• Anonym (??)

Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex

Ja det var vad han sa häromdagen, att jag sällan eller aldrig tar initiativ till sex. Jag har så  mycket annat att tänka på att jag i princip aldrig tänker på sex. Om han börjar förföra mig så händer det att jag börjar tänka på sex och  blir sugen. Är i princip aldrig kåt längre heller, när vi väl har sex är jag endast lite sugen och får koncentrera mig en massa för att sexet ska bli lite skönt. Tankarna svävar iväg alldeles för lätt vid sex och det händer att jag mest väntar på att han ska bli klar.

Men nu är det så att jag tycker att jag tar initativ till sex ibland. Oftast efter att han påpekat detta då eller att han påpekat att han tycker att vi har sex för sällan. Så jag håller inte med honom där. Jag tycker sex kan vara jobbigt ibland, man måste koncentrera sig, kan inte slappna av när vi håller på att ta på varann därnere. Det känns pinsamt på något sätt att hålla på. Hatar ridställningen och kan inte slappna av i den alls, om det inte är helt becksvart i rummet. Kan bara tänka på att han tittar på  mig och det känns jobbigt.

Ja jag vet inte vad jag  ville säga med denna tråd, men jag har väldigt lite intresse av att ha sex nuförtiden, det tar mer energi än ger energi. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex
  • villbusa

Låter tråkigt....
    Visst har det varit upp och ner i mina förhållanden också.... ibland finns det annat i livet som tar väldigt mycket fokus.... mina kvinnor har varit väldigt olika där, någon har blivit helt uppslukad av problem i livet och tappat intresset i perioder, medan andra  kunnat lägga problem åt sidan för att njuta av härligt sex och känna att i alla fall något i livet är riktigt bra.

Vet inte riktigt vad mer jag kan hjälpa dig med..... är väl en bra början att du funderar lite extra på vad det innebär för er som par.....

• cirkusmusen

Jag får känslan av att du inte är trygg i dig själv och därför inte kan slappna av.

• Anonym (-sex)

Japp japp jag känner sååå igen mig i det du skriver...

• Anonym (??)
    villbusa skrev 2014-09-20 19:13:42 följande:
    Låter tråkigt....
    Visst har det varit upp och ner i mina förhållanden också.... ibland finns det annat i livet som tar väldigt mycket fokus.... mina kvinnor har varit väldigt olika där, någon har blivit helt uppslukad av problem i livet och tappat intresset i perioder, medan andra  kunnat lägga problem åt sidan för att njuta av härligt sex och känna att i alla fall något i livet är riktigt bra.

Vet inte riktigt vad mer jag kan hjälpa dig med..... är väl en bra början att du funderar lite extra på vad det innebär för er som par.....
    Hur långa har dessa perioder varit då? För mig har det varit såhär mer eller mindre i ett par år nu.
  • Anonym (??)
    cirkusmusen skrev 2014-09-20 19:14:18 följande:
    Jag får känslan av att du inte är trygg i dig själv och därför inte kan slappna av.
    Hur menar du att jag inte är trygg i mig själv? Har ju väldigt dåligt självförtroende, men vet inte om det är det du menar?

Faktiskt så sköter jag hellre mina sexuella behov på egen hand då det är så  mycket lättare, kräver ingen koncentration, och jag kan vara mig själv och totalt avslappnad.
  • Anonym (??)

Det är liksom det att jag inte kommer på tanken att ta initiativ till sex. Jag måste nog sätta en påminnelse varannan vecka om att ta initiativ till sex annars kommer jag aldrig komma ihåg det eller komma på tanken att ta initiativ. Kan det vara något kanske

• Anonym (??)
    Anonym (-sex) skrev 2014-09-20 19:15:30 följande:
    Japp japp jag känner sååå igen mig i det du skriver...
    Du får gärna utveckla om du vill...
  • villbusa
    Anonym (??) skrev 2014-09-20 19:20:04 följande:
    Hur långa har dessa perioder varit då? För mig har det varit såhär mer eller mindre i ett par år nu.

Ja, alltså så länge hade jag inte orkat med att vänta....... jag har adresserat problemet som jag upplevt efter några månader.

Kanske ligger det något i de andra svaren, att du är lite osäker?  Att du hellre tillfredsställer dig själv, för då kan du slappna av och inte koncentrera dig?

Att du vill ha släckt ljus osv, tycker det är jobbigt när han tittar på dig etc.
    En av mina kvinnor  var ganska "hämmad" hade svårt att slappna av, ville inte ha ljuset tänt, det var bara sängen, och kvällstid som gällde för sex. Vi pratade ganska mycket om det där, och jag sa vad jag ville, när vi har lust, var vi har lust.....  morron, middag, kväll, i köket, i soffan, på golvet, ute.... osv.....    Jag kan inte påstå att jag ställde krav eller tvingade fram.... men jag tror att vi gemensamt lyckades låsa upp hennes "låsningar"  sista åren vi var ihop så njöt hon av att visa upp sig när hon onanerade för mig och ville se mig runka.... Hon började tala om vad hon njöt av, vad hon ville för att kunna slappna av.....

Vad skulle behövas för att du skulle känna att du kan slappna av och inte måste koncentrera dig tillsammans med din man??
  • Anonym (Katja)

Många år sen jag var sugen på sex. Sköter det helst själv. Jag tycker självklart synd om min man och tycker det är trist men jag har verkligen ingen lust. När vi har sex ligger jag mest där, tänker på annat, och hoppas det ska gå fort för honom.

• Anonym (??)
    villbusa skrev 2014-09-20 19:40:52 följande:

Ja, alltså så länge hade jag inte orkat med att vänta....... jag har adresserat problemet som jag upplevt efter några månader.

Kanske ligger det något i de andra svaren, att du är lite osäker?  Att du hellre tillfredsställer dig själv, för då kan du slappna av och inte koncentrera dig?

Att du vill ha släckt ljus osv, tycker det är jobbigt när han tittar på dig etc.
    En av mina kvinnor  var ganska "hämmad" hade svårt att slappna av, ville inte ha ljuset tänt, det var bara sängen, och kvällstid som gällde för sex. Vi pratade ganska mycket om det där, och jag sa vad jag ville, när vi har lust, var vi har lust.....  morron, middag, kväll, i köket, i soffan, på golvet, ute.... osv.....    Jag kan inte påstå att jag ställde krav eller tvingade fram.... men jag tror att vi gemensamt lyckades låsa upp hennes "låsningar"  sista åren vi var ihop så njöt hon av att visa upp sig när hon onanerade för mig och ville se mig runka.... Hon började tala om vad hon njöt av, vad hon ville för att kunna slappna av.....

Vad skulle behövas för att du skulle känna att du kan slappna av och inte måste koncentrera dig tillsammans med din man??
    Ja det kan säkert vara så att jag är osäker, aldrig tänkt på det faktiskt. Aldrig tänkt att det skulle vara fel heller. Men tydligen är det "fel" på mig enligt min man.

Jag tycker att jag kunde slappna av bättre tidigare i förhållandet, då man fortfarande var nykär och man var kåta på varandra hela tiden. Jag har ingen aning om vad som skulle behövas för att jag ska kunna slappna av med min man. Kanske att han får mig så himla kåt att jag slutar tänka för en stund kanske? Har inte varit riktigt kåt på ett par år nu, inte sen vi var nykära. Minns inte när vi hade riktigt skönt sex.

Jag skulle ALDRIG kunna titta på när han runkar eller att han får titta på när jag onanerar. Känns som om att det är lönlöst, det här är liksom en del av min personlighet.

Men vad tror du om min ide här ovan? Att ställa påminnelse om att ta initiativ varannan vecka?
Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex