Inlägg från: Diamond98 |Visa alla inlägg
  • Diamond98

15-20 år som nyss pluassat

Jag hoppar in jag också. Jag är 16 år och är nu i vecka 13(12+3). Mitt beräknade förlossningsdatum är den 23 april 2015. Längtar!! :D

• Diamond98
    dalkullan95 skrev (null) följande:

Loliita: min beräknade bf är 18 maj, en dag efter dig. Så kul! Hur gammal är du? Har någon av er fått tid för ultraljud? Jag fick min tid idag och både jag och min sambo (som är pappan) längtar till ultraljudet!

Jag har fått UL tid den 25:e november :)
  • Diamond98
    loliita skrev (null) följande:
    Grattis till bebiis:) har du varit på UL och fått datumet bestämt eller är de det du själv räknat ut:p? Vad jag själv räknat ska jag ha bf 17maj men är bara i vecka 10(9+0) så har inte fått de fast ställt på ultraljud så de kommer säkert ändras:)
    Jag och min barnmorska räknade ut det. Har inte UL förens den 25:e november.
  • Diamond98

Hur många UL kommer ni få ha? Jag kommer bara få ha ett när jag är i vecka 19. Jag vill ju se den lille mer än en gång bara :(

• Diamond98
    Yllom skrev (null) följande:

Hej, grattis vad kul!

Jag var också femton år när jag fick mitt första, hade tre när jag var 20. Idag är jag 40 och har fem stycken, och fem barnbarn. Blev mormor vid 30 då äldsta gick i mina spår och var också femton. Kändes såklart annorlunda när det var hon som kom och berättade det, men alla mina äldsta har varit unga, 15, 17 och 18, alltid stöttat dem till hundra. Älskar att vara så ung och ha så mycket fina barnbarn runt mig. 

Men nu när min yngsta är femton så vågar jag knappt tänka på att hon skulle komma och säga att hon var gravid, skulle självklart stötta, men är nog mer att hon verkligen inte vill det, kan ju vara skönt om åtminstone två av de väntar lite hehe. 

Lycka till!

Hur är det med dina barns pappor och dina barnbarns pappor? Stannade dom eller ville dom inte va med? Och om dom är med i bilden, är dom fortfarande tillsammans?

Det där blev krångligt, men hoppas du fattar :)
  • Diamond98
    Anonym9998 skrev (null) följande:

Hej alla som hoppat in i tråden vad kul att så många är med :) Jag har inte varit inne här så mycket på senaste tiden :/ Mår inte så bra (det är inte på grund av graviditeten)..

är i vecka: 11 (10+3) så om tre dagar går jag in i vecka: 12.. känner inte av graviditeten så mycket har bara mardrömmar blir lätt sur och lite lite lite ont i brösten och växtvärk och trött.. asså det kanske låter mycket men känns inte så:( 
    oroar mig för missfall då jag vatt i kontakt med rök mycket för min kille och alla våra vänner röker.. och sen att jag är deprimerad (på grund av att jag är mobbad. blir hotad och massa annat) känner mig helt ogravid :( ska jag oroa mig? 
    hur vet man att man har fått missfall för det börjar ju inte blöda på alla väl? ./

Jag har inte heller mycke symtom. Är i vecka 14(13+3) nu och det ända är att jag känner mej hängig typ. Men jag har mått illa å sånt förut men det är borta nu. Men nu känns det ingenting att jag är gravid typ. + att min mage knappt har växt heller, vilket är tråkigt för jag vill ha en fin gravid mage.

Tror man bara går och oroar sej i onödan. Vissa har ju turen och får en närstan symtom fri graviditet.
  • Diamond98

Asså jag vill också ha ett tidigt ultraljud :( Det verkar som om det är jätte många som får göra det :(

• Diamond98

En fråga till er alla:

Tänker ni amma? För jag har hört att det är väldigt många unga som inte vill av nån anledning.

Jag tänker amma, om jag kan såklart. Det är ju inte alla som kan. Men om det funkar för mej å bebisen så vill jag inte gå miste om chansen :)

• Diamond98
    loliita skrev 2014-11-03 15:04:39 följande:
    Jag vill oxå amma om de funkar såklart eftersom det är så bra för bebisen så vem hade egentligen inte viljet de:)
     Ja det fattar inte jag heller varför man inte skulle vela det. Men det finns tyvärr många som inte vill alls. 
  • Diamond98

Syns det på er nånting än? Jag är i vecka 16+0 och det syns knappt nånting på mej :/ Ingen skulle tänka på det om dom inte sett min mage innan. Min pojkvän ser och min mamma ser lite, men tror inte att någon annan skulle se om jag visa :/ 

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat