisbrallorna på Åhléns är tyvärr inte i 3 för 2 och inte i baskollektionen ;) fick själv tipset om åhlens av en annan smalismamma.

Typiskt :). Just nu känns det i och för sig som att jag kan tänka mig att betala rätt mycket för ett par brallor som sitter bra!
  • fluu

Geggamoja ska väl vara rätt smala också? Har inte testat själv, men hört från vänner.

• Judiths
    cosinus skrev 2014-09-14 15:50:56 följande:

Meetoo har ett par tights som heter gelippa leggins (tror jag) knappar som dekoration längst ner

De är lite tjockare i kvalitén och väldans långsmala.

Köpte ett par gelippa idag och de sitter jättebra på henne, stort tack för tipset! Ska köpa på mig ett gäng till veckan :).
Svar på tråden Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?