• Alvolina

BF Juni 2015

MakeitHappen skrev 2014-10-17 17:46:44 följande:

Åh vad jag bara vill berätta för alla om den lilla som växer där inne! :) Men tycker det är för tidigt, men det är sååå länge kvar tills vi kan juh!  Tycker ni andra likadant :)

Vi berättar för våra närmsta vänner hyfsat omgående. Tänker även berätta för min mamma. Det handlar mer om att de har varit ett enormt stöd och kommer att vara igen om något olyckligt skulle ske:)
  • Alvolina
    Kattungen skrev 2014-10-17 19:27:57 följande:

Haha nu förstår jag hur vissa av er andra har det! Har ju inte haft några som helst symtom hittills, inne i vecka 6 nu. Imorse skulle jag och min mamma (som inte vet något om graviditeten) ut på lång biltur och jag tog med varsitt fint fräscht äpple som matsäck. Så känner jag att äpplet luktar spya! Kan det vara sant? Och så ligger det där i bilen, och det lilla äpplet får hela bilen att stinka spya! Haha , jag kunde ju inte kasta ut äpplena genom fönstret! Och så när mamma skulle mumsa i sig äpplet....mmmm hon tyckte det var jättegott och tog god tid på sig...behöver jag tillägga att jag inte åt mitt äpple?! ;)

Stackarn! Sånt illamående hade jag med min son, det gick dock över ganska fort.
  • Alvolina
    Gummsan skrev 2014-10-17 19:58:07 följande:

Denna gången ska vi inte berätta tidigt som vi brukar. Är mitt 6e barn och med bonusarna 8e och får alltid massa skit kastat i ansiktet. Plus att vi vill göra kub/nupp med.

Min man ångrade sig och vill hålla detta för hos själva fram till jul ungefär.

Är det barnen som kommer med grejer menar du?
  • Alvolina

Hade jag inte testat positivt igår hade det inte varit någon tvekan idag :) Trots ett tidigare missfall så känner jag mig faktiskt inte orolig, vilket är enormt skönt. Har kanske inte riktigt tagit in det än heller.

• Alvolina

Tänkte bara kolla. Är det någon som har beställt alkoholfritt till en middag på en restaurang lite diskret. Är rädd att servitören ska röja mig^^ "jaha, och vem var det som skulle ha alkoholfritt?" Ska nämligen på en jobbmiddag snart och det betyder väldigt mycket för mig att inte behöva berätta än.

• Alvolina
    enannanmaria skrev 2014-10-18 19:23:23 följande:
    Ok, om du inte kan skylla på att du ska köra efter och absolut inte vill berätta så kan det kanske gå att beställa och ta med ett glas i förväg från baren. Om det inte går att lösa på detta vis skulle jag ta ungefär samma som de andra men bara låtsas smutta på vinet och dricka vatten istället.

Jag vet inte hur det är på andras jobb, men på mitt jobb misstänker de direkt att man är gravid om man avböjer med en ursäkt om magkatarr/penicillin eller liknande åkommor.

Jag har ett liknande event inbokat med mitt jobb framöver, men jag kommer att vara bortrest då så jag kan tyvärr inte vara med. Men om jag hade varit med hade jag bara låtsats att smutta på vinet. Har gjort det föregående graviditeter också och det funkade fint.
    Smart! Så är det hos oss också. Minsta lilla och man blir misstänkt.

Tänkte att jag tar vinet i baren och kan nog komma undan då. Hur jag ska komma undan fördrinken på hotellrummet är också ett problem men den får jag väl smutta på och hälla ut lite i smyg :P

Tack för era tips!
  • Alvolina

Jag är inte sugen på tvillingar^^ inte nu när jag redan har ett barn.

Kl 14 är det som att slå av strömbrytaren på mig. Jag blir dötrött. BF 26 juni och det känns väldigt tokigt att vi nu är gravida igen. Något jag är väldigt nyfiken på är om det blir en flicka eller pojk:)

• Alvolina
    Diamant skrev 2014-10-19 18:15:43 följande:
    På mitt pratade vi bara och jag fick lämna blodprov.
    VUL gör de bara här om det finns en speciell anledning till det, annars väntar de till v12-14 då de gör RUL.. 
    Jag ska på VUL imorgon! 
    Här har vi bara hälsosamtal i och inskrivning, oftast innan vecka 10 någon gång. Nästa möte blir vid 18-20 när det är RUL. Sen är det väl en gång i månaden med mätning och lyssning av hjärtljuden. Sista två-tre veckorna är det en gång i veckan för kontroll hur barnet ligger osv. Men det är bara ett ultraljud under graviditeten. Så såg det ut för mig sist som hade en normalgraviditet utan problem.
  • Alvolina
    MakeitHappen skrev 2014-10-20 19:52:41 följande:

Sambon: Ja, nu börjar det..

Jag: Vad börjar?

Sambon: Humörsvängningarna

Haha jag kan nog bara hålla med honom ;p

Fick höra det idag med. Att jag är lite hetsig i humöret:) i övrigt ömmar brösten lite och molvärk. Känner mig egentligen inte så gravid.

Önskar så att man kunde få titta i en liten spåkula och se om allt går bra eller inte. Det slog mig nog nu ikväll att jag är riktigt nervös. Kan inte slappna av alls och glädjas. Har så otroligt svårt att se att universum vill att vi ska ha fler barn i vår familj. Vågar inte ringa BM heller:/
  • Alvolina

Vill bara kommentera oron att fostret skulle vara för litet vid VUL. Det är väldigt svårt att mäta! Jag fick i vecka 7 (6+0) förra graviditeten se att jag endast hade en liten blåsa i livmodern, ingen visste om det levde något där. Läkaren flyttade mig en vecka bakåt vilket skulle innebära att jag hade plussat på ÄL+4 och inte 10 som jag var stensäker på. Var givetvis jätteorolig eftersom eftersom det inte stämde alls. Två veckor senare hade den lilla blåsan växt till sig något enormt och hjärtat slog. På RUL blev jag sedan framflyttad en vecka och då stämde allt igen:)

Svar på tråden BF Juni 2015