• Anonym (Jävla idiot!)

Satans jävla morsa!

Gah, måste bara skriva av mig.

Återigen har mamman skickat hit bonus med magsjuka. Inte en jävla tanke på att barnet ska få vila eller att  vi kan bli sjuka och jag ska börja min kurs nästa vecka som kostar pengar.  Detta är dessutom första delen av flera som också kostar och jag måste gå dem i ordning så klart. Kan jag inte gå nu måste jag åka 60 mil och bo kvar på orten där de har samma kurs eller vänta tills nästa år på att gå kursen.

Inte nog med det, JAG kan ju smitta även om jag inte blir sjuk, eller?

Idiotjävel säger jag bara!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 08:38
    Pappan ringde en kompis till mamman som har barn på samma förskola. Han frågade bara kort och gott om det gick magsjuka där och kompisen, som troligen trodde att mamman vägrat lämna barnet till honom med anledning av magsjuka sa: Ja, xx fick ju också gå hem i fredags för hen kräktes sa nn (hennes barns namn) när jag hämtade hen.
    Så, den saken är klar nu, mamman visste. Jävligt trist men pappan fattade åtminstone att jag inte hittar på när jag sa att jag trodde så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:54
    Kära inläggare, lämnar tråden då jag ledsnat på att vissa varken kan läsa eller förstå det de läser. Jag förstår att mitt språk i trådstarten irriterar många och jag har redan skrivit varför jag skrev så. Jag har också förklarat läget och att jag och min partner är överens om att sjuka barn inte ska skickas iväg.

Att jag blev extra irriterad denna gång är för att jag ska gå en kurs jag verkligen behöver gå och mammans handlande gör att jag riskerar att inte kunna gå den. I övrigt handlar irritationen om att barnet inte fick vara hemma och vila när det var sjukt.

Ha det gott.

• Svar på tråden Satans jävla morsa!
  • Anonym (Jävla idiot!)
    Anonym (Towe) skrev 2014-09-21 15:20:33 följande:
    Ok, mamman får avlastning av sin mamma eftersom pappan tar så lite ansvar, varför har han inte vv?
    För att det är för långt emellan. Om hon flyttade tillbaks dit hon bodde förut blir det både närmare oss och lättare att få jobb men hon vill inte det.
  • vampyria2
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 15:08:54 följande:
    Vi har barnet varannan helg. Mormor har barnet en helg per månad och en kväll/natt i veckan, 2 nätter den veckan mamman ska ha barnet på helgen. Om det nu har någon betydelse. Barnet går dessutom på förskola varje dag.
    Mamman jobbar inte och med lön menar jag kring den 25, mamman får inte lön, men hon får försörjningsstöd.
    Vad spelar det för någon roll hur ofta mormor m.m har barnet? Pappan tar fortfarande bara sitt ansvar fyra dagar i månaden och ärligt talat är barnet sjukt då så är det en förbannad otur men barnet lär sakna sin pappa och borde kunna få bli omhändertaget av sin pappa även om barnet är sjukt faktiskt.

• Drottningen70

Hade ingen aning om att man hade rätt att slippa ha sitt barn om barnet blev sjuk. Själv är jag ensamstående så jag får fundera på hur man kan lösa det. Kan man lämna in barnen till kommunen om de är sjuka, eller riskerar att bära på nån bacill?

• Anonym (Jävla idiot!)
    vampyria2 skrev 2014-09-21 15:25:00 följande:
    Vad spelar det för någon roll hur ofta mormor m.m har barnet? Pappan tar fortfarande bara sitt ansvar fyra dagar i månaden och ärligt talat är barnet sjukt då så är det en förbannad otur men barnet lär sakna sin pappa och borde kunna få bli omhändertaget av sin pappa även om barnet är sjukt faktiskt.
    Nej, för mig spelar det ingen roll men någon menade på att pappan tar så lite ansvar så mormor 'måste' avlasta, ja för att mamman har sett till att det blir så ja.

Förbannad otur är det om barnet blir sjuk här, men är barnet redan sjukt hemma ska det INTE HIT. För mig är det helt sinnessjukt att man skickar sjuka barn och smittar vidare.

När någon här är sjuk meddelar vi alltid så att mamman vet. Varje gång säger hon nej till umgänge. Vad är skillnaden?
  • Anonym (va?)
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 15:31:43 följande:
    Förbannad otur är det om barnet blir sjuk här, men är barnet redan sjukt hemma ska det INTE HIT. För mig är det helt sinnessjukt att man skickar sjuka barn och smittar vidare.

När någon här är sjuk meddelar vi alltid så att mamman vet. Varje gång säger hon nej till umgänge. Vad är skillnaden?
    Så här enkelt är det för de flesta människor, för de som inte är själviska eller använder sina barn som slagträn för att jävlas
  • Anonym (Jävla idiot!)
    Moolie skrev 2014-09-21 15:24:22 följande:
    Om det är upp till föräldrarna förstår jag inte vad TS ylar om. TS kan definitivt ta in på hotell om hon är så orolig att barnet ska smitta henne.
    Absolut, jag tar gärna mina barn med mig och bor på hotell. Problemet då är att då kan jag inte ha gemensam ekonomi med pappan. För då har jag inte råd.

Om vi inte har gemensam ekonomi har pappan knappt råd med umgänget pga bensinkostnaden. (Ca 1 500 kr per månad om man räknar med 15 kr/mil) Han har inte heller råd med sin hobby eller att röka, men det ser jag som ett mindre problem. Någon semester blir det inte heller. Det leder till att hans barn inte heller får någon semester.

• Moolie
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 16:02:01 följande:

Absolut, jag tar gärna mina barn med mig och bor på hotell. Problemet då är att då kan jag inte ha gemensam ekonomi med pappan. För då har jag inte råd.

Om vi inte har gemensam ekonomi har pappan knappt råd med umgänget pga bensinkostnaden. (Ca 1 500 kr per månad om man räknar med 15 kr/mil) Han har inte heller råd med sin hobby eller att röka, men det ser jag som ett mindre problem. Någon semester blir det inte heller. Det leder till att hans barn inte heller får någon semester.

Det var ju synd att ni valt att bosätta er så långt borta då. Eller att pappa valde att bli tillsammans med dig. :) Ibland får man bara bita i det sura äpplet och se glad ut.
    Drottningen70 skrev 2014-09-21 15:31:30 följande:

Hade ingen aning om att man hade rätt att slippa ha sitt barn om barnet blev sjuk. Själv är jag ensamstående så jag får fundera på hur man kan lösa det. Kan man lämna in barnen till kommunen om de är sjuka, eller riskerar att bära på nån bacill?

Ungefär så jag ser på det med. I är VV föräldrar och vi tar mer ön GÄRNA barnen när de är sjuka även om vi får inkomstbortfall. Skulle inte vilja missa en SEKUND tillsammans med dem för att deras mamma skulle hitta på att de är sjuka/inte sjuka. Då kan man börja flytta på tiderna hur man vill.
  • Brumma
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 11:35:44 följande:
    Helt okej att skratta?
    Nej, sa jag det?

Men det räknas inte som egenmäktigt förfarande.
  • vampyria2
    Anonym (Jävla idiot!) skrev 2014-09-21 15:31:43 följande:
    Nej, för mig spelar det ingen roll men någon menade på att pappan tar så lite ansvar så mormor 'måste' avlasta, ja för att mamman har sett till att det blir så ja.

Men du missar hela poängen, det handlar om att barnet har rätt att träffa sin pappa och bli ompysslad av honom, även om barnet är sjukt, kanske till och med extra viktigt då.
    Hade han träffat sitt barn lite mer så hade dessa dagar inte varit lika viktiga efter som barnet träffar sin pappa mer men som det är nu är det rent at elakt att ta i från barnet de få dagar i månaden som barnet har tillgång till sin pappa...som sagt du missar hårt att det inte handlar om dig utan om din sambos barn och vad som är bäst för det.

Varför träffar han barnet så lite för? De flesta brukar ta mer ansvar än så i dag.
  • Brumma
    Moolie skrev 2014-09-21 16:24:43 följande:
    Det var ju synd att ni valt att bosätta er så långt borta då. Eller att pappa valde att bli tillsammans med dig. :) Ibland får man bara bita i det sura äpplet och se glad ut.
    Drottningen70 skrev 2014-09-21 15:31:30 följande:

Ungefär så jag ser på det med. I är VV föräldrar och vi tar mer ön GÄRNA barnen när de är sjuka även om vi får inkomstbortfall. Skulle inte vilja missa en SEKUND tillsammans med dem för att deras mamma skulle hitta på att de är sjuka/inte sjuka. Då kan man börja flytta på tiderna hur man vill.
    Nu var det väl ändå mamman som flyttade?

Oavsett om man vill ha barnet eller inte när det är sjukt är det inte speciellt sjysst att tvinga ett magsjukt barn att åka flera mil i bil... Inte ok om det inte är absolut nödvändigt. Trodde man skulle utgå från BARNETS bästa o inte föräldrarnas?
Svar på tråden Satans jävla morsa!