Inlägg från: Ettplusettlikamedtre |Visa alla inlägg
  • Ettplusettlikamedtre

BF Juni 2015

Sj89 skrev 2014-11-17 23:09:25 följande:

Någon som har koll på fr.o.m. när man ska tänka på vad man lyfter. Har ett stundvis stressigt jobb med mycket tunga lyft mellan 10-20kg.

Jag tror det inte är nån fara än, men prata med din bm, jag har oxå ett jobb med tunga lyft, lika som ditt 5-30kg. Lyssna på kroppen och be om hjälp när den säger ifrån, jag pausar mycket när jag känner att de blir för tungt, sen kan man ju söka havandeskapspenning om inte din arbetsledare kan placera om dej på ett ställe med lättare lyft.
  • Ettplusettlikamedtre
    Diamant skrev 2014-11-17 23:00:31 följande:
    Guud ja!

En dyr en också.. 4 flaskor Innocent Tropisk juice per DAG här hemma!

Jag gillar inte ens juice annars..

Skönt att den är "ren" dock och inte har en massa tillsatser eller extra tillsatt socker, så känns inte SUPERonyttig åtminstone.. Hehe
    Ahaaa, jag är glad så länge det är mat och inget gottigott liksom! Men jag har mjölk, dricker 1-1 1/2 liter om dagen, förut drack jag knappt 1 liter i veckan !!
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Självklart är man nervös! Jag håller alla tummar för att de ska gå bra.. Och de gör de säkert, du ska se att de går så fint så :) Vi ska själva på kub på måndag, jag är så sjukligt nervös att jag inte kan sova på nätterna och är hemma från jobbet.. Vi har ju dock en sämre upplevelse från kub förra gången, och jag vet att det är därför jag är så himla nervös!
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-19 12:13:44 följande:
    Tack så mycket för peppningen och tummarna! :)

Förstår att du är orolig och jag hoppas ni får en mycket bättre upplevelse den här gången! Min syster fick avbryta sin graviditet för bara ett litet tag sen pga stora missbildningar som upptäcktes vid KUB så det ligger och gnager lite i tankarna här med.

Jag håller tummarna för att det går fint för oss båda två! Stort lycka till på måndag! :)
    Ja Ursh, alltid är det något oros moment. För oss hade fostret dött någon gång i v12, Och de blev en kämpig tid efteråt. Vi blev gravida bara 3 månader efter missfallet, så nu är vi väldigt kritiska samtidigt som vi håller tummarna! Du får skriva och berätta hur allt gick för dej sen! Lycka till igen !!
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-19 13:15:28 följande:
    Kände du av när fostret dog? Blödning eller smärta?
    Nej, inget alls.. De hade vart dött i magen ca 1 vecka trodde läkaren. Inget ont eller blödning, de är väl därför jag är så himla orolig nu..
  • Ettplusettlikamedtre
    Mla skrev 2014-11-19 20:54:22 följande:

Själv är det första gången med allt för mig men man känner sig inte så stor i vissa lägen. Funderar ju supermycket på MF :(

Det är första gången för oss oxå, vi väntar första. Meeeen man får försöka även om de är svårt, att tänka possetivt! Har ni ul ellr kub snart? :)
  • Ettplusettlikamedtre
    Liiinis skrev 2014-11-23 12:46:35 följande:
    Oh va spännande! :) jag var också supernervös inför vårt KUB. Mådde riktigt dåligt precis innan men det var en såååå skön känsla sen när man fick se den lill* sprattla runt där inne <3 Skönt att ni har tid på fm, vi hade inte förrens kl.16.45. Det var nog den längsta dagen jag varit med om :P

Ska hålla tummarna för er imorgon! Det kommer säkert gå jättebra! :) Lycka till!
    Ja, man vill ju bara de att det lilla fostret lever !! Dock har jag massa symptom kvar, och de hade jag inte sist, då det vi såg va ett livlöst foster som hade dött i v12. Så jag hoppas den sprattlar omkring så jag kan se direkt att den lever. Klockan 11 är det dax, skönt att jag jobbar eftermiddag. Försökt sysselsätta mej hela helgen, men de är inte så lätt, nu ska jag jobba lite i eftermiddag, jobbar som fransstylist vid sidan av mitt ordinarie arbete. Hoppas på mycket sömn inatt <3
  • Ettplusettlikamedtre
    Dubbeljuni skrev 2014-11-23 12:52:41 följande:
    Jag var så sjukt nervös innan, det var hemskt. Barnmorskan (som var helt underbar) började prata om testet och hur det funkar och sannolikhet och så men jag så då att jag ville bara se att den lever. Så då förstod hon att jag var jättenervös så då började vi med UL på en gång. Och när hon efter två sekunder sa att hjärtat slog så släppte allt, jag lipade ihjäl mig nästan. Blev så otroligt glad och lättad.
    Hoppas den här känslan håller i såg nu så det inte byggs upp ångest igen innan RUL.

Lycka till imorgon! Tur att du har tidig tid också. Skrattande
    Det gör så mycket hur bm är! Jag har bara possetiva upplevelser med dem (förutom en gång och de va via telefon, då jag fick prata med en gammal kärring som va bitter och inte lyssnade på vad jag sa). Men överlag är de helt underbara och snälla! Så är jag med, vill bara se att fostret lever. Förra gången hade de dött i v12, och vi såg inte de förens ul v13. Prata de hinner man göra sååå mycket efteråt man sett de lilla pyret! Längtar och är förväntansfull och skräckslagen på samma gång <3
  • Ettplusettlikamedtre
    carolinheiner skrev 2014-11-25 22:53:34 följande:
    Bli vän med mig så lägger ja till er! :) Carolin Johansson Halmstad har stöd musikhjälpen med på bilden ;)
    Tack snälla du! Jag la precis till dej! :)
Svar på tråden BF Juni 2015