• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 17 Sep 18:23
    16170 visningar
    37 svar
    37
    16170

    Driva ut demon ur flickvän

    Hur driver man enklast ut en demon? Vilka ritualer eller bibelverser ger bäst verkan? 
  • Svar på tråden Driva ut demon ur flickvän
  • Anonym (.)
    Äldre 17 Sep 21:51
    #23

    så svagt o dåligt av FL att inte ta bort denna tråd

    med största säkerhet är det bara en tramsig trolltråd av en omogen fjantig människa men med tanke på att människor har dödats av anhöriga under hemmagjorda exorcismer så bör denna tråd tas bort då den i bästa fall är omogen/trolltråd men i värsta fall är skriven av en helt galen människa som är i stånd att skada en annan människa

    moderatorer skärp till er för sjutton, antingen är det en trolltråd och då ska den ju bort då ni inte tillåter såna(yeah right..) eller så är det en galen människa som behöver hjälp och att ni spårar ipadressen (kanske en läxa om det är en omogen tönt som trollar) innan en annan människa, kanske ett barn, skadas

  • Äldre 18 Sep 09:57
    #24
    Anonym (.) skrev 2014-09-17 21:51:43 följande:

    så svagt o dåligt av FL att inte ta bort denna tråd

    med största säkerhet är det bara en tramsig trolltråd av en omogen fjantig människa men med tanke på att människor har dödats av anhöriga under hemmagjorda exorcismer så bör denna tråd tas bort då den i bästa fall är omogen/trolltråd men i värsta fall är skriven av en helt galen människa som är i stånd att skada en annan människa

    moderatorer skärp till er för sjutton, antingen är det en trolltråd och då ska den ju bort då ni inte tillåter såna(yeah right..) eller så är det en galen människa som behöver hjälp och att ni spårar ipadressen (kanske en läxa om det är en omogen tönt som trollar) innan en annan människa, kanske ett barn, skadas


    Håller faktiskt med...
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 16:20
    #23

    Kontaktade en jourhavande präst igår kväll. Hon sa att jag skulle vara försiktig om jag skulle driva ut demonen. Det var tydligen lätt hänt att folk blev skadade om man saknade kunskaper om det. 

    I command in the name of Jesus Christ to come out of her kunde tydligen fungera. 

    Hon sa dessutom att det var ovanligt att folk blev besatta av demoner samt att jag borde ta min sambo till läkarundersökning först. 

  • Äldre 18 Sep 17:57
    #24

    ">

  • Äldre 18 Sep 20:25
    #25
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-18 16:20:34 följande:

    Kontaktade en jourhavande präst igår kväll. Hon sa att jag skulle vara försiktig om jag skulle driva ut demonen. Det var tydligen lätt hänt att folk blev skadade om man saknade kunskaper om det. 

    I command in the name of Jesus Christ to come out of her kunde tydligen fungera. 

    Hon sa dessutom att det var ovanligt att folk blev besatta av demoner samt att jag borde ta min sambo till läkarundersökning först. 


    Vad är det för fel på din flickvän? Och varför ska man tala just engelska med demonen?
  • Äldre 18 Sep 21:07
    #26

    Det kanske är en internationell demon? :)


    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Äldre 18 Sep 23:16
    #27
    Aaliyah skrev 2014-09-18 21:07:02 följande:

    Det kanske är en internationell demon? :)


    Det måste vara den anglosaxiska kulturimperialismen som har spritt sig även till himmel och helvete. Eller också kommer alla små djävlar och demoner från USA.
  • Anonym (M)
    Äldre 19 Sep 07:35
    #28
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-17 18:23:18 följande:
    Hur driver man enklast ut en demon? Vilka ritualer eller bibelverser ger bäst verkan? 
    Antar att "demon" är samma sak som "ond ande"? När jag var med i pingstkyrkan som tonåring så fick jag och en tjejkompis en släng av panikångest och trodde att vi var besatta. Vi ringde i panik till pastorn som kom hem till oss (våra föräldrar var närvarande också). Jag och kompisen fick böja knä och pastorn lade sina händer på oss och ropade -"VIK HÄDAN SATAN"!!!! medan han liksom tryckte på våra ryggar för att "pressa ut" den där onda anden. Antar att det hjälpte för sedan var vi lugna!

    DET kan du prova...........
  • Äldre 19 Sep 09:17
    #30
    Observera!
    Tråden är nu flyttad till sandlådan och det är inte längre möjligt att skriva anonymt.
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Äldre 19 Sep 10:02
    #30

    Även om jag inte tror att denna tråd är seriös, så är det hyfsat förekommande inom frikyrkan att tro att bland annat psykiska sjukdomar är orsakade av demoner som behöver drivas ut. Jag är uppvuxen inom denna kultur, och har läst böcker och hört predikningar som förklarar fenomenet.

    Bland annat att demoner "ärvs", och det är därför psykiska sjukdomar förekommer i flera generationer. Om man ska förhindra att ens barn drabbas av psykiska sjukdomar måste man driva ut demonerna.

    Jag kan för säkerhets skull tillägga att jag har fått dessa vanföreställningar utdrivna av en psykolog i vuxen ålder

  • tobbe0­1
    Äldre 19 Sep 12:54
    #31
    silhuett skrev 2014-09-19 10:02:08 följande:

    Även om jag inte tror att denna tråd är seriös, så är det hyfsat förekommande inom frikyrkan att tro att bland annat psykiska sjukdomar är orsakade av demoner som behöver drivas ut. Jag är uppvuxen inom denna kultur, och har läst böcker och hört predikningar som förklarar fenomenet.

    Bland annat att demoner "ärvs", och det är därför psykiska sjukdomar förekommer i flera generationer. Om man ska förhindra att ens barn drabbas av psykiska sjukdomar måste man driva ut demonerna.

    Jag kan för säkerhets skull tillägga att jag har fått dessa vanföreställningar utdrivna av en psykolog i vuxen ålder


    Nej tråden är inte seriös utan har flyttats till sandlådan. Tror du att det även idag 2014 finns frikyrkor som har den läran att man kan ärva demoner och kopplar psykisk sjukdom till sådana tankar? Jehovas vittnen?
  • Äldre 19 Sep 13:09
    #33
    tobbe01 skrev 2014-09-19 12:54:16 följande:
    Nej tråden är inte seriös utan har flyttats till sandlådan. Tror du att det även idag 2014 finns frikyrkor som har den läran att man kan ärva demoner och kopplar psykisk sjukdom till sådana tankar? Jehovas vittnen?
    Jag vet, eftersom jag under uppväxten (bara för 10 år sen) varit i kontakt med såna församlingar.

    Jag vet inget om Jehovas vittnen, men däremot diverse stora amerikanska predikanter, samt Livets ord. Har själv lyssnat på sådana predikningar och läst böcker skrivna av dessa ledare.
  • Sven Erik Johans­son
    Äldre 19 Sep 17:05
    #34
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-17 18:23:18 följande:
    Hur driver man enklast ut en demon? Vilka ritualer eller bibelverser ger bäst verkan? 
    Om det verkligen inte är en trolltråd-så skulle jag vilja säga så här: Om det överhuvud taget förekommer äkta besättelse så tror jag det är oerhört sällsynt och den som misstänks vara besatt är nog i regel inte alls besatt , men mår tex kanske psykiskt dåligt och då är ett kärleksfullt bemötande ofta viktigast. I vissa fall behöver den som mår psykiskt dåligt professionell hjälp och i vissa fall kan en kurator som samtalshjälp, en psykiatriker eller en psykolog vara till hjälp.

    Jag som troende kristen kan också komplettera en sådan sak med stillsam och enkel bön och skulle nu någon-och jag tror INTE det är fallet med din flickvän, faktiskt vara besatt av någon extern andemakt så tror jag att stillsam bön är att rekommendera-inget överdrivet upphetsat och inget fysiskt.

    Det är också viktigt att fundera över sitt eget liv och sin egen andliga status. jag tror på att följa Jesus Kristus och även på att kunna genomskåda sig själv , och vara ärlig och även att man har en sund lagom självkritik.
  • Sven Erik Johans­son
    Äldre 19 Sep 17:13
    #35

    Silhuett: Jag tror i o för sig att om någon förkunnare skulle påstå att psykiska sjukdomar generellt är direkt demonframkallade så är det ett stort misstag och jag betvivlar att det alls finns några äkta demonbesatta personer samt tror att kuratorer och psykologer och psykiatriker i regel är bättre än demonutdrivning , tex i trådstartarens fall om det nu inte är en trolltråd,men å andra sidan tror jag i o för sig att det faktiskt finns destruktiva andemakter i tillvaron-att det finns änglar som valt att inte följa Guds väg. Dock tror jag inte man skall överdriva deras betydelse. Ofta är vi nog själva mera våra egna fiender och står för mera ondska än destruktiva andemakter förmedlar.Man "skall inte måla fan på väggen" i onödan.

  • Amak
    Äldre 19 Sep 17:25
    #36
    Anonym (.) skrev 2014-09-17 21:51:43 följande:

    så svagt o dåligt av FL att inte ta bort denna tråd

    med största säkerhet är det bara en tramsig trolltråd av en omogen fjantig människa men med tanke på att människor har dödats av anhöriga under hemmagjorda exorcismer så bör denna tråd tas bort då den i bästa fall är omogen/trolltråd men i värsta fall är skriven av en helt galen människa som är i stånd att skada en annan människa

    moderatorer skärp till er för sjutton, antingen är det en trolltråd och då ska den ju bort då ni inte tillåter såna(yeah right..) eller så är det en galen människa som behöver hjälp och att ni spårar ipadressen (kanske en läxa om det är en omogen tönt som trollar) innan en annan människa, kanske ett barn, skadas


  • tobbe0­1
    Äldre 19 Sep 19:13
    #37
    Sven Erik Johansson skrev 2014-09-19 17:05:50 följande:
    Om det verkligen inte är en trolltråd-så skulle jag vilja säga så här: Om det överhuvud taget förekommer äkta besättelse så tror jag det är oerhört sällsynt och den som misstänks vara besatt är nog i regel inte alls besatt , men mår tex kanske psykiskt dåligt och då är ett kärleksfullt bemötande ofta viktigast. I vissa fall behöver den som mår psykiskt dåligt professionell hjälp och i vissa fall kan en kurator som samtalshjälp, en psykiatriker eller en psykolog vara till hjälp.

    Jag som troende kristen kan också komplettera en sådan sak med stillsam och enkel bön och skulle nu någon-och jag tror INTE det är fallet med din flickvän, faktiskt vara besatt av någon extern andemakt så tror jag att stillsam bön är att rekommendera-inget överdrivet upphetsat och inget fysiskt.

    Det är också viktigt att fundera över sitt eget liv och sin egen andliga status. jag tror på att följa Jesus Kristus och även på att kunna genomskåda sig själv , och vara ärlig och även att man har en sund lagom självkritik.
    Där ser man hur Gud blivit modern och följt med sin tid. På 70-talet så drev man ut onda andar hejvilt i pingstkyrkan och det var inget konstigt utan vardagsmat. Jag hade religiösa föräldrar och tvingades vara på mötena och minns hur rädd jag var när man drev ut onda andar......ety det var ju så att när den onda andan drevs ut så ville den in i ngn annan och satt man då där på mötet och var lite småtvivlande eller tänkte fel tankar så kunde man bli nästa offer................Fy f  n så rädd jag var! Men som sagt det var på 70-talet. 
  • Äldre 19 Sep 21:20
    #38

    befrielsebönen som ingår i ritualen för dop i Den


    Svenska Psalmboken från 1986 är en exorcism.
Svar på tråden Driva ut demon ur flickvän