• Anonym (hungrig)

Jag är jämt hungrig

Förstår inte vad det är för fel på mig, jag är jämt hungrig.
    Idag åt jag en deciliter frebaco havreringar med en deciliter lättmjölk och ett kokt ägg till frukost vid 7 tiden. Var hungrig som bara den redan klockan 8.
    Åt två Kokta ägg till mellanmål kl 9, hungrig igen direkt.
    Kasslergryta gjord på mellangrädde och turkisk yoghurt med 70 gram kokt ris till lunch kl 14. Jättehungrig nu.

Så här är en varje dag.

Jag försöker äta produkter med låga sockerhalter i, under 5 gram per 100 gram, och undviker gärna Light Light produkter (5% fraiche eller 4% matlagningsgrädde).
    Men blir ändå hungrig snabbt efter jag ätit.

• Svar på tråden Jag är jämt hungrig
  • lövet2

När jag ammat, så har jag ätit ungefär dubbelt så mycket som vanligt - och ändå gått ner i vikt. Jag tror du behöver äta mycket mer om du inte ska tappa mjölken.

• Anonym (hungrig)
    lövet2 skrev 2014-09-18 17:23:13 följande:

När jag ammat, så har jag ätit ungefär dubbelt så mycket som vanligt - och ändå gått ner i vikt. Jag tror du behöver äta mycket mer om du inte ska tappa mjölken.

Tyvärr funkar det inte så för mig, går jättelätt upp i vikt fastän jag ammar.
  • Anonym (H)
    Anonym (hungrig) skrev 2014-09-18 16:01:50 följande:
    Räknar inte kalorier, är viktväktare. Har gått ner över 30 kilo med dem och bibehållt vikten

Helammar just nu och äter därför mer än vanligt, men är ändå jämt hungrig.
    Fantastiskt att du gått ner 30 kilo och STANNAT där!!! Var på din vakt nu så du inte "trillar dit". Finns det inte folk på det där VV som du kan fråga till råds hur du ska göra nu när du ammar och självklart blir extra hungrig? 

Hur är det förresten tänkt att man ska leva när man "viktväktat" färdigt? Blir man "färdig"? Ska man räkna "points" jämt eller hur fungerar det?
  • Anonym (hungrig)

Ett exempel på en hel dag

Frukost;

En rågkuse med 10 gram bregott, 2 skivor 28% ost, 2 skivor rökt skinka, gurka och paprika på.

1 dl havreringar och 1 dl lättmjölk

Mellanmål; 1 kokt ägg

Lunch; 1 tortilla på 40 gram, 4 skivor rökt skinka, 1 msk creme bonjour vitlök, massvis med sallad och grönsaker.

Mellanmål: knäckebrödskiva med 20 gram creme bonjour vitlök

Middag: fiskgratäng på 600 gram torsk, 5 dl matlagningsgrädde 15%, fiskbuljong och tomat (gratängen är fyra portioner) , 2 kokta potatisar till det och grönsaker

På kvällen: två Kokta ägg med 10 gram kaviar till

• LaLola

Om du jämt är hungrig så är det inte rätt diet för dig.
    Diet förresten...det är väl bättre att lägga om kosten till något hållbarare än enbart en diet som äts under en viss period?

• Anonym (H)
    Anonym (hungrig) skrev 2014-09-18 17:37:11 följande:

Ett exempel på en hel dag

Frukost;

En rågkuse med 10 gram bregott, 2 skivor 28% ost, 2 skivor rökt skinka, gurka och paprika på.

1 dl havreringar och 1 dl lättmjölk

Mellanmål; 1 kokt ägg

Lunch; 1 tortilla på 40 gram, 4 skivor rökt skinka, 1 msk creme bonjour vitlök, massvis med sallad och grönsaker.

Mellanmål: knäckebrödskiva med 20 gram creme bonjour vitlök

Middag: fiskgratäng på 600 gram torsk, 5 dl matlagningsgrädde 15%, fiskbuljong och tomat (gratängen är fyra portioner) , 2 kokta potatisar till det och grönsaker

På kvällen: två Kokta ägg med 10 gram kaviar till

På VV räknar man inte kalorier kanske men har du ngn koll på hur många kcal denna dagsranson motsvarar?
  • Anonym (hungrig)
    LaLola skrev 2014-09-18 17:43:32 följande:

Om du jämt är hungrig så är det inte rätt diet för dig.

Diet förresten...det är väl bättre att lägga om kosten till något hållbarare än enbart en diet som äts under en viss period?

Det är nu jag jämt är hungrig och jag ser det inte som en diet. Har inte räknat points medan jag har bibehållit min vikt. Men nu efter graviditeten vill jag vara strikt.
  • Mylla

Jag tycker inte det verkar vara något fel på din mat. Jag var jättehungrig när jag ammade, jag åt för mycket. Jag blev ännu tjockare än jag var innan.

Det är bra att dricka mycket när man ammar.

• LaLola
    Anonym (hungrig) skrev 2014-09-18 17:47:18 följande:
    Det är nu jag jämt är hungrig och jag ser det inte som en diet. Har inte räknat points medan jag har bibehållit min vikt. Men nu efter graviditeten vill jag vara strikt.
    Ok, kanske bara jag som ser Vv som en diet då.
  • Anonym (H)

När man är hemma med småbarn så kan det bli lite enahanda och då är man i kylskåpet och stirrar och känner efter...........kanske?

• Anonym (hungrig)
    Mylla skrev 2014-09-18 17:47:39 följande:

Jag tycker inte det verkar vara något fel på din mat. Jag var jättehungrig när jag ammade, jag åt för mycket. Jag blev ännu tjockare än jag var innan.

Det är bra att dricka mycket när man ammar.

Så det kan vara amningen som är boven i det hela? Bara att inte falla dit mao
Svar på tråden Jag är jämt hungrig