• semne

BF Juni 2015

Hej! Tänkte att det var dags att presentera mig! Jag har följt tråden sen den startade men avvaktat med att skriva.

Jag och min man väntar vårt andra barn som är beräknad till den 31 maj, våran son är snart två år och med honom gick jag över tiden så jag räknar med samma med denna lilla knodd med :)

Jag mår galet illa hela tiden, är trött som f*n och har samma cravings som med sonen = hamburgare, sura saker, kaffe och is is is kall cola!

Magen poppade fram nu i veckan så det är svårt att dölja att jag är gravid (är ganska smal från början) kanske man får bullan tidigare när man redan kört en omgång? Vi har iaf berättat för nästan alla vi känner, vi känner att vi väntar barn inte missfall å händer det något så har vi fått vara glada och stolta en stund å kommer få tröst o stöd om vi behöver!

Så det var en liten sammanfattning (läs novell) om mig!

• semne
    Carri12 skrev 2014-10-16 22:33:46 följande:

Ååh, här nojjas det som sjutton. Jag har inga symtom alls! Försöker inbilla mig lite mensvärk (men det har jag inte), och ömma bröst (hade kanske det i förra veckan, INGET nu..). Fortsatt kissa på sticka o strecken blir starkare successivt, men varför känns det inget?! Är i v 4+5 idag. Tror jag hade både molvärk, hugg i ljumskarna o ömma bröst vid det här laget förra gången. Knepigt det här, man borde ju bara vara glad att slippa det där så länge som möjligt, men samtidigt hör man ju att mycket symtom = höga hormonnivåer = mindre risk för MF. Någon annan symtomlös? När kom era symtom tjejer? Alltså på riktigt, inte önskesymtom ;)

Jag förstår din oro men det är inte alla som har en massa symtom, framförallt inte så tidigt! Mina drog igång ordentligt i v 6, men med sonen så hade jag bara lite ömma bröst fram till v 17 sen kom illamåendet. En del får helt enkelt må bra, vilket är heaven and hell det med!
  • semne
    MaHo89 skrev 2014-10-17 11:54:28 följande:

Alltså jag bröt ihop totalt imorse och grät och grät och grät! :(

Har ju haft ryggsmärtor sedan onsdag och det har inte blivit bättre. Kan inte sitta, ligga, stå eller gå utan fruktansvärda smärtor och sova går inte alls, sover korta stunder sen vaknar jag av smärtorna.

Ringde ju bm igår som sa att jag skulle ringa om jag behövde mer smärtlindring.

Så jag ringde idag, fick prata med en kvinna som inte kan ha haft alla hästar i hagen, hon sa att jag kunde få träffa en läkare 29 okt. Annars skulle jag ringa min hälsocentral.

Ringde HC, de tyckte att jag skulle ringa barnmorskan. Så jag förklarade läget, då skulle jag få telefontid med sjukgymnasten som sa exakt samma som sist (sitt med svankstöd osv osv) så jag sa att detta är ohållbart, jag kan inte ta hand om mitt barn, kan knappt klä mig själv och som sagt, kan inte sova!!

Hon skulle konsultera en läkare annars måste jag ju åka på akuten för detta går inte :'(

Förlåt för långt inlägg, är bara så sjukt besviken och ledsen :(

Ring 1177 och be om en akut tid på akuten eller mödrarvården! Ligg på för så där ska du inte ha ?
  • semne
    MaHo89 skrev 2014-10-17 15:02:51 följande:

Jag åkte upp på akuten. De sa också att det var vårdcentralens jobb att hjälpa mig men att jag såklart skulle få hjälp. Fick utskrivet medicin så jag kan ta i helgen!

Ska ringa verksamhetschef på hälsocentralen på måndag och anmäla detta :'(

Angående UVI som gravid, det är inte alltid man får samma symptom som ickegravid och därför inte alltid man märker det själv! Alltid bättre att kolla upp :)

i.ytimg.com/vi/H1r4s3EKneA/hqdefault.jpg&h=136&sigh=usrWkQad7YOKMAAsIDbwFbtMWPE

Skönt att du fick hjälp! Vad är det som är fel? (Behöver inte svara om du inte vill)
  • semne
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:48:42 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

Det är ovanligt så tidigt, nästa gång så kommer du se en studsande mini baby :) Om det hade varit onormalt så säger de det!
  • semne
    MaHo89 skrev 2014-10-17 17:52:59 följande:

Vet inte, foglossning eller ishias får väl veta på tisdag hos sjukgymnasten. Är bara otroligt jobbigt att inte kunna sova pga smärtorna :(

Hoppas det läker på något sätt, vore hemskt om du redan fått foglossning! Håller tummarna här borta och hoppas du får en lugn helg utan smärta ?
  • semne
    mk86 skrev 2014-10-19 21:14:36 följande:

Hej! Hur orkar alla som mår illa under sin graviditet? Jag har en tvååring här hemma dessutom och jag mår illa konstant och har noll energi. (Förra grav var en dröm) känner mig som världens sämsta mamma och sambo.

Jag har oxå en tvååring hemma, kan lätt erkänna att han får mkt tid min padda och pedagogiska appar! Jag har noll ork att leka, jag spyr varje morgon och mår illa dagen lång :/ min man får i princip göra allt!! Jag känner mig oxå så sämst, när det vänder (hoppas det vänder) då ska han få tillbaka sin roliga mamma igen och bli bortskämd med lek. Fram till dess så är det som det är tyvärr :/
  • semne
    Carolaj83 skrev 2014-10-19 19:46:17 följande:

Går mellan hopp och förtvivlan här! Fick i onsdags blödning, bara en kort som avtog direkt. Men med min historik blev jag orolig och åkte till gynakuten. Pos på grav test men inget på vul, kunde dock bero på att det var för tidigt. Tog hc och sedan nytt hc i fredags för att kolla stigning/sminkning. Hade stigit men! Borde stigit 2 och hade stigit 1,5...jag tog nytt eget digitalt grav test och där hade veckorna stigit. Nu bruna flytningar igår. En liten blödning idag. Lite mensvärk i magen och nytt vul bokat till fredag!!! Denna ovisshet gör mig galen!!!

Hur låter detta för er??

Usch vilket helvete du har! Stor stor kram! Det är så svårt att säga men jag hoppas innerligt att allt är som det ska!
  • semne

Med symtom som kommer och går: För mig är varje vecka olika, förra veckan så jäkla illamående på morgonen så jag trodde jag skulle dö men denna vecka så är illamåendet mkt bättre medans brösten sprängs. Nästa vecka så kan alla symptom ta en paus för att komma tillbaka i full styrka! Så var det första graviditeten och så är det denna graviditet.

Det beror på vilket stadie hormonerna är i och hur vi vänjer oss med dem. Dessutom är det olika för alla :)

• semne
    livslevande skrev 2014-10-22 15:18:39 följande:

Kan någon lägga till mig? :)

Är gravid med första barnet, är 24 år från Göteborg men befinner mig i Indien just nu. BF 13 juni.

Någon annan som har svårt att äta? Blev yr och matt varpå vi åkte till sjukhuset där jag kräktes i väntrummet och fick läggas in med dropp.

Fick bra mediciner mot illamående som verkar hjälpa, men fortfarande ingen matlust? Någon som känner igen sig? Vad äter ni?

Jag känner igen mig :) äter lergigan mot illamåendet och förra gången jag var gravid så var jag inlagd flera ggr med drop! Jag försöker främst få i mig vätska under dagen, skorpor funkar, gurka, melon oxå. Sen på kvällen försöker jag äta något middagsaktigt och det tar mig en hel dag att luska ut vad jag är sugen på :/ men det funkar! Kämpa på ?
Svar på tråden BF Juni 2015