septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Har också sett det och tänkte först "Nej det kan inte stämma!" men jo, det är ett år sen! Nu på tisdag är det exakt ett år sen vi fick plus och sonen är över 3 månader!! För ett år sen var vi så lyckligt ovetande om vad som väntade oss.
Jag vet inte om det är hormoner, men jag vill börja jobba på ett syskon ganska snart. När jag nämde det för sambon får jag till svar att HAN inte orkar en graviditet till. Jag hade svåra foglossningar från v 10 och spydde hela graviditeten. Klart jag är rädd för att det ska bli lika (eller värre?) men nu är vi berädda på ett annat sätt. Var jag, min smärta och hormoner så hemska? Haha...
Hur tänker ni (och era partner) kring syskon?
jag vill ha ett barn till om ungefär 4 år.
Nostalgitripp! På torsdag är det exakt ett år sedan jag plussade. Vår tjej är "tillverkad" på julafton eller juldagen. Made in Italy brukar jag säga då vi var hos svärföräldrarna i Italien över jul.
Nostalgitripp! På torsdag är det exakt ett år sedan jag plussade. Vår tjej är "tillverkad" på julafton eller juldagen. Made in Italy brukar jag säga då vi var hos svärföräldrarna i Italien över jul.
Och med "man" menar jag "jag". Det finns ju dom som orkar och jag lägger absolut ingen värdering i att skaffa barn vid fyrtio/fyrtiofem. Men jag själv skulle aldrig orka. :)
Här blir det inga fler barn! Men så är Tilde nummer fyra i syskonskaran också. Hon är iof ett sladdbarn då syskonen är 15, 13 och 9, så hon blir lite som ett ensambarn ändå. Det är dock min mans första barn och han skulle nog vilja ha ett till. Men vi inser båda två att vi ska räcka till för de fyra som finns redan och vi blir ju inte yngre. Jag blir 36 i år och han 42. Och, som sagt, tonåringar är inte att leka med så man vill ju ha lite ork kvar tills dess den här lilla skruttan kommer dit.