Inlägg från: Diamond98 |Visa alla inlägg
  • Diamond98

15-20 år som nyss pluassat

Anonym17 skrev (null) följande:

Jag e i vecka 15+4 o jag tycker min mage har blivit stor men sen vet jag inte vad andra tycker eller om dom ens ser min mage.

Har ni känt några rörelser från bebisen än?

Jag kände massa rörelser igårkväll o fy vilken underbar känsla! :)

Har inte direkt känt nått som jag verkligen vet är bebisen. Har känt nått litet då å då men jag vet inte om det är bebisen eller nått annat :/ längtar tills jag verkligen känner!
  • Diamond98
    Varit där skrev (null) följande:

Hej, tänkte oxå hoppa in här. Jag är 20 och bor i Uppsala och väntar nr 2 och är i vecka 11.

Välkommen :) när fick du ditt första? :)
  • Diamond98
    amandapanda95 skrev 2014-11-12 18:52:32 följande:

Jag var på ultraljud idag och oj vilken häftig känsla att få se den lille på skärmen.

Blev dock flyttad bakåt från vecka 15+6 som jag räknade med att jag var i till 14+4 vilket känns väldigt tråkigt, visst det är bara drygt en vecka men en vecka känns som väldigt lång tid just nu.

Asså åå :( Jag vill också få se eller iallafall få höra min lille, men nej nej nej. Inget sånt får man göra innan vecka 20 här där jag går hos barnmorskan. Inte ens att lyssna på hjärtljudet liksom!? Bara för att "det finns risk för att man inte hittar hjärtljudet "så tidigt" så då kan det bli mer oro än glädje" sa barnmorskan idag när jag va hos henne. Jag är liksom i vecka 16+5 det är inte tidigt. Jag är mer orolig över att jag inte har fått se eller höra bebisen än och att jag inte kommer få göra det förens i vecka 19. Tänk om det är något fel på bebisen, det skulle ju va skit tufft att få reda på det så sent.Rynkar på näsan

Men gu vilken känsla att få se bebisen! Glad för din skull att du fick se tidigt!Glad
  • Diamond98
    Anonym17 skrev 2014-11-14 18:36:06 följande:

När har ni tänkt o köpa vagn o saker till bebisen? :)

Jag ska kolla på vagnar den 25:e efter ultraljudet. Sen så ska jag få vagnen i julklapp så jag vet inte riktigt när den kommer köpas, men kommer få en det här året iallafall. Första bebis kläderna kommer nog köpas den 25:e också eftersom jag inte vill köpa innan jag vet vad för kön lillen är :) Sen så kommer jag köpa saker med tiden liksom :)
  • Diamond98
    Vilken vecka e du i nu? Jag e i vecka 16 o har ingen aning om vilken vecka man ska köpa vagn :o brukar kolla mycket på blocket men vågar inte åka o kolla på en vagn :/
    Jag är i vecka 18(17+1), jag har också kollat blocket å så men min mormor erbjöd att hon kunde betala vagn och min mamma har hittat en affär där det finns billiga vagnar å då vill jag ju hellre ha en ny. Kommer inte riktigt ihåg vad affären heter. Kan fråga henne så kan jag länka sidan här sen :) det är ju inte direkt bråttom att köpa vagn eftersom man har många månader kvar på sej att hitta en.
  • Diamond98
    längtan94 skrev (null) följande:

när är ni beräknade ?:)

23 april 2015, men vi får se om det ändras eller inte på ultraljudet.
  • Diamond98
    Det skulle va jätte snällt om du kunde länka sidan! Va på babyproffsen idag o titta lite o vill helst ha en bugaboo så det blir o kolla efter en sån på blocket :)
    www.eurobaby.info hette sidan :)
  • Diamond98

Juste, jag har äntligen börjat känna rörelser!! ???? eller det började för typ 3-4 dagar sen. Men jag har längtat så mycket! Nu vet man att det verkligen finns en levande liten människa där inne??

• Diamond98
    Diamond98 skrev (null) följande:

Juste, jag har äntligen börjat känna rörelser!! ???? eller det började för typ 3-4 dagar sen. Men jag har längtat så mycket! Nu vet man att det verkligen finns en levande liten människa där inne??

Oj.. Frågetecknena skulle va smileys å ett hjärta :s
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat