Stämde din känsla?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Jag är så nyfiken på hur väl "mammakänslan" stämmer?
Innan ni visste om ni väntade flicka eller pojke, hade ni
någon känsla och stämde den isåfall?
Ja jag hade det.
Med första barnet var jag helt inställd på att det var en flicka. Hade inte ens tänkt ut nått pojknamn. Och ut kom en liten tjej!
Denna grav var jag helt övertygad om att det var en pojke, mest för att hela graviditeten var så annorlunda mot förra och enligt tre ultraljud så är det en pojke i min mage!
Hade en sån stark känsla så jag har helt övertygad om att det var en kille. Köpte alla kläder,vagn osv i "killfärger", och visst var det en pojke min sambo hade samma känsla och 99% av alla vänner och släkt!
Ja, jag har haft rätt varje gång, men jag har inte haft den där speciella "känslan" förrän i slutet av mina graviditeter.
Å jag har haft fel båda gångernað???
Yess med första fick jag känslan tidigt. Var bomsäker på pojk o ut kom en underbar pojk.
Andra barnet var känslan osäker men 80% säker på pojk. När jag la mig på britsen på rul var jag helt 100% säker innan de undersökte mig o det sår jag på rul oxå innan de berättade att det var en grabb hihi
Jag var 99% säker på att det var en pojke och det blev det. Hade nog blivit rätt så chockad om det blev en flicka. ^^
Jag hade en liten pojke i magen och det var precis det jag trodde också =)
För mig har det stämt båda ggrna. Första grav drömde jag alltid att jag fick en tjej och jag kunde inte ens tänka mig att jag skulle få en pojke. Kom en flicka :)
Min andra grav var jag mer osäker länge. Drömde aldrig något kön. Men så efter v 25-30 fick jag bara en känsla av att det var en pojke och den blev så stark så jag sa det själv att jag skulle bli sååå förvånad om det kom en tjej. Men det var en lillebror. Nu väntar jag tredje barnet (är i v17) och har känt hela tiden att det är en tjej, mest pga jag mått lika illa som jag gjorde med dottern. När jag väntade min son mådde jag bra hela grav. Återstå att se om jag får rätt en tredje gång och om känslan håller i sig. Vi brukar inte kolla kön innan så är ett tag kvar innan vi vet säkert ;)
Ja min känsla har stämt rätt bra.
Jag är gravid nu, i v 26, och när RUL närmade sig hade jag en känsla av att det var en pojke. Men rul visar en flicka :) så min känsla var förmodligen fel (det slutgiltiga svaret kommer i januari).