HäckHäxan skrev 2014-09-21 17:01:36 följande:
Sista frågan var en undran på vad du tänker om sista delen av texten, alltså ingen ja eller nej fråga, utan mer en undran av vad du har för tankar helt enkelt.
Jag förstod precis vad du skrev. Jag har fattat att ni har sex, att du inte säger nej ofta utan särar på benen när han vill. Jag förstod allt det där. Du däremot förstår inte behovet av bekräftelse, behovet av att bli och få vara åtrådd rent sexuellt. Det är inte samma form av bekräftelse man får av kramar och närhet i allmänhet. Man kan bekräfta människor på olika sätt. Han vill uppenbarligen bli åtrådd, känna att du vill ha honom sexuellt, att du vill ha sex med honom.
Du i din tur ser lösningen med alarm på mobilen för att ge honom detta. Du sätter en påminnelse så du kommer ihåg att ta initiativ till sex, ett alarm för att låtsas vilja ha din man sexuellt, låtsas att du åtrår honom, så att han i sin tur skall fortsätta tro att du vill ha honom. En lögn i min värld. Du vill ju inte ha honom på det viset, sex är inte lika viktigt för dig. Du särar på benen för att han vill, inte för att du vill, för du är egentligen inte kåt.
Vet du vad jag ser. Jag ser en dysfunktionell relation som bygger på en lögn. Lögnen om att din man har en kåt fru som vill ha honom och lögnen från frun som låtsas att hon vill ha sin man sexuellt. Han väljer att tro på lögnen för han vill och för att han behöver den. Du väljer att ljuga för att göra honom glad? Eller varför ljuger du?
Jag pratar egentligen inte om hur ofta man har sex, det där är ju upp till varje par liksom. Det enda jag vet är att jag aldrig skulle vilja byta liv med dig eller din man. Jag hade inte velat dela mitt liv med någon som ljuger för mig, som låtsas att den vill ha mig. Helt ärligt så hade jag hellre valt att ha sex mer sällan men vetat att de gångerna man har det så är sexet bra och vi har det för att den andre åtrår mig på riktigt, för att den vill ha mig, vara nära på det viset. Jag förstår att man inte blir sugen när någon tjatar om sex, jag finner det själv helt avtändande och blir avig.
Varför är det viktigt för dig att ta initiativ till sex? Vad är det som får dig att ta initiativ till något du egentligen inte alls vill eller är sugen? Varför har du sex om du inte vill? Hur får det dig att må efteråt? Hur mår du under tiden?
Det är liksom inte antalet tillfällen man har sex som är det viktiga utan kvaliteten på det sex man har. Det är iaf så jag ser det. Kvalitén som kommer av närvaron, vad man ger och tar, samarbetet två personer i mellan, intimiteten i helheten.
Jag hade blivit grymt ledsen, sårad, lurad och känt mig äcklad om det kom fram att en partner gör mot mig som du gör mot din man.
Alarmet som en väg att faktiskt försöka hitta tillbaka till känslan av att vara kåt, eller bestämma tid för närhet, sex, massage, jobba på att hitta åtrån alla de bitarna förstår jag och jag tycker idéerna är bra, och tanken med dem god. Men alarm för att låtsas vilja ha sin partner, jag känner förakt inom mig, en mycket ful känsla.
Oavsett vad jag känner så är ju det viktiga att ni två trivs ihop. Vad tror du han säger om du är ärlig, om du säger allt det du skrivit här inne till honom? Hur tror du hans reaktion blir? Hur kommer han känna, tänka och reagera på det tror du?
Jag vill ha sex med honom, men har inte speciellt mycket sexlust nuförtiden och glömmer bort allt som har med sex att göra. Jag vet inte vad jag ska svara på dina frågor för det känns som om du inte alls förstår mig. Jag ställer alarm för att komma ihåg att tänka på sex. Jag tycker min man är sexig och snygg, men jag kommer inte ihåg att ha sex med honom.
De gånger vi har sex är jättebra, det är mer kvalite än kvantitet. Han njuter maximalt och kommer varje gång. Och jag tar initiativ till sex, men min man tycker inte det. Jag tycker jag tar initiativ till sex! Och det är inte så att jag absoluti nte vill ha sex, det är bara det att jag inte tänker på det. Jag har inget emot att ha sex med min man, absolut inte. Det är mysigt, även om jag tycker det är betydligt mysigare att bra kramas och pussas.