Sorg och längtan efter ett barn till
Jag och min man har ett barn på snart 7 år. I 4 år har vi velat ha ett syskon. Efter några månaders försök upptäcktes det att jag fick tillbaka mina problem med sköldkörteln som jag haft tidigare och det blev mediciner och operation. Så egentligen har vi bara försökt ?på riktigt? i 2,5 år. Vi har gjort utredning som inte visade något fel på varken mig eller min man. Jag har testat Pergotime. Nästa steg skulle vara IVF, som vi i så fall får bekosta själva.
Jag får större och större problem med min mens. Det är sjukt smärtsamt och jag blöder mycket. Jag misstänker själv endometrios. Jag ringde förra veckan och pratade med gynekologen och han sa att jag får välja om jag vill gå vidare med utredning och behandling för endometrios eller IVF. (behandling betyder smärtlindring som det inte är bra att försöka bli gravid på och/eller p-piller som säger sig självt..)
Är helt förstörd. Välja på fler barn eller må bra? Vad jag än skulle välja så mår jag ju inte bra. Varje månad mensen kommer så ligger jag bara och gråter av smärta. Jag måste ju göra något åt det. Och IVF får vi bekosta själva samt smärtsamt.. Jag vill inte!
Tanken på att aldrig kunna ge vårt barn ett syskon är hemsk! Livet skulle inte bli så här...
Ville egentligen bara skriva av mig, kan inte prata med någon om detta, inte ens min man och jag pratar, jag bara gråter gråter gråter...