• Anonym (??)

Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex

Ja det var vad han sa häromdagen, att jag sällan eller aldrig tar initiativ till sex. Jag har så  mycket annat att tänka på att jag i princip aldrig tänker på sex. Om han börjar förföra mig så händer det att jag börjar tänka på sex och  blir sugen. Är i princip aldrig kåt längre heller, när vi väl har sex är jag endast lite sugen och får koncentrera mig en massa för att sexet ska bli lite skönt. Tankarna svävar iväg alldeles för lätt vid sex och det händer att jag mest väntar på att han ska bli klar.

Men nu är det så att jag tycker att jag tar initativ till sex ibland. Oftast efter att han påpekat detta då eller att han påpekat att han tycker att vi har sex för sällan. Så jag håller inte med honom där. Jag tycker sex kan vara jobbigt ibland, man måste koncentrera sig, kan inte slappna av när vi håller på att ta på varann därnere. Det känns pinsamt på något sätt att hålla på. Hatar ridställningen och kan inte slappna av i den alls, om det inte är helt becksvart i rummet. Kan bara tänka på att han tittar på  mig och det känns jobbigt.

Ja jag vet inte vad jag  ville säga med denna tråd, men jag har väldigt lite intresse av att ha sex nuförtiden, det tar mer energi än ger energi. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex
  • Anonym (??)
    HäckHäxan skrev 2014-09-21 17:01:36 följande:
    Sista frågan var en undran på vad du tänker om sista delen av texten, alltså ingen ja eller nej fråga, utan mer en undran av vad du har för tankar helt enkelt.

Jag förstod precis vad du skrev. Jag har fattat att ni har sex, att du inte säger nej ofta utan särar på benen när han vill. Jag förstod allt det där. Du däremot förstår inte behovet av bekräftelse, behovet av att bli och få vara åtrådd rent sexuellt. Det är inte samma form av bekräftelse man får av kramar och närhet i allmänhet. Man kan bekräfta människor på olika sätt. Han vill uppenbarligen bli åtrådd, känna att du vill ha honom sexuellt, att du vill ha sex med honom.

Du i din tur ser lösningen med alarm på mobilen för att ge honom detta. Du sätter en påminnelse så du kommer ihåg att ta initiativ till sex, ett alarm för att låtsas vilja ha din man sexuellt, låtsas att du åtrår honom, så att han i sin tur skall fortsätta tro att du vill ha honom. En lögn i min värld. Du vill ju inte ha honom på det viset, sex är inte lika viktigt för dig. Du särar på benen för att han vill, inte för att du vill, för du är egentligen inte kåt.

Vet du vad jag ser. Jag ser en dysfunktionell relation som bygger på en lögn. Lögnen om att din man har en kåt fru som vill ha honom och lögnen från frun som låtsas att hon vill ha sin man sexuellt. Han väljer att tro på lögnen för han vill och för att han behöver den. Du väljer att ljuga för att göra honom glad? Eller varför ljuger du?

Jag pratar egentligen inte om hur ofta man har sex, det där är ju upp till varje par liksom. Det enda jag vet är att jag aldrig skulle vilja byta liv med dig eller din man. Jag hade inte velat dela mitt liv med någon som ljuger för mig, som låtsas att den vill ha mig. Helt ärligt så hade jag hellre valt att ha sex mer sällan men vetat att de gångerna man har det så är sexet bra och vi har det för att den andre åtrår mig på riktigt, för att den vill ha mig, vara nära på det viset. Jag förstår att man inte blir sugen när någon tjatar om sex, jag finner det själv helt avtändande och blir avig.

Varför är det viktigt för dig att ta initiativ till sex? Vad är det som får dig att ta initiativ till något du egentligen inte alls vill eller är sugen? Varför har du sex om du inte vill? Hur får det dig att må efteråt? Hur mår du under tiden?

Det är liksom inte antalet tillfällen man har sex som är det viktiga utan kvaliteten på det sex man har. Det är iaf så jag ser det. Kvalitén som kommer av närvaron, vad man ger och tar, samarbetet två personer i mellan, intimiteten i helheten.

Jag hade blivit grymt ledsen, sårad, lurad och känt mig äcklad om det kom fram att en partner gör mot mig som du gör mot din man.

Alarmet som en väg att faktiskt försöka hitta tillbaka till känslan av att vara kåt, eller bestämma tid för närhet, sex, massage, jobba på att hitta åtrån alla de bitarna förstår jag och jag tycker idéerna är bra, och tanken med dem god. Men alarm för att låtsas vilja ha sin partner, jag känner förakt inom mig, en mycket ful känsla.

Oavsett vad jag känner så är ju det viktiga att ni två trivs ihop. Vad tror du han säger om du är ärlig, om du säger allt det du skrivit här inne till honom? Hur tror du hans reaktion blir? Hur kommer han känna, tänka och reagera på det tror du? 
    Jag vill ha sex med honom, men har inte speciellt mycket sexlust nuförtiden och glömmer bort allt som har med sex att göra. Jag vet inte vad jag ska svara på dina frågor för det känns som om du inte alls förstår mig. Jag ställer alarm för att komma ihåg att tänka på sex. Jag tycker min man är sexig och snygg, men jag kommer inte ihåg att ha sex med honom.

De gånger vi har sex är jättebra, det är mer kvalite än kvantitet. Han njuter maximalt och kommer varje gång. Och jag tar initiativ till sex, men min man tycker inte det. Jag tycker jag tar initiativ till sex! Och det är inte så att jag absoluti nte vill ha sex, det är bara det att jag inte tänker på det. Jag har inget emot att ha sex med min man, absolut inte. Det är mysigt, även om jag tycker det är betydligt mysigare att bra kramas och pussas.
  • Anonym (??)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-09-21 17:22:36 följande:
    Så du får alltså inte orgasm när ni har sex? Du skriver att du var nära, men du kommer inte hela vägen med honom, bara vid onani? I så fall kan jag förstå att det känns trist. Samtidigt sätter du upp en massa begränsningar, du gillar inte oralt och bara EN enda ställning. I mina öron låter det otroligt hämmande att alltid ha sex på exakt samma vis. Jag får inte ihop det här, du minns inte när ni hade riktigt skönt sex ihop...? Hade ni det i början då?
    Händer att jag får orgasm, men då är den verkligen framtvingad. Då har jag koncentrerat mig så mycket att jag är helt slut efteråt. Nej jag gillar inte oralt, har provat många gånger och gillar inget annat än missionären, kan rida ibland men tröttnar snabbt på den ställningen, känns knappt och får snabbt mjölksyra. Händer kanske någon gång per år att vi har sex bakifrån, men det är inte alls skönt för min del. Jag unnar honom det då och ligger bara och väntar på att han ska bli klar.

Ja i början hade vi skönt sex, men då hade jag mycket mer lust också. Jag tror allt handlar om att jag tröttnat på sex helt enkelt. Man har ju haft det nu i så många år. På samma sätt som man kan tröttna på en viss mat, kan man ju tröttna på sex också.
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 17:33:17 följande:

Händer att jag får orgasm, men då är den verkligen framtvingad. Då har jag koncentrerat mig så mycket att jag är helt slut efteråt. Nej jag gillar inte oralt, har provat många gånger och gillar inget annat än missionären, kan rida ibland men tröttnar snabbt på den ställningen, känns knappt och får snabbt mjölksyra. Händer kanske någon gång per år att vi har sex bakifrån, men det är inte alls skönt för min del. Jag unnar honom det då och ligger bara och väntar på att han ska bli klar.

Ja i början hade vi skönt sex, men då hade jag mycket mer lust också. Jag tror allt handlar om att jag tröttnat på sex helt enkelt. Man har ju haft det nu i så många år. På samma sätt som man kan tröttna på en viss mat, kan man ju tröttna på sex också.

Nja... Om man mår bra och har det bra ihop med sin partner så vill man ha sex. Om man nu inte är asexuell. Så pass lite lust du beskriver att du har är faktiskt inte helt "normalt". I min värld. Att bara ligga och vänta på att han ska bli klar låter ju direkt plågsamt.

Du kanske har tröttnat på honom? Men att det känns smärtsamt att inse det? För mig låter det som om du försöker hitta orsaker till att ditt beteende är helt OK. Jag tycker inte han verkar vara sexfixerad, mer helt vanlig faktiskt. Är det en jobbig tanke för dig? Du har inte funderat på att gå och kolla upp hos en gynekolog om det finns något du kan göra för att få tillbaka din sexlust som du hade i början av er relation?
  • Anonym (??)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-09-21 17:40:30 följande:
    Nja... Om man mår bra och har det bra ihop med sin partner så vill man ha sex. Om man nu inte är asexuell. Så pass lite lust du beskriver att du har är faktiskt inte helt "normalt". I min värld. Att bara ligga och vänta på att han ska bli klar låter ju direkt plågsamt.

Du kanske har tröttnat på honom? Men att det känns smärtsamt att inse det? För mig låter det som om du försöker hitta orsaker till att ditt beteende är helt OK. Jag tycker inte han verkar vara sexfixerad, mer helt vanlig faktiskt. Är det en jobbig tanke för dig? Du har inte funderat på att gå och kolla upp hos en gynekolog om det finns något du kan göra för att få tillbaka din sexlust som du hade i början av er relation?
    Vadå så pass lite lust? Jag vill ha sex med min kille, men tänker inte på det, jag glömmer bort det ju! Jag har lust några gånger i månaden, men hinner aldrig ta initiativ då min kille har högre sexlust än mig.

Ja när vi kör bakifrån ligger jag och väntar på att han ska bli klar, för gillar inte den ställningen, känner INGENTING i den ställningen. Jag tycker inte att det är något fel på mitt beteende. Jag försöker ju hitta en lösning på det här, vill försöka komma ihåg att tänka på sex och ta initiativ. Jag har redan kommit på en bra lösning men som ni som svarar här i tråden verkar skita fullständigt i!
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 17:46:56 följande:

Vadå så pass lite lust? Jag vill ha sex med min kille, men tänker inte på det, jag glömmer bort det ju! Jag har lust några gånger i månaden, men hinner aldrig ta initiativ då min kille har högre sexlust än mig.

Ja när vi kör bakifrån ligger jag och väntar på att han ska bli klar, för gillar inte den ställningen, känner INGENTING i den ställningen. Jag tycker inte att det är något fel på mitt beteende. Jag försöker ju hitta en lösning på det här, vill försöka komma ihåg att tänka på sex och ta initiativ. Jag har redan kommit på en bra lösning men som ni som svarar här i tråden verkar skita fullständigt i!

Oj, så arg du blir. Jag tycker det låter som om du har en låg sexlust, men du blir ilsken när någon kommer med frågor eller förslag... Det är nog inget "fel" på ditt beteende, men ni låter enormt osynkade sexuellt.

Vad tror du själv skulle kunna vara en lösning?
  • Anonym (??)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-09-21 17:51:08 följande:
    Oj, så arg du blir. Jag tycker det låter som om du har en låg sexlust, men du blir ilsken när någon kommer med frågor eller förslag... Det är nog inget "fel" på ditt beteende, men ni låter enormt osynkade sexuellt.

Vad tror du själv skulle kunna vara en lösning?
    Jag blir arg när folk inte läser det jag skriver. Det är så frusterande att hålla på och behöva upprepa sig hela tiden.

Det jag tror är en bra lösning är att ställa larm för att komma ihåg att ta initiativ till sex, för det är det min man ser som ett problem.
  • Anonym (bittergubben)

Det händer många damer efter några år med samma gubbe. Han är helt enkelt inte sexig längre, även om han rent objektivt är det. Han tänder ju på dig, så problemet är inte hans åtrå till dig, utan din brist av samma känsla för honom.

Du älskar honom säkerligen och skulle bli helt förkrossad om han hade sex med någon annan, trots det saknas den där känslan som gör att du vill ha sex med honom. Förtjänar han att leva i den typen av relation där han älskar dig, men inte du älskar honom på det sättet? Nej. Men eftersom han älskar dig och hoppas på förändring så är det upp till dig att dumpa honom, för hans egen skull.

• Anonym (Filippa)
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 18:04:27 följande:

Jag blir arg när folk inte läser det jag skriver. Det är så frusterande att hålla på och behöva upprepa sig hela tiden.

Det jag tror är en bra lösning är att ställa larm för att komma ihåg att ta initiativ till sex, för det är det min man ser som ett problem.

Jag har läst vad du skriver, och det tror jag att de andra som svarat också har gjort. Om du själv tycker att du hittat en bra lösning så får du ju leva med att ni har det så. Om din man tycker något annat så måste du fortsätta prata med HONOM för ingen här tycks svara "rätt" eller komma med något förslag du tycker känns vettigt.

Vet du, jag tror du är ledsen för att det blivit så här och du är orolig för hur det ska bli mellan er längre fram. Er situation är ju inte hållbar. Men ämnet är så laddat för dig att du mest känner dig missförstådd hela tiden.

Lämnar tråden nu, men önskar er verkligen lycka till.
  • Anonym (??)
    Anonym (Filippa) skrev 2014-09-21 18:35:11 följande:
    Jag har läst vad du skriver, och det tror jag att de andra som svarat också har gjort. Om du själv tycker att du hittat en bra lösning så får du ju leva med att ni har det så. Om din man tycker något annat så måste du fortsätta prata med HONOM för ingen här tycks svara "rätt" eller komma med något förslag du tycker känns vettigt.

Vet du, jag tror du är ledsen för att det blivit så här och du är orolig för hur det ska bli mellan er längre fram. Er situation är ju inte hållbar. Men ämnet är så laddat för dig att du mest känner dig missförstådd hela tiden.

Lämnar tråden nu, men önskar er verkligen lycka till.
    Jag är inte orolig för hur det ska bli mellan oss framöver, han skulle aldrig vara otrogen eller lämna för en sådan här simpel sak. Men jag vill väl att han ska känna att jag också tar initiativ och det tänker jag göra nu! Ställ påminnelse den 2 okt. Så det är en bra början iaf!
  • Anonym (ska vi)

Men att säga "Ska vi" är enligt mig väldigt avtändande och att göra det enkelt för sig. Varför inte visa att du vill ha honom, ta honom, säga att du vill ha honom att du är kåt och att du inte kan vänta på att han knullar dig eller att du får knulla honom vilket som....Visa din lust. "Ska vi" uppfattar jag som att du egentligen inte vill men att du ställer upp för att du känner att du måste...lite trist och mycket avtändande.

Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex