• Honungsblomman

    Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!

    Nu är SD Sveriges tredje största parti. Det är MÅNGA som har röstat på SD; en bra bit över en halv miljon människor (i skrivande stund hela 730 646 st). Trots detta så fortsätter andra partiers politiker att propsa på att man ska göra allt för att utesluta SD. Förstår ni ingenting? Har ni inte fattat någonting alls!? - Ju mer man stänger SD ute, och i och med uteslutandet agerar icke demokratiskt, desto fler anhängare får SD.

    Vi ska ha DEMOKRATI i Sverige. Cirka 13% av alla som röstat i detta val, har lagt sin röst på SD. Hur kan man ignorera och stänga ute hela 13% av Sveriges röstberättigade!? Jag frågar; HUR!? Hur tänker man då? Tänker man alls?

    Ge er nu! Lyssna på SD; lyssna på TRETTON PROCENT AV SVERIGES ALLA RÖSTBERÄTTIGADE!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:51


  • Svar på tråden Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!
  • Honungsblomman
    Anonym (tb) skrev 2014-09-15 01:56:48 följande:

    VPK är ett sedan länge ickeexisterande parti. Dagens V har även sedan länge tagit avstånd från kommunismen. 

    Om du inte vet så pass mycket kanske det är på sin plats med en kurs i politisk historia innan du försöker diskutera politik . 


    Jo, jag vet att detta är felaktigt. Lika felaktigt som att kalla SD för ett rasistparti. SD har sedan länge, och iom Jimmie Åkesson, tagit avstånd från allt sådant.

    Faktum är att när SD startade, den 7:e februari år 1988, så var Jimmie Åkesson endast NIO ÅR GAMMAL! Eller han hade inte ens hunnit fylla nio år då.

    Jag kommer att fortsätta att kalla vänstern för kommunister, så länge folk fortsätter att kalla SD för rasister.

    MP är för övrigt terrorister.
  • Honungsblomman
    Knävelborren skrev 2014-09-15 01:39:43 följande:

    Vi är 87% som röstat på partier som lovat att inte samarbeta med SD och därför förväntar oss att så inte heller kommer ske. Det är demokrati om något: partier som lyssnar på sina väljare.


    mraj skrev 2014-09-15 01:47:25 följande:

    Fast 87% röstade ju inte på SD. I en demokrati "måste" man inte samarbeta med ett särskilt parti. Tror du det så kan du ej de demokratiska spelreglerna...


    Givetvis ska man lyssna på ALLA (även de fåtal som röstade på vänstern, t ex). Vad jag menar är att man inte längre kan utesluta och ignorera SD. Det är nästa EN MILJON människor som valt att lägga sin röst på SD. Man kan inte ignorera nästan en miljon röstberättigade medborgare. Det håller inte. Hur tror ni själva att utgången kommer att bli i valet 2018, om man fortsätter att stänga SD, och alla de som röstat på SD, ute?

    Ni arbetar ju mot er själva.
  • Muslimsktjej
    Honungsblomman skrev 2014-09-15 07:33:09 följande:
    Oj, oj, oj, vilka bottenskrap!

    Spelar ni dumma eller är ni på riktigt?

    SJÄLVKLART ska man lyssna på ALLA röstberättiga. Vad jag menade var givetvis att nu kan man inte längre utesluta SD - nu är det nästan en miljon människor som röstat på SD, - man kan inte ignorera deras röster!

    För övrigt så har inte 87% röstat samma, och med din inställning så ska vi strunta i samtliga som inte röstat på S och M (för närmast efter de (som alltid) största partierna, kommer SD). - Sverigedemokraterna ÄR Sveriges tredje största parti. Glöm inte det! - Dvs större än MP, FI, KD, V, FP, C, och alla övriga partier. De enda som är större än SD, är jättarna - så som det ALLTID är. Jag skulle bli ruggigt förvånad om något parti nånsin går förbi S och M. Den sannolikheten är i princip likamed noll. Och enligt många här i tråden, och i liknande trådar, så ska vi inte lyssna på alla de som valt att inte rösta på S eller M.

    Nästan EN MILJON MÄNNISKOR har röstat på SD. Ni som påstår att SD är ett rasistiskt parti; lägg ner! Där finns inte en miljon rasister i Sverige. Man kan vara för SD och emot den hittills förda migrations- och integrationspolitiken UTAN att vara rasist. Detta bevisade utgången i förra valet, men även utgången i detta val.
    Härligt med en sverigedemokrat som kallar V för kommunister och blir sur när folk kallar SD för rasister?

    Och vadå "sålänge folk kallar SD för rasister så ska jag kalla V för kommunister" - går du på dagis eller?
  • Anonym (.)

    Jag sympatiserar inte med sd, helst av allt hade jag inte velat se dom i riksdagen över huvud taget. Men, nu är dom det 3e största partiet och det är lite skrämmande att se hur odemokratiska vi är innerst inne. Det ska vara demokrati, men bara om folk tycker rätt. Att vi faktiskt har en sådan politik att det är möjligt att utesluta det 3e största partiet är dessutom lite märkligt.

    Jag tror ju tyvärr att det är det här som gör att sd vuxit så lavinartat. Dom har fått många sympatiröster och många som inte alls håller med dom tycker att dom blivit felaktigt behandlade.

    Absolut, 87% har inte röstat in dom, men är det ändå rätt att ignorera 13%? Ska vi i så fall även ignorera v, mp, kd, c och fp? Dom som fick mest röster av dom hade ju ungefär hälften så många som sd, så dom borde dom ignoreras totalt. Nej, jag tror att alla hade vunnit på att ta sd seriöst och låta dom ta den platsen dom fått. När 87% av regeringen ändå inte håller med så kommer dom väl ändå inte få igenom särskilt mycket ändå, skillnaden är bara hur man bemöter dom.

    "Vi tänker under inga omständigheter ha något att göra med er!!"

    eller.

    "Ok, ni har det förslaget och vi har det här förslaget. Vi röstar om det. Hemskt ledsen det blev 87 mot 13, ni är tyvärr nerröstade".  

    Annars är jag rädd att sd kommer göra ett superval nästa gång...

  • suziz

    SD är ett missnöjesparti och det visar att regeringen har misslyckats i till exempel sin integrationspolitik. Många röstar SD för att man är missnöjd med övriga partier och vill röra om i grytan.

    Partier kan samarbeta med andra partier om dess ideologi är liknande men eftersom inget annat parti har liknande ideologi som SD så är det inget annat parti som kan tänka sig samarbeta med dem. Så enkelt är det.

  • Nymedlen

    Sd, kommer få igen en del saker. Tex höjd A-kassa. I övrigt ser det mörkt ut. Men efter 8 år med borgare där sjukförsäkring och A-kassa urholkats, så hade folk 2 val.

    1 Ta ansvar för att vi röstade på en allians som lovade att urholka välfärden.

    2 skyll på någon annan, ja det är invandrarnas fel, så slipper jag inse vad den där 3000kr extra i månaden

    Kostade.

  • Anonym (Mia)

    Håller med TS fullständigt! Jag blir också trött på alla frågor om att "hur kunde det gå så bra för SD"?!

    Det är för att invandringen gått för långt och svenska folket är trötta på att ta in mest invandrare i världen, hjälpa flest flyktingar och alltid betala mest för alla!! 

    Fatta det och dra ner invandringen till en rimlig nivå så behövs inte SD länge! Enkelt!

  • Nymedlen

    S var största parti i förra välet. Vem fick de sammarbeta med? Ja de fick några små saker men inte mer, är det denojrati?

  • Anonym (!)

    De största rasisterna i vårt land, är de som tagit in invandrare efter invandrare och buntat ihop dem med varann i samma ghetton, för att sedan lämna dem till deras öden. - Dvs sossarna.

    Vad man även bör veta är att där är bra många röstberättigade invandrare, samt en hel del andragenerationsinvandrare, som röstat på SD.

    Jag sitter här med den blå röstsedeln "Val till landstingsfullmäktige, Sverigedemokraterna" i Örebro län och finner bland andra Habib Brini (plats 13 av 31), och Laszlo Petrovics (plats 16 av 31) på valsedeln. ;)

  • yodi
    Anonym (.) skrev 2014-09-15 08:06:31 följande:

    Jag sympatiserar inte med sd, helst av allt hade jag inte velat se dom i riksdagen över huvud taget. Men, nu är dom det 3e största partiet och det är lite skrämmande att se hur odemokratiska vi är innerst inne. Det ska vara demokrati, men bara om folk tycker rätt. Att vi faktiskt har en sådan politik att det är möjligt att utesluta det 3e största partiet är dessutom lite märkligt.

    Jag tror ju tyvärr att det är det här som gör att sd vuxit så lavinartat. Dom har fått många sympatiröster och många som inte alls håller med dom tycker att dom blivit felaktigt behandlade.

    Absolut, 87% har inte röstat in dom, men är det ändå rätt att ignorera 13%? Ska vi i så fall även ignorera v, mp, kd, c och fp? Dom som fick mest röster av dom hade ju ungefär hälften så många som sd, så dom borde dom ignoreras totalt. Nej, jag tror att alla hade vunnit på att ta sd seriöst och låta dom ta den platsen dom fått. När 87% av regeringen ändå inte håller med så kommer dom väl ändå inte få igenom särskilt mycket ändå, skillnaden är bara hur man bemöter dom.

    "Vi tänker under inga omständigheter ha något att göra med er!!"

    eller.

    "Ok, ni har det förslaget och vi har det här förslaget. Vi röstar om det. Hemskt ledsen det blev 87 mot 13, ni är tyvärr nerröstade".  

    Annars är jag rädd att sd kommer göra ett superval nästa gång...


Svar på tråden Ni tänker ju HELT JÄVLA FEL!