• Awe83

BF Juni 2015

lyckobubblor skrev 2014-10-07 21:10:42 följande:

Nu har vi fått plats hos MVC på BB Södra, känns fantastiskt! Då har vi förtur till BB Södra när det är dags för förlossningen oxå. För dem som har BF i maj var det redan fullt så känns skönt att ha fått plats... :)

Oj måste man "beställa" eller "boka" plats redan?? Shit jag har ingen aning om vart jag vill föda. Någon som kan rekommendera något bra och trevligt BB?
  • Awe83
    jag86 skrev 2014-10-10 15:52:42 följande:

Hej!

Vi plusade i måndags, första barnet och första försöket ?????????

Någon mer än jag som får som hugg i bröstet och blir stressad av minsta lilla?

Hej, jag får inger hugg i bröstet men kroppen säger verkligen ifrån när man blir stressad. Min nedre del av magen börjar strama och dra på något skumt sätt när jag blir stressig. Jag lärare och kan stressa på lite då och då, men när detta händer får man bara stressa ner så känns magen bättre.

Igår började illamåendet för mig..har vaknat flera gånger i natt och mått illa och kissat. Nu håller vi tummarna på att jag inte börjar kräkas. Brösten ömmar och alla dessa tecken, inget snack om att man känner att man är gravid.

Hur mår ni alla idag?
  • Awe83

Ni pratar föresten om uppsvälld magen, jag har gått ner i vikt. Kroppens förbränning har ju stigit med 25% nu, men jag känner mig också uppsvälld trots viktnedgång. Hur är läger hos er? Är det vanligt att gå ner i vikt de första månaderna? Är i 7 veckan (6+2).

• Awe83
    stayyoung skrev 2014-10-11 01:20:28 följande:

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

Vad skönt att det inte var ett MF, håller verkligen tummarna för alla nu. Är lite smått orolig och nervös hela tiden men vill bara tänka att jag är gravid och inte att jag kanske kan få MF. Njut av tiden och lyckan. Vi har berättat det för vänner och familj och vill se det som att vi är gravida och inte egentligen inte tänka så mycket på MF. Men det är svårt då det är nu som allt är så kritiskt innan v.12. Men nu håller vi tummarna som sagt och grattis till att du har barnet kvar!
  • Awe83
    Wilbes skrev 2014-10-11 08:57:24 följande:

Jag mår okej lite illamående och sen tror jag att familjens förkylning har attackerat mig.. så känner mig lite rivig i halsen och lite snorig.. huvudvärken är en faktor och kroppen känns som att den sprungit ett maraton... däremot så har jag redan känt av foglossningar :/ hade ju hoppats att slippa....

Halsen har hunnit i fatt mig med. Vaknade upp med rivig hals idag. Hur känns foglossningar? Vad gör man åt det när det börjar så tidigt?
  • Awe83
    MiniCatti skrev 2014-10-11 10:05:40 följande:
    Vadå ökar förbränningen med 25%? Jag trodde man bara la på sig mer vikt, om man inte drabbas av kräkningar.

Jag är uppsvälld om magen. Den är hård och putar ut, jag är ganska vältränad/slank i övrigt. Jag vill ju fortsätta träna men inte om man tappar vikt. Vad osäker jag blev nu :S
    Oj jag menade ämnesomsättningen! Sorry, mitt fel ;)
  • Awe83

Hej alla gravida och glutenintoleranta! Jag äter enligt en kost som heter "Paleo". Fler av er vet säkert vad det är. En bra internetsida om man är trött på de som finns i glutenhyllan i affären är "Undervårttak" där ett par provar och tar vara på de bästa recepten som är mer än glutenintoleranta dvs i inga sädesslag och laktos. Paleo är en så kallad stenålderskost ungefär. Ett tips bara!

• Awe83
    Enat skrev 2014-10-12 08:40:40 följande:

Hej damer! vi har förskt bli tre sedan november 2013-alltså snart ett år. I maj åkte jag in akut pga smärtor och de upptäckte då en chokladcysta. Efter lång lång väntan kom jag äntligen in på operation i slutet på augusti. De upptäckte då också att jag har Endometrios precis som jag misstänkt. De spolade mina äggledare också där det visade sig att den ena var mycket trång. Hur som helst fick vi nu börja försöka igen då det är störst chans att man lyckas inom 6 mån efter operation. Endometriosen försvårar annars då nya cystor kan komma. Vi påbörjade också fertilitetsutredning.

Den 28 sept hade jag Äl, en månad efter operationen. Då började jag kissa blod och fick urinvägsinfektion. Hopp, tänkte jag. Fick gå på antibiotika Men tog en som är ok för gravida då jag fortfarande hoppades.

Igår BIM -1 mitt på dagen frågade jag min sambo om jag skulle ta ett test (första månaden jag kunnat hålla mig så länge). Och vet ni. Jag plussade!!! Jag vågar knappt tro det och är livrädd för MF eller utomkveds.

Tack för att du orkat läsa - ser fram emot att lära känna er damer :)

Grattis till er!!!! Vad underbart att få det dära plusset ;) Nu håller vi tummarna för att det håller i sig för oss alla!
  • Awe83

Hej, jag vill så gärna veta om ett till hjärta slår i mig. Måste jag vänta tills den 12:e veckan innan man får göra ett UL? Vill veta nuuuu!

Sen oroar jag mig lite för att ena sidan av nedre delen av magen känns mest i. Som ett håll i bland. Någon som känner samma sak? Är så rätt för att ett embryo har fastnat i äggledarna eller något liknande. Usch måste sluta tänka på det.. Hade en nära vän som nämligen råkade ut för detta. Hur vanligt är det egentligen?

• Awe83

Tack för era svar! Känner mig mer lättad nu och ska höra om ett tidigare UL så att jag kan slappna av.

Svar på tråden BF Juni 2015