Inlägg från: Judiths |Visa alla inlägg
  • Judiths

Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?

Hej! Har en smal tvååring som är 83 cm lång. Hennes byxor i strlk 80 börjar bli för korta och vi har svårt att hitta byxor i strlk 86 som inte halkar ner. Vi har tidigare kört Lindex mjukisbyxor och tights mest men de funkar inte i 86. Polarns byxor med ställbar resår i midjan är det som funkar bäst, de är dock väldigt vida och blir lite otympliga även om de sitter uppe tack vare resårknappen.

Finns det någon som har tips om smala byxor? Kan strlk 92 vara smalare i vissa märken? (Tänker att 86 kanske mer är anpassade efter knubbiga bebisar).

• Svar på tråden Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?
  • Judiths

Tack för tipsen! Köpte några till tights från polarn igår. De är ju inte tighta för fem öre men sitter i alla fall uppe med hjälp av knappen och blir inte lika bylsiga som de vidare byxorna.

Köpte även ett par tjocka strumpbyxor från villervalla strlk 19-21 som låg i en 50%-korg, de var bra så jag ska nog köpa fler.

Har försökt hitta lite rejälare byxor som passar till utelek men snart är det ju överdragsbyxor som gäller i alla fall!

Tack igen för alla tips, jag ska använda dem när jag spanar vidare :).

• Judiths

Tusen tack för mer tips! Inser att jag behöver ge Åhlens en ny chans. Köpte några basplagg därifrån som var supervida när hon var liten bebis och har därför avfärdat dem som stora sen dess men så verkar ju inte vara fallet med alla modeller.

Tack igen!

• Judiths
    isolande skrev 2014-09-15 17:51:04 följande:

Smalisbrallorna på Åhléns är tyvärr inte i 3 för 2 och inte i baskollektionen ;) fick själv tipset om åhlens av en annan smalismamma.

Typiskt :). Just nu känns det i och för sig som att jag kan tänka mig att betala rätt mycket för ett par brallor som sitter bra!
  • Judiths
    cosinus skrev 2014-09-14 15:50:56 följande:

Meetoo har ett par tights som heter gelippa leggins (tror jag) knappar som dekoration längst ner

De är lite tjockare i kvalitén och väldans långsmala.

Köpte ett par gelippa idag och de sitter jättebra på henne, stort tack för tipset! Ska köpa på mig ett gäng till veckan :).
Svar på tråden Byxor i strlk 86 till smal 2-åring?