• Guld

Stockholms hjärtan är stängda

Läs detta. Ta samtidigt i beaktande att det är i denna stad och stadsdel de som röstade för helt öppna gränser bor.:
    cornucopia.cornubot.se/2014/09/stalldalen-ljusnarsberg-vastra.html

Se sedan vad dansk och norsk public service TV anser om det svenska valet och Sveriges "demokrati":
    www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-741
    tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/NNFA50091514/15-09-2014

Läs även vad en dansk politiker tycker om Sveriges "demokrati":
    www.aftonbladet.se/debatt/article19549521.ab

Lyssna sedan på fyra inringande invandrare som ger sin synpunkt på Sverigedemokraterna. _Varning_, det kommer vara chockerande för många!:
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/430736

Och till sist, läs vad ett par kristdemokratiska politiker tycker om valutgången:
    www.ardavan.se/blogg/

Jag hoppas alla 87% fortfarande känner sig som representanter för demokratin. Frågan är om ni ens är 75% om fyra år? Jag tillhör en av de 29 procenten som gick från M till SD detta val. Trots allt media och politiker försöker tuta i er så kan jag berätta att jag varken är trött på etablissemanget, på sveket mot landsbygden eller "arg och arbetslös ung man". Jag är däremot för en minskad invandring. Till samma nivå som Danmarks och Norges. Jag ångrar inte min röst en sekund.

• Svar på tråden Stockholms hjärtan är stängda
  • Drottningen70

Du glömde ju nämna den största och viktigaste kategorin SD-röstare; Rasistiskt och dum i hela huvudet..

• Guld
    Drottningen70 skrev 2014-09-18 21:58:27 följande:

Du glömde ju nämna den största och viktigaste kategorin SD-röstare; Rasistiskt och dum i hela huvudet..

Osar jag desperation? Hur var det med "alla människors lika värde"? Det gäller kanske bara när människor har dina åsikter? :)

Sverigedemokraterna är det enda parti som utesluter medlemmar som blir ertappade med rasistiska åsikter. Något exempelvis Miljöpartiet inte gör.
  • Guld

Tänkte väl att det inte fanns några argument mot detta. Dödstyst!

• Krixx

Vad är det vi ska argumentera emot? Är det så att frågan om minskad invandring är den viktigaste när man väljer vad man ska rösta på så är en röst på SD naturligt. Anser man att andra frågor är viktigare röstar man på ett annat parti. 87% av väljarna har röstat på partier som tydligt angett vad de anser. Måste vi ändra våra åsikter eftersom våra grannländer gjort det?

• Guld
    Krixx skrev 2014-09-19 15:57:11 följande:

Vad är det vi ska argumentera emot? Är det så att frågan om minskad invandring är den viktigaste när man väljer vad man ska rösta på så är en röst på SD naturligt. Anser man att andra frågor är viktigare röstar man på ett annat parti. 87% av väljarna har röstat på partier som tydligt angett vad de anser. Måste vi ändra våra åsikter eftersom våra grannländer gjort det?

44 procent av svenskarna är för minskad invandring (SOM-undersökningen). 61 procent är oroliga för ökad invandring. Därför är det då märkligt att 87 procent av politikerna beslutar sig för att stänga ute dessa åsikter helt. Anser politikerna själva att de är moralens riddare, när folket uppenbarligen inte håller med de?

Sen har du givetvis rätt i att man inte röstar på ett parti för endast en fråga. Det gör inte jag som SD:are heller. SD har många vettiga förslag men även sådana jag inte håller med om.
  • Lonlely Wolf
    Krixx skrev 2014-09-19 15:57:11 följande:

Det finns ingen skillnad på röda och blåa partier mer för alla är högerstyrda och tycker precis likadant. Det enda för politikerna är att det rika ska bli rikare och fattiga fattigare. Demokrati finns inte i vårt land mer.

• Digestive
    Guld skrev 2014-09-18 22:16:47 följande:

Osar jag desperation? Hur var det med "alla människors lika värde"? Det gäller kanske bara när människor har dina åsikter? :)

Sverigedemokraterna är det enda parti som utesluter medlemmar som blir ertappade med rasistiska åsikter. Något exempelvis Miljöpartiet inte gör.

Rasism i Miljöpartiet som inte utesluts?

Nämner du Åsa Romsons sommartal så kommer sucken att skapa tyfoner över Atlanten. Inte ens Jimmie Åkesson (en politisk huvudmotståndare och en mycket skärpt sådan) tryckte på denna punkt under en hel valrörelse, inte heller någon annan partiledare ur Alliansen och inte en enda etablerad media nämner talet ur varken en sexistisk eller rasistisk vinkel - är det då troligast att Sveriges politiska elit samt etablerad media har missförstått något, eller att du och gelikar har gjort det?
  • Krixx

Fast vi har inte direktdemokrati i Sverige. Endast 12% av väljarkåren vill tillåta vinstuttag i privata företag inom offentligt finansierad välfärdsverksamhet. Trots detta kvarstår möjligheten.

• Guld
    Digestive skrev 2014-09-19 18:39:37 följande:
    Rasism i Miljöpartiet som inte utesluts?

Nämner du Åsa Romsons sommartal så kommer sucken att skapa tyfoner över Atlanten. Inte ens Jimmie Åkesson (en politisk huvudmotståndare och en mycket skärpt sådan) tryckte på denna punkt under en hel valrörelse, inte heller någon annan partiledare ur Alliansen och inte en enda etablerad media nämner talet ur varken en sexistisk eller rasistisk vinkel - är det då troligast att Sveriges politiska elit samt etablerad media har missförstått något, eller att du och gelikar har gjort det?
    www.svd.se/nyheter/valet2014/mp-satsar-mot-intolerans-efter-antisemitiska-uttalanden_3817326.svd

Sen att Åsa Romsons tal bara var hjärndött och populistiskt är ju en helt annan femma.
  • Digestive
    Guld skrev 2014-09-19 20:41:51 följande:

www.svd.se/nyheter/valet2014/mp-satsar-mot-intolerans-efter-antisemitiska-uttalanden_3817326.svd

Sen att Åsa Romsons tal bara var hjärndött och populistiskt är ju en helt annan femma.

Ja, en del av citaten i den artikeln borde helt klart leda till avgång från post! Några andra av citaten kan dock hållas som legitima ord för kritik.

Jo, tyckas vad som tyckas vill - men inte direkt fel om sak.
Svar på tråden Stockholms hjärtan är stängda