• Anonym (Jävla idiot!)

Satans jävla morsa!

Gah, måste bara skriva av mig.

Återigen har mamman skickat hit bonus med magsjuka. Inte en jävla tanke på att barnet ska få vila eller att  vi kan bli sjuka och jag ska börja min kurs nästa vecka som kostar pengar.  Detta är dessutom första delen av flera som också kostar och jag måste gå dem i ordning så klart. Kan jag inte gå nu måste jag åka 60 mil och bo kvar på orten där de har samma kurs eller vänta tills nästa år på att gå kursen.

Inte nog med det, JAG kan ju smitta även om jag inte blir sjuk, eller?

Idiotjävel säger jag bara!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 08:38
    Pappan ringde en kompis till mamman som har barn på samma förskola. Han frågade bara kort och gott om det gick magsjuka där och kompisen, som troligen trodde att mamman vägrat lämna barnet till honom med anledning av magsjuka sa: Ja, xx fick ju också gå hem i fredags för hen kräktes sa nn (hennes barns namn) när jag hämtade hen.
    Så, den saken är klar nu, mamman visste. Jävligt trist men pappan fattade åtminstone att jag inte hittar på när jag sa att jag trodde så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:54
    Kära inläggare, lämnar tråden då jag ledsnat på att vissa varken kan läsa eller förstå det de läser. Jag förstår att mitt språk i trådstarten irriterar många och jag har redan skrivit varför jag skrev så. Jag har också förklarat läget och att jag och min partner är överens om att sjuka barn inte ska skickas iväg.

Att jag blev extra irriterad denna gång är för att jag ska gå en kurs jag verkligen behöver gå och mammans handlande gör att jag riskerar att inte kunna gå den. I övrigt handlar irritationen om att barnet inte fick vara hemma och vila när det var sjukt.

Ha det gott.

• Svar på tråden Satans jävla morsa!
  • Anonym (.......)
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 09:48:49 följande:
    Ja, det skriver jag ju.

De enda gångerna vi inte lämnat tillbaka på utsatt tid är för att barnet har varit sjukt. Varken jag eller pappan vill köra ett barn med halsfluss och feber flera mil i bil. Inte heller ett barn som kräks titt som tätt vill vi sätta i il och köra hem till mamman.
    Vi har alltid ringt och meddelat men första gången blev mamman alltså vansinnig och anmälde pappan för egenmäktigt förfarande. Det var den gången hen hade halsfluss och mamman blev utskrattad och inget hände eftersom vi hade gjort rätt. Numer blir hon bara vansinnig men anmäler inte.
    Vem skrattade åt mammans oro? Egenmäktighet är ett mkt allvarligt brott med en straffskala på 6 mån-4 år.

Vilken jäkla dåre som skrattar åt henne!

Låter helt galet!
  • Anonym (Jävla idiot!)
    Anonym (.......) skrev 2014-09-21 09:55:26 följande:
    Vem skrattade åt mammans oro? Egenmäktighet är ett mkt allvarligt brott med en straffskala på 6 mån-4 år.

Låter helt galet!
    Hon ringde polisen som hänvisade henne till soc.
    Soc ansåg att ett barn med halsfluss och 39 graders feber INTE skulle flyttas. Om de skrattade vet jag inte men mamman sa så på ett samtal de hade efteråt kring detta. (På soc) Mamman beklagade sig och de på familjeenheten (eller vad det heter) sa att pappan hade rätt i det läget. Ett sjukt barn ska inte flyttas i onödan. Då hade mamman sagt detta med att hon blivit utskrattad och de på famenheten hade sagt att de skulle kolla upp det, utskrattad var inte ok, men det var helt ok att de sagt att pappan hade rätt. Hur det blev med den saken sen vet jag inte för mamman har inte meddelat detta.

Vad hade hon att oroa sig för? Pappan ringe redan på lördagen och sa att barnet var sjukt i feber och sen ringde han när vi skulle till vc och efter att vi varit där. Han ringde även på söndagen och meddelade att barnet fortfarande hade 39 gr i feber och att vi skulle komma på måndagen eller tisdagen istället beroende på barnets mående. Det var ju inte så att vi höll barnet kvar utan att meddela eller svara när hon ringde.

• 1234568
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-20 19:35:10 följande:
    Oj vilket språk du använder dig av, det gör att man inte känner sympati för dig.
    Sen tycker jag dessutom att du har fel i sak, självklart skall pappan ta sin del av sjuka barn också. Passar det inte dig så får du väl hålla dig undan.
  • Anonym (Jävla idiot!)
    1234568 skrev 2014-09-21 10:06:04 följande:
    Återigen en som inte kan läsa? Språkbruket förstår jag att man irriterar sig på, har ju skrivit att det är därför jag skrev här för att inte vara irriterad på det viset irl. Och att pappan tar sin del av sjukdomar men att ingen av oss anser att man ska riskera att sprida smitta vidare.
  • Brumma
    Anonym (.......) skrev 2014-09-21 09:55:26 följande:

Låter helt galet!
    Läs den nya lagen om egenmäktigt förvarande... Om barnet inte hålla gömt utan att den andra föräldern vet var det kan hämtas så är det helt ok.
  • Anonym (vårda språket)
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 10:18:37 följande:
    Återigen en som inte kan läsa? Språkbruket förstår jag att man irriterar sig på, har ju skrivit att det är därför jag skrev här för att inte vara irriterad på det viset irl. Och att pappan tar sin del av sjukdomar men att ingen av oss anser att man ska riskera att sprida smitta vidare.
    Nej språkbruket är långt från trevligt. Det räckte med att läsa din rubrik för att förstå hur resten skulle låta. Jag har alltid svårt att få sympati och ta någon på allvar som uttrycker sig så. Vill man bara lätta på trycket och få spy sin galla går det ju lika bra att göra det med hjälp av papper och penna.
  • Anonym (??)
    Brumma skrev 2014-09-21 10:53:38 följande:

Läs den nya lagen om egenmäktigt förvarande... Om barnet inte hålla gömt utan att den andra föräldern vet var det kan hämtas så är det helt ok.

Helt okej att skratta?
  • Moolie
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 09:48:49 följande:

Ja, det skriver jag ju.

De enda gångerna vi inte lämnat tillbaka på utsatt tid är för att barnet har varit sjukt. Varken jag eller pappan vill köra ett barn med halsfluss och feber flera mil i bil. Inte heller ett barn som kräks titt som tätt vill vi sätta i il och köra hem till mamman.

Vi har alltid ringt och meddelat men första gången blev mamman alltså vansinnig och anmälde pappan för egenmäktigt förfarande. Det var den gången hen hade halsfluss och mamman blev utskrattad och inget hände eftersom vi hade gjort rätt. Numer blir hon bara vansinnig men anmäler inte.

Sluta bråka och ta hand om barnstackaren istället!! Hur svårt kan det vara??
  • molly50

Jag tycker en del är lite orättvisa mot TS här.
    Mamman var medveten om att barnet hade magsjuka men valde ändå att skicka det till sin pappa och TS.
    Det är inte bara respektlöst gentemot pappan och TS utan även mot barnet som måste sitta och åka flera mil när det är sjukt.
    Är det något man ska utsätta barnet för bara för att det är så viktigt att hålla de tider barnet ska vara hos respektive förälder,eller är det viktigare att man tänker på vad som är bäst för barnet i rådande situation?
    Jag skulle vilja säga det sistnämnda.
    Att mamman anmälde TS man för att han lät barnet stanna hos honom några dagar längre då det hade hög feber,det säger väl en del om hur den mamman tänker.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Towe)
    molly50 skrev 2014-09-21 13:21:12 följande:

Jag tycker en del är lite orättvisa mot TS här.

Mamman var medveten om att barnet hade magsjuka men valde ändå att skicka det till sin pappa och TS.

Det är inte bara respektlöst gentemot pappan och TS utan även mot barnet som måste sitta och åka flera mil när det är sjukt.

Är det något man ska utsätta barnet för bara för att det är så viktigt att hålla de tider barnet ska vara hos respektive förälder,eller är det viktigare att man tänker på vad som är bäst för barnet i rådande situation?

Jag skulle vilja säga det sistnämnda.

Att mamman anmälde TS man för att han lät barnet stanna hos honom några dagar längre då det hade hög feber,det säger väl en del om hur den mamman tänker.

Fast, om pappan har vh (verkar så när man läser ts inlägg) så handlar det om en mamma som får ta alla sjukdagar som infaller i veckan. Hon har i så fall dessutom typ 4 dagar/månad då hon kan planera in saker som inte involverar barnet. TS hånfulla kommentar om att mamman brukar planera in att festa om en pappahelg infaller i samband med barnbidragsutbetalning eller lön (hur nu hon kan få lön om hon inte jobbar) säger väl att hon inte har så många chanser att göra "vuxengrejer".

Uppenbarligen var barnet pigg nog att åka till pappa eftersom han inte reagerade när han hämtade barnet.
Svar på tråden Satans jävla morsa!