• Awe83

BF Juni 2015

Hoppar in här med! Är beräknad den 3 juni enligt babyappen (kollade i helgen). Första graviditeten för mig och min sambo och blev gravid på andra försöket! Är så lycklig. Har ont i ryggen idag, kände förra helgen att mitt humör var galet. Mår annars bra. Hur har ni det brudar? Känner ni också att det stramar i nedre delen av magen redan? För mig känns det väldigt mycket på den högra sidan, stramt å ibland som ett litet håll. Känns det igen av någon här?

• Awe83

Hej igen alla. Läste om någon som skulle flyga till södra Afrika högre upp. Jag ska nämligen flyga till Zanzibar och Tanzania i december. Jag ska åka på safari i Tanzania och mest bara bada på Zanzibar, men hur var det med vaccin mot gula febern för gravida för dig? Har de sagt något? Hur blir det med malariatabletter för dig? Hört att man mår så dåligt av dem som man får ta när man är gravid.

Något annat också, är det någon som har en aning om hur riskabelt det är att flyga i 4:e-5:e månaden, så pass långt som i 15-19 timmar? Är lite nervös. Beställde resa och boende innan jag visste att jag var gravid. Dock ett väldigt välkommet barn ;)

Hoppas alla mår bra!

• Awe83

Oj ja jag förstår. Jobbigt att inte kunna/vilja säga till jobbet nu när du måste åka. Det kommer säkert gå bra ska du se. Men jag förstår också oron över vården där. Mm..vilken tur att du redan är vaccinerad, som gravid är man ju extra känslig. Jag håller tummarna för dig!

• Awe83

Oj ja jag förstår. Jobbigt att inte kunna/vilja säga till jobbet nu när du måste åka. Det kommer säkert gå bra ska du se. Men jag förstår också oron över vården där. Mm..vilken tur att du redan är vaccinerad, som gravid är man ju extra känslig. Jag håller tummarna för dig!

• Awe83

Hej. Jag tror på mamma Mia på söder. Där finns allt man behöver. Man behöver aldrig åka någonstans för att ta ett prov eller göra någon speciell undersökning. Har hört så bra om dem. Tyvärr är de ofta helt fullbokade, men jag fick ett inskrivningssamtal i slutet på okt. Då är jag i v. 9-10. De vill gärna träffa en innan v.10 för samtal.

Nu är jag så hungrig att jag mår illa! Så nu blir det frukost! ????

• Awe83

Jag ska gå till mamma Mia i slutet av okt på inskrivning. Är det någon som vet om det kostar på den mottagningen med kub och ultraljud mm, eller ingår det i "grundpaketet" för alla gravida? Hur ligger det till?

• Awe83
    jemi02 skrev 2014-10-06 18:31:20 följande:

Vilket mamamia ska du gå till?

Den på söder. Har du varit där tidigare? Eller ska du kanske dit? Har hört så bra om dem. Riktigt bra faktiskt, de har allt där, är man inskriven där så slipper man åka till något sjukhus eller så om man ska ta olika tester, undersökningar mm. Allt finns redan där.
Svar på tråden BF Juni 2015