• Lokattis

BF Juni 2015

Hej!

Jag är gravid med vårt första barn, bf 7 juni. Vi är 37 år och har försökt bli med barn i snart 4 år, inklusive försök med inseminationer och IVF. Vi lyckades via IVF redan i våras men tyvärr så slutade det i MA i v. 12 då. Men nu tog det sig igen, på andra IVF-försöket så nu håller vi tummarna!

Jag mår konstant illa, har ömma bröst och är såååååå trött. Det verkar jag inte vara ensam om, märker jag när jag läser era inlägg.

Kram på er!

• Lokattis

Fläderpärlan: Såhär i efterhand så hade nog vissa av symtomen försvunnit, men så skulle det ju kunna vara ändå i v 11-12. Det är ju många som säger att spökveckorna börjar då... Men, det som startade det hela för mig var en liten blodig flytning. Och då hade vi ju ändå sett hjärtat i v 9, men det hade stannat en vecka senare.

När ska du på VUL? Vi ska om en vecka, den 28:e.

• Lokattis
    Fläderpärlan skrev 2014-10-20 17:07:01 följande:

Förresten du skrev att det hela startade med en blodig flytning, blödde du alltså ut fostret på naturlig väg eller fick du då komma in på ett till ul och såg då att det hade dött några veckor tidigare? Förlåt om jag är lite trög ;) vilka symptom var det som försvann?

Jag är 7+0 idag, så vi är ganska nära i tiden. Jag åkte in på akut-VUL ett par dagar efter att jag börjat blöda och då såg de att det varit dött ungefär i två veckor. Jag försöker att inte oroa mig den här gången, det finns ju liksom inget jag kan göra för att påverka det hela. Försöker ta ut glädjen i förskott, men inte oron. Om lite drygt en vecka har vi fått se våra hjärtan på VUL! Kram
  • Lokattis
    Diamant skrev 2014-10-20 20:54:40 följande:

Ja det ökar tyvärr risken lite, men inte supermycket!

Har också sköldkörtelproblem o ska få Levaxin men MAJORITETEN av alla graviditeter slutar ju med ett barn efter 9 månader så man får ändå tänka att vi har oddsen FÖR oss :)

Jag äter också levaxin. Fick börja med det när jag blev gravid i våras, och har nu ökat dosen. Började frysa nästan så fort jag blivit gravid. Bra inställning, så ska vi tänka!
  • Lokattis
    Zandraorneling skrev 2014-10-21 17:27:10 följande:

Får man klaga av sig lite. Känns inte som någon förstår mig.

Väntar andra barnet och precis som med första så mår jag illa. Jag har fått tabletter utskrivna. Tyckte dom hjälpte en del i början men nu i 2 dagar har jag börjat må riktigt illa igen. Spyr inte som tur är. Men jag har verkligen fobi för illamående då jag mådde väldigt dåligt förra vinter. Pga galloperation.

Och i dag har jag verkligen mått konstigt, mått illa, känt mig yr, som att det har svartnat för ögonen på mig. Magen känns som den ska sprängas och jag är nära att spy hela tiden.

Och jag har vart förstoppad sen pluset typ är i v.9 kan skita var fjärde dag typ och då är det inte ens mycket.

Usch just nu vill jag bara gråta!

Sorry för ett långt klagoinlägg

Usch, så jobbigt... Kan du äta något? Frukt och grönt är bra för försyoppad mage, och MYCKET vatten. Katrinplommonjuice. Man känner sig helt sänkt när magen inte fungerar. Kram!
  • Lokattis
    Fläderpärlan skrev 2014-10-21 19:30:30 följande:

Är det kört? Molvärk från och till idag, slemmig blodblandad flytning nyss. Är i vecka 7 (6+2)

Snälla :( :(

Åh så jobbigt, jag håller tummarna att det snart avtar och att allt är bra! På 1177 finns en bra artikel som handlar om blödning under tidig graviditet, läs där om du inte redan har gjort det. Jag försökte länka men det blev bara knas på telefonen. Kram.
  • Lokattis
    Awe83 skrev 2014-10-22 18:20:27 följande:

Är det föresten någon som behövt vara hemma från jobbet än? Idag var jag hemma, mådde inte allt för bra i magen och kände mig stressad. Vill inte stressa nu när allt är så känsligt. Hur går det för er? Är föresten lärare, väldigt stressigt ibland. Mycket barn och många saker att jämt ta tag i. Tror att jag kände av det idag och bestämde mig för att vara hemma en dag och vila.

Jag jobbade hemifrån i måndags pga att jag mådde så illa och det kändes bättre att sitta hemma då. Har ett väldigt fritt jobb så det går ofta att jobba hemifrån, väldigt lyxigt... Dessutom har jag redan pratat med min chef om att jag är gravid. Vi har ju gjort IVF och han har varit väldigt stöttande i hela processen. Jag tycker du gjorde helt rätt som var hemma och vilade, ibland behöver man det!
  • Lokattis
    Moisbois skrev 2014-10-23 18:18:27 följande:

Får man gå och sova nu? ;P

Åhhh, det vore inte dumt! Och då har jag ändå varit ledig idag och redan sovit 1,5 timme på eftermiddagen....
  • Lokattis
    Diamant skrev 2014-10-23 19:07:28 följande:

När man mår bra undrar man om något är fel, när man mår dåligt vill man må bra igen! Haha 

Trött som ett djur fastän att jag haft ledigt idag och det ENDA jag gjort är att ha varit o handlat sen legat i soffan med illamående hela dagen! 

Är så yr att det var ett helt projekt att börja med maten och diska, är rädd att svimma och känner mig väldigt svag (inte riktigt mitt vanliga jag kan jag säga). 

Känner igen mig helt och fullt! Jag har också varit ledig idag och förmiddagen spenderades i stallet men därefter har jag också mest tillbringat tid i soffan med illamående. Maken lagade middag, men jag kunde inte äta det utan tog en skål yoghurt och en bit gurka istället... Känner mig lite otacksam, men han förstår ju hur jag mår. Segt, men har man väntat på graviditet i 4 år så tar man gärna lite symtom på köpet.
  • Lokattis

Sommarbarn2015: Vi gör VUL i v9 men det är bara för att vi har gjort IVF, då är det rutin innan man skrivs ut från IVF- kliniken. De kollar så att hjärtat slår, att det inte är utomkvedes och ifall det är ett hjärta eller flera.

Svar på tråden BF Juni 2015