Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex
TS: Du tycker att ni har ett bra sexliv förutom "detaljen" med initiativet. Som du ska fixa med en kalenderpåminnelse. Problem solved! Eller?
Din man skulle aaaldrig vara otrogen för en sån liten detalj som att han inte känner sig åtrådd av en kvinna som förr i tiden tog varje tillfälle att leta rätt på hans kul? Jamen dåså!
Jag tycker att du ska leta upp alla svar från @HäxkHäxan och läsa dem igen för hon fattar vad det här handlar om, även utifrån en mans perspektiv, för hon har upoenbarligen TALAT MED MÄN om sånt här. På riktigt.
Jag dömer dig inte för den du är, men har du nu startat en tråd här tycker jag att du blr lyssna på de välmenta råd som droppar in
Jag har ingalunda lösningen på ditt problem, men ett varningens ord. Min fru är rätt mycket i din situation. Dvs jag är i din mans skor. Och jag har till slut gett upp. Jag lämnar henne inte men jag knullar andra kvinnor. För att jag behöver den kåta sexuella bekräftelsen. Den får jag nu. Till priset av att vara en som bedrar. Det är jag inte stolt över men det blev min utväg.
Jag kan bara hoppas för din skull att du har rätt i dina antaganden om din man och vad han egentligen anser om denna lilla "detalj". Ni kanske skulle prata om det? För i så fall har ni kommit längre på väg än jag har... tyvärr för mig.
Sex är mindre värt i vårt samhälle än många andra drifter och behov. Det är finare att ha emotionella behov än att vara kåt. Det värderas högre att uppskatta närhet än att vilja ha kuk/fitta. Det betyder dock inte att dessa drifter inte finns och är mycket starka hos vissa. Om din man är en av dem som råkar tycka att samlivet utan den kåta attraktion från dig som han behöver är typ 90% sämre, vad säger du då om det? Vad gör du åt det? Eller väljer du att tro att om man bara lägger in en kalenderpåminnelse och låtsas vilja så är saken biff???
Jag önskar dig -och er - lycka till. Men läs HäckHäxan om du inte gör något annat som ett resultat av denna tråd.
Kram