• virrvarv

    Eskilstuna eller i närheten?

    Hej! 

    Jag är gravid med mitt första barn och om allt går som det ska så har jag min lilla i April 2015. Är det någon mer som är gravid i Eskilstuna eller i närheten? Skulle vara kul att följas på vägen!
  • Svar på tråden Eskilstuna eller i närheten?
  • Erikali
    CarlaVeloso skrev 2014-10-02 21:12:28 följande:

    Jag är också jättesvullen om magen. Är i v. 7 (6+5) men ser ut att vara i typ v. 20. Ni andra som är svullna, är det andra barnet? Har läst någonstans att magen kommer fortare med andra barnet. Jag tycker att det är jättejobbigt iaf då det är så tidigt än.

    Är det någon som funderar på fosterdiagnostik eller vill ta reda på könet?


    Jag är i v7+5 idag, första barnet. Mina nära vänner har redan börjat undra, just för att jag är så svullen. Kan inte knäppa mina byxor längre, tajta tröjor går inte, då är det väldigt tydligt.


    Vi kommer vilja ta reda på kön, allt det andra är jag inte jättesugen på kanske. Är av den åsikten att alla barn är värda ett liv, såklart är det väl inte roligt om det skulle lida och ha ont men jag skulle aldrig välja bort mitt barn för att det har Downs eller liknande.

  • H@llon
    CarlaVeloso skrev 2014-10-02 21:12:28 följande:

    Jag är också jättesvullen om magen. Är i v. 7 (6+5) men ser ut att vara i typ v. 20. Ni andra som är svullna, är det andra barnet? Har läst någonstans att magen kommer fortare med andra barnet. Jag tycker att det är jättejobbigt iaf då det är så tidigt än.

    Är det någon som funderar på fosterdiagnostik eller vill ta reda på könet?


    Könet vill jag nog veta, mest för att kunna planera och för att jag inte kommer kunna säga nej om BM frågar. ;)

    Fosterdiagnostik är jag kluven till. Får men bra odds bäddar det nog för en mer harmonisk graviditet. Får man sämre odds skulle jag oroa mig ändra fram tills barnet kommer, till vilken nytta? Tror inte jag skulle klara av att ta bort barnet om det visade hög risk att det har något fel, chansen är ju inte 100%.
  • maybelline

    Jag är i vecka 5+6 idag, så går in i vecka sju imorgon :) idag ska jag till mvc på första möte, ska se ifall hon kan boka in ultraljud redan nu, för enligt grav uträknare så är up tiden runt julafton :/ tror knappast att dom kommer göra det då :p eller i kläm dagarna mellan jul och nyår :p så ska försöka lura till mig en tid haha :) jag väntar andra barnet, svullnaden börjar gå ner men fortfarande put längst ner, nu börjar det förbannade illamåendet, knappt sovit inatt, fått gått å snuttat på yoghurt 4 omgångar för att ens kunna somna :(

  • CarlaVeloso

    Jag är också kluven till fosterdiagnostik men vill nog veta könet denna gång.

    Jag har ätit enligt LCHF ett bra tag nu och sammanlagt gått ner 20 kg. Sen jag plussat har jag varit väldigt splittrad gällande kosten. Ska jag fortsätta med LCHF eller lägga till kolhydrater? Jag har ätit mycket kolhydrater den senaste tiden vilket gör att magen strulat och svullnat av den anledningen.

    Hoppas jag kan hitta motivationen till att äta ordentligt igen..

    Hur äter ni?

  • virrvarv

    Jag vill också ta reda på kön på lillen :)
    Min BM sa att de inte frågar längre om man vill veta kön, utan man måste säga till om det själva. Detta för att undvika ifall en av föräldrarna vill veta och inte den andra, 

    Jag ville göra KUB test, men det görs inte här i stan. Därför hoppar jag det och håller tummarna och hoppas att allt är bra med lillen! 

  • maybelline

    Ringde kvinnohälsan men kom fysiken inte fram :/ linjen va full, ruskigt irriterande, tror jag ringde 7 gånger med 5 mins mellanrum :/ bara testa imorrn igen, phew..

  • virrvarv

    Jag har bestämt mig för att inte gå och ta ett UL innan vecka 18. Har lyssnat på hjärtat och känner mig nu lugn och harmonisk :)

  • H@llon
    virrvarv skrev 2014-10-06 17:53:40 följande:

    Jag har bestämt mig för att inte gå och ta ett UL innan vecka 18. Har lyssnat på hjärtat och känner mig nu lugn och harmonisk :)


    Hur långt gången vad du då du fick lyssna på hjärtat? Var det på inskrivningen?
  • virrvarv

    Jag lyssnade faktiskt hemna. Det fanns på teknikmagasinet och det gjorde mig lugn. Man kan använda den från vecka 12

  • H@llon
    virrvarv skrev 2014-10-06 20:37:05 följande:

    Jag lyssnade faktiskt hemna. Det fanns på teknikmagasinet och det gjorde mig lugn. Man kan använda den från vecka 12


    Nu har jag också köpt en doppler från Teknikmagasinet. Är dock inte i v 12 än så kan inte prova. Fungerar det bra? Med v 12 menas det 11+ eller 12+, är ju olika överallt?
  • MsFatSausage

    Hejsan!
    Är ny här, har ingen aning om vad jag gör eller hur jag gör saker inne på den här sidan :D Men jag hittade ju iaf er :D 
    Det är alltid en bra början :D

    Är gravid i v18 (17+0), 25år gammal (om sisådär 2veckor), första barnet :)
    Väldigt oplanerad graviditet, men lika glada är vi ändå :) 
    Var på RUL i måndags och fick se vår lilla flicka (inte helt säkert, men troligast en flicka), det häftigaste jag någonsin varit med om :D 
    Önskade mig en ultraljudsmaskin i födelsedagspresent, men jag har en känsla av att jag inte kommer få nån ;) haha 

    Så jag önskade mig en doppler från teknikmagasinet istället, känns lite troligare att jag får en sådan :) 

    Så, hejsan :D

  • virrvarv

    [quote=74255471][quote-nick]MsFatSausage skrev 2014-10-29 20:44:36 följande:[/quote-nick]

    Hejsan!

    Är ny här, har ingen aning om vad jag gör eller hur jag gör saker inne på den här sidan :D Men jag hittade ju iaf er :D 

    Det är alltid en bra början :D

    Är gravid i v18 (17+0), 25år gammal (om sisådär 2veckor), första barnet :)

    Väldigt oplanerad graviditet, men lika glada är vi ändå :) 

    Var på RUL i måndags och fick se vår lilla flicka (inte helt säkert, men troligast en flicka), det häftigaste jag någonsin varit med om :D 

    Önskade mig en ultraljudsmaskin i födelsedagspresent, men jag har en känsla av att jag inte kommer få nån ;) haha 

    Så jag önskade mig en doppler från teknikmagasinet istället, känns lite troligare att jag får en sådan :) 

    Så, hejsan :D

    [/

    Hej och grattis!

    Bor du också i Eskilstuna? :)

  • LinaQ
    virrvarv skrev 2014-10-05 17:56:27 följande:

    Jag vill också ta reda på kön på lillen :)
    Min BM sa att de inte frågar längre om man vill veta kön, utan man måste säga till om det själva. Detta för att undvika ifall en av föräldrarna vill veta och inte den andra, 

    Jag ville göra KUB test, men det görs inte här i stan. Därför hoppar jag det och håller tummarna och hoppas att allt är bra med lillen! 


    Hej! Jag är också Eskilstunabo, BF maj. Din BM berättade väl att det finns NUPP i vårt landsting? Visst, de är inte KUB, men det ger en fingervisning i alla fall! Den görs i Katrineholm, enda stället som gör NUPP i hela landstinget! Vi gjorde det, främst för att få se lilla hjärtat därinne!
  • virrvarv

    Nej det berättade inte min bm för mig. Men men, nu känns det försent ändå.

    Grattis till graviditeten förresten! :)

Svar på tråden Eskilstuna eller i närheten?