• Hilda07

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-11-03 13:50:03 följande:

Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.

Ser att vi har samma BF och jag mår nog ungefär som dig också ;) Kräks inte men mår dåligt konstant. Det var ju lite positiva nyheter med 20%. Har samma app i min telefon men tycker knappt dagarna går framåt när jag kikar på siffrorna där. Komsi komsi v 12 och att illamåendet är puts väck gärna nu!
  • Hilda07
    Diamant skrev 2014-11-07 13:34:28 följande:

Okej, har massor med symtom och har inte varit direkt rädd för mf då kroppen inte gett mig några som helst hintar om att jag inte skulle vara gravid..

Men idag har jag fått lite rosa flytningar och DIREKT kom oron!

V. 10 nu så det KAN ju såklart hända, men rosa flytningar borde inte behöva vara nåt farligt? Väl?

Fick också rosa flytningar igår, är i v 8+1 och åkte in till gynakuten då sjukrådgivningen tyckte det. Fick vänta länge där då jag inte var högprioriterad kan jag säga. Men till slut fick jag ett ul som visade levande foster och blödningen/flytningen upphörde. Läkaren sa att det kan bli så när livmodern växer. Men det kan lika gärna vara början på ett mf...tiden får tydligen utvisa...

Jag hade likadant med min dotter som nu är 7 år så jag försöker tänka positivt.
  • Hilda07
    semne skrev 2014-11-07 19:24:11 följande:
    Jag har haft två blödningar och flertal rosaflytningar å allt var ok på ultraljudet. Hade blödningar med sonen, läkaren sa att har man haft det en graviditet så får man med all sannolikhet det igen för man har känsliga slemhinnor. Jag tror att din lilla knodd mår bra i magen!
    Tack för ditt svar. Ja jag tänker så också att det nog är sköra slemhinnor. Inte för att jag gjort något som kan ha triggat igång någon blödning men det kanske bara är det naturliga trycket i livmodern som räcker för det. I förra graviditeten fick jag en störtblödning vecka 17 också utan att det var någon fara. Känns lite tryggare denna graviditet när man ändå varit med om det tidigare.
  • Hilda07

Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre. 

Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!

Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!

• Hilda07
    Diamant skrev 2014-11-08 12:23:35 följande:
    Jag äter alltid Duroferon (pga tidigare operation) och har inga problem med dom.

Tar en tablett varannan dag för att inte bli hård i magen och sen varje dag under mensveckan (ja, inte NU då hehe)

Man behöver inte få några biverkningar av dom :) du mår sämre utan dom!
    Tack! Ja du har nog rätt...så mycket sämre kan jag nog inte må så jag har nog inget val än att knapra på :) Vad skönt att höra att du inte mått illa av dom iaf.
  • Hilda07

Hur går det för er andra med illamåendet? Jag är i v 9+3 och har mått illa sen start. Äter lergigan + b6 vitamin dagligen för att mildra det men det är fruktansvärt påfrestande efter så många veckor nu. Jobbar fortfarande men nu känner jag att jag har noll energi. Dessutom påverkar järnbristen mig otroligt mycket. Har endast 90 i hb och Duroferon tabletterna jag började att jag blev ännu mer illamående så trots att jag egentligen inte borde så slutade jag ta dom...Har beställt hem en dryck som heter Ferronol som jag tänkte testa men vet egentligen att det är för lite järn i. Men vad gör man!? 

Önskar så att detta var över så man kunde börja känna sig mer levande. Just nu känns det inte som jag har något liv alls. Börjar känna mig deprimerad av att må så fruktansvärt dåligt dygnet runt :( 

Ursäkta denna deppiga text...Har ni något bra tips så mottages det tacksamt :) 

Snart är det iaf dags för kub och man får se den lilla på ul. Försöker se fram emot det.

• Hilda07
    Liiten skrev 2014-11-15 18:29:46 följande:
    Ursh för att må så.. :(

Det som hjälper mig med illamåendet är att aldrig någonsin vara hungrig, äta mycket tomater funkar förvånansvärt bra för mig. Samt att se till att dricka vatten. Vissa dagar blir det bättre av att äta nått som är salt, typ salta kex/baccon/lättsaltade chips.. När det var som värst för mig så hade jag seabands på mig nästan dygnet runt.. Många verkar vittna om att illamåendet lindras i vecka 13-14.. Kanske var jag inte mycket till hjälp men försök att tänka positivt :) Ingen mår bättre av bittra tankar än hur jävligt livet känns :)
    Har ditt illamående försvunnit? v 13-14 känns som en evighet just nu. Men det är väl bara att härda ut. Första barnet var inte i närheten av det här så jag blev lite överrumplad tror jag att man kunde må så här dåligt och så länge!

Seaband har jag också på mig dygnets alla timmar...Någon som provat akupunktur? Min bm tog upp det lite snabbt sist...
  • Hilda07
    fru noren skrev 2014-11-17 17:13:10 följande:
    Tack, jag ska prova det! Bryr mig inte om det smakar illa... Så länge det hjälper ;)
    Jag tål inte heller järntabletter men köpte hem Ferronol som smakar bättre än Blutsaft och innehåller mer järn också tror jag. Sen får vi se om det räcker...antagligen inte eftersom järntabletterna har 100 mg i sig.
  • Hilda07
    knaappeen skrev 2014-11-17 18:44:00 följande:

Jag drar mig tillbaka... Konstaterat MA idag.

Åh nej vad ledsamt att höra :( 
  • Hilda07

Usch och fy vilken dag. Går in i v 11 (10+0) och än mår jag förfärligt dåligt. Om det är graviditeten som gör det eller mest att järnvärdet är lågt har jag ingen aning om. Mår illa, ont i huvudet, fryser och känner mig sjuk dygnet runt...sen vecka 5 nu. Åh vad jag letar efter positiva saker att tänka på men fy bubblan säger jag över att må så här Gråter Känns som alla andra runt om mig fortsätter sina liv precis som vanligt och här ser alla dagar likadana ut och jag mår precis lika dåligt.

Suck och stön...Men om två veckor är det kub-ul och då om allt ser fint ut ska vi tala om för vår dotter att hon ska bli storasyster Kyss Hon har längtat så länge!! Hon är ju snart 7 år så hon förstår ju och kan ta in detta på ett annat sätt. Ska bli superkul att se hennes reaktion! 

Kämpa på alla!

Svar på tråden BF Juni 2015