Inlägg från: Kabanga |Visa alla inlägg
  • Kabanga

Lära sig eng. i Storbritannien TIPS

Om du åker för att bygga på din skolengelska skulle jag inte åka till Irland eller Skottland. Jag har bott i Skottland i 6 månader och då pratade jag flytande innan jag flyttade. Tog ändå ett bra tag innan jag ens förstod vad många sa och då bodde jag ändå i Edinburgh där de pratar relativt rent. I mitt job träffade jag många från Glasgow och där kan man snacka dialekt. Nu har jag bott i norra England i 4 år och de har en rätt annorlunda dialekt dem med. Min svåger kan jag fortfarande inte prata på telefon med då jag inte fattar vad han säger, vanligt folk går dock kanon.

Min poäng är att vill du komma in mer i engelskan är nog London eller någon annan stad i samma region bäst. Vad det gäller boende kan man ibland hitta tillfälligt uthyrda lägenheter eller de som vill hyra ut ett rum en kortare period på gumtree.co.uk kolla annars backpacker forum eller liknande.

Honungsblomman har en poäng i det hon säger. Däremot tycker jag att det är ett bra sätt att komma in i tänket med språket om du åker precis innan du börjar plugga. Det brukar ju skaka liv i de kunskaper man redan har som ligger långt bak i minnet så att säga. Så för det syftet kan jag tycka att det är en bra idé. Om inte annat så är det en kul upplevelse.

Lycka till

Svar på tråden Lära sig eng. i Storbritannien TIPS