flaskberoende och fulla blöjor VARJE NATT
Som sagt jag har pratat med både bvc o flera läkare. Dom ler mest o säger ingen fara det går över blablabla. Det är ingen som direkt sagt åt mig på skarpen även fast jag innerst inne vet att det är jag som måste bli konsekvent. Har varit skit nojig sen start att vara "hård" elr sätta gränser. Har liksom varit rädd för o bli för hård o utöva för mkt makt (ni vet som Jesper juul skriver om). Istället har de blivit raka motsatsen. Jag har en del jobb framför mig men det är värt det för att jag ska kunna bli den förälder jag strävar efter att bli och hon ska lära sig att skrik o hysteri inte kommer köpa henne hela världen. Hon somnade f.ö nyss inom loppet av 15 min. Jag läste o hon va lite intresserad men ej nöjd med att vi glömt flaskan. Hon la sig på tvären och sparka o pressa mig i sidan. Jag fortsatte titta i boken o sa jag vill läsa färdigt nu med dig. Klonk sa det helt plötsligt. Eeh ok? Haha. Men hon har virusinfektion just nu så kanske inte har kraft att protestera så man kan ju se denna sjuk vecka som en möjlighet att förändra vanor ;)