Pappan vägrar flytt för barnen
Min syster tänker fortsätta sin plan att flytta men vad kan pappan göra för att förhindra att barnen också flyttar med och börjar i en ny skola.
Så hon tänker försörja sig på barnbidragen? Smart syster.... *ironi*
Var ska hon hitta pengar att betala för barnens kostnader och behov då?
Så din syster menar att pappan är bra nog att ha barnen varannan vecka, trots pågående missbruk, som enligt henne gör honom till en värdelös förälder, men för dålig för att barnen ska vara folkbokförda hos honom? Och för dålig för att han ska ha dem heltid minus varannan helg?
Jag är ledsen men jag hejar på barnens pappa. Klart barnen ska bo hos honom. Deras mamma är en naiv omdömeslös idiot som säger upp sin lägenhet för att flytta från stan och bo ihop med en knarkare!
Det är inte tillsammans längre det var när min syster sa att hon inte ville vara med honom längre som han bestämde sig för att ta tillbaka sitt godkännande.
Min syster har ett väldigt dåligt själv förtroende och därför har hon stannat oss honom men nu har hon bestämt att hon måste börja arbeta med sig själv och barnens.
Min syster skulle inte har några problem med att barnen fortsätter i samma skola då hon jobbar i kommunen hon ska flytta ifrån men kommunen kommer inte godkänna att barnen är skrivna i en kommun och går i skolan i en annan
Min syster säger att han får ha dom varannan vecka men bor dom hos honom får hon ha barnen varannan helg. Då hon kommer förlora ca 3000 i barnbidrag som hon tänkte ha till bensin pengar för att kunna tjusa barmen till skolan på morgonen från honom
Min syster jobbar natt varannan vecka men utan hjälp av barnbidraget får hon köpa busskort istället och då hinner inte barnen till skolan