BF Juni 2015
Aha, jag läste dock hos Strålskyddsmyndigheten där det omnämns som icke-joniserande strålning! Och det innefattas ju av Strålskyddslagen?
Ska läsa mer :)

Aha, jag läste dock hos Strålskyddsmyndigheten där det omnämns som icke-joniserande strålning! Och det innefattas ju av Strålskyddslagen?
Ska läsa mer :)
V 13 imorgon och mitt illamående är mycket bättre! Endast lite lätt på morgnarna nu, plus nån enstaka attack då och då. Och jag mådde skit och kräktes varje dag runt v 9. Så ja, här verkar det stämma att det släpper runt v 12-13 :)
Fick missfall inatt, kommer därför inte längre följa denna tråden ????
Har fått tid för KUB-ultraljud den 4 december. Nervöst och spännande! Ihhhhh!!!
Var på KUB-ultraljud idag. 1:20000 på alla te kromosomförändringarna. Så inga problem där! Så himla glad över det. Visade sig att min sambo var jätteorolig! Men nu svävar han omkring på moln. Efter att vi har fått se lillen. Den var så liten och gullig! Mätte hela 54mm. Fick reda på att jag är i v13, 12+1. Två dagar framåt mot vad jag trodde. BF 2/6.
Var så underbart att se den lille! <3 så hur hjärtat tickade och hur den efter stund vaknade och rörde på sig, och jag tyckte mig se hur den sög på tummen. <3
Jag med, är ju 39, men på måndag är det min tur med KUB!
Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)
Är det många som har gjort/ska göra KUB?
Hoppas tiden gå snabbt tills dess :) Lycka till!
Håller tummarna för er som ska på KUB och ul idag!
Kub gick bra!! :) blev dock tillbakaflyttad två dagar 11+4 istället för 11+6. Konstigt för det har varit rätt datum på de andra ul jag gjort. Men det var ju inga stora förändringar :) Fick jättebra siffror jag som var så nervös! Har ju fyllt 35 år men fick ändå 1 :20 000 på alla tre trisomier. Känns skönt. Fina bilder fick vi med oss hem också som jag ska visa dottern i eftermiddag!
Ha en fin dag alla gravidos!
vikarien: toppen! Så skönt!
Min chef har vetat nästan hela tiden att jag är gravid, eftersom jag valde att berätta för honom att vi skulle göra IVF. Jag har hela tiden haft ett otroligt bra stöd från honom, och det kändes naturligt att berätta tidigt. Han fick även reda på när jag var gravid i våras och att jag fick MA då. Däremot kommer jag att även jobba halvtid på en annan avdelning efter jul, men har inte berättat för den chefen ännu. Det gör jag efter RUL, 13 januari.
Har varit på KUB idag, är så lättad och glad. Allt såg bra ut och värdena var bra. Fick se en otroligt sprattlande liten krabat som studsade runt i magen och sen sög på tummen. Helt fascinerande att man kan se små händer gripa ?? Blev framflyttad 4 dagar och RUL bokat till mitten av jan.
Bilresan innebar att även jag kör så då ville jag inte testa något som kan göra en dåsig. Jag testade däremot en igår en stund innan nyårsmiddagen och det hjälpte så jag kunde äta upp hela portionen samt lite frozen cheesecake till dessert. Det kändes riktigt härligt. Jag saknar att kunna äta ordentligt.
Jo, seabands har jag på mig i princip jämt. Försöker ha uppehåll var tredje dygn typ, för jag tycker bara de hjälper i början.
Tröttare blev jag nog inte av tabletten igår heller. Även om jag däckade när jag kom hem så hade jag ändå varit på festen till kl 2.
Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!
Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?