Inlägg från: Ettplusettlikamedtre |Visa alla inlägg
  • Ettplusettlikamedtre

BF Juni 2015

Hej alla glada!

Är de ok om jag hänger på här? Plussade 25/9.

Hade ett sent missfall i vecka 12 i somras, så nu håller vi tummarna! I onsdags va jag på ett tidigt vul och man såg ett litet foster och ett hjärta som tickade <3

Har bf 3/6 2015. Nu peppar vi för att allt ska vara bra på ul 24/11.

Jag heter förresten Emelie och bor i Småland med min sambo :) Jag är 25, här bor vi i våran 3:a och väntar med stora hoppningar om bebis i Juni! <3

• Ettplusettlikamedtre
    FruGnu skrev 2014-11-09 14:49:56 följande:

Hoppas hoppas det går bra den här gången!

Vi har samma bf du och jag. :) v 11 är jag i.

Tack snälla,dehoppas vi med :) är det ditt första barn? :D
  • Ettplusettlikamedtre
    FruGnu skrev 2014-11-09 14:51:46 följande:

Jag ska göra KUB-test nu på tisdag. Någon som gjort det innan och vet ännu tid det tar innan man går svaren på testet? Jag ska göra ultraljudet till kub nästa tisdag.

Ska du lämna prover på tisdag sen ul en vecka efteråt? Jag är nästan helt säker på att man får reda på direkt på ul med svar och så :)
  • Ettplusettlikamedtre
    fru noren skrev 2014-11-09 21:28:48 följande:

Vart går man för att lämna blodprov i samband med kub test?

Det gör man I samband med inskrivningen,eller de gör man i mitt landsting iaf :)
  • Ettplusettlikamedtre
    FruGnu skrev 2014-11-10 05:04:52 följande:

Ja, men vad bra. Vi vill kunna gå ut med nyheten till släkten ganska direkt efter ultraljudet. :) förutsatt att det ser bra ut då förstås.

Ja det är vårat första barn. :) är så spännande och lila läskigt på en gång. Ska bli underbart! Vi har längtat så länge. Tog oss ett år.

Är det ditt första också? :)

Ja men precis! Första här med, vi blev gravida förra gången trotts P-ring, och det slutade ju i mf. Sen tog det bara 2 månader innan de blev igen, då skyddade vi ju oss inte. Det ska bli så spännande att få se det lilla pyret!! Vi berättade igår på farsdag, de blev posetivt överraskade :)

Förstår att ni längtat, men så himla kul att de tagit sej nu!! :)
  • Ettplusettlikamedtre
    fru noren skrev 2014-11-10 11:39:43 följande:
    Jaha, vad konstigt. Hade inskrivning i v. 8 och det vart inga blodprover som togs då.
    Oj, jag glömde skriva att man lämnar blodprovet från v.9 Du kanske gör det samtidigt som du gör ul? De kanske är olika från län till län? Om man gör de samtidigt så tror jag om jag minns rätt att de dröjer en vecka tills man får svaret ! :)
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-11 07:46:38 följande:

Hej alla! Så super spänd då det blir inskrivning imorgon hos barnmorskan! Bf blir runt 25/6 och jag är nu i 7+4 :)

Någon som kan berätta vad son kommer att hända på mötet imorgon?

Oj, du får svara på massa frågor, om din hälsa och din partner. Har du något och fråga så gör de då, skriv ner så du inte glömmer, vi hade ganska många frågor om sex och samlevnad, sen träffar du ju inte henne förens v 25. Får ni göra kub? Eller ska ni göra det? Hoppas du får en bra barnmorska, våga säga till och byta annars! Men de är ett rätt lättsamt samtal, jag har världens gulligaste bm, och skulle aldrig vilja byta :) de är ditt första barn? :)
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-11 12:14:21 följande:

Tack för all info! Men när får man göra ultraljud? kollar de inte så barnet lever loppan i magen?

Det beror på ditt landsting, här i Småland får man göra kub och ul i v 12 ca. Men sen ver jag att i andra landsting så är det inte förens runtinultraljud (rul) v18-20 där nån gång :)
  • Ettplusettlikamedtre
    MiWe skrev 2014-11-11 21:12:04 följande:

Gaaah, KUB/UL imorgon!!! Obestämd Håll tummarna för positivt besked... *supernervös*

Ska hålla alla jag har, hoppas allt ser fint ut!! ????
  • Ettplusettlikamedtre

Börjar puta liiiite nu, känner i mina jobbkläder att de sitter åt! Igår sa min sambo tom att de putar lite, byter om på jobbet (de måste man) så blir förvånad om inget sett!! Som tur är har jag berättat för min arbetsledare..

Svar på tråden BF Juni 2015