BF Juni 2015
Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.
Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.
Okej, har massor med symtom och har inte varit direkt rädd för mf då kroppen inte gett mig några som helst hintar om att jag inte skulle vara gravid..
Men idag har jag fått lite rosa flytningar och DIREKT kom oron!
V. 10 nu så det KAN ju såklart hända, men rosa flytningar borde inte behöva vara nåt farligt? Väl?
Någon här inne som har lågt Hb, alltså järnvärde? När jag var inne på gynakuten häromdagen tog de hb och det första provet visade på ynka 80!! I normala fall ligger jag på 128. Sköterskan undrade hur jag kunde stå på benen och tog ett prov till och då visade det 90 så det var inte mkt högre.
Jag har ju känt mig extremt trött, illamående, yr och frusen senaste månaderna så när jag fick detta svart på vitt förstår jag ju varför jag mår som jag mår! Blir bara orolig varför hb är så lågt redan eftersom i förra graviditeten blev det inte ens så här lågt i mitten av graviditeten. Kanske beror på nåt annat?!
Hur som helst fick jag Dureforon 100 mg som jag ska käka. Är rädd att jag ska behöva må ännu mer illa nu när jag tar dom men vad ska man göra? Tips?!
Hur går det för er andra med illamåendet? Jag är i v 9+3 och har mått illa sen start. Äter lergigan + b6 vitamin dagligen för att mildra det men det är fruktansvärt påfrestande efter så många veckor nu. Jobbar fortfarande men nu känner jag att jag har noll energi. Dessutom påverkar järnbristen mig otroligt mycket. Har endast 90 i hb och Duroferon tabletterna jag började att jag blev ännu mer illamående så trots att jag egentligen inte borde så slutade jag ta dom...Har beställt hem en dryck som heter Ferronol som jag tänkte testa men vet egentligen att det är för lite järn i. Men vad gör man!?
Önskar så att detta var över så man kunde börja känna sig mer levande. Just nu känns det inte som jag har något liv alls. Börjar känna mig deprimerad av att må så fruktansvärt dåligt dygnet runt :(
Ursäkta denna deppiga text...Har ni något bra tips så mottages det tacksamt :)
Snart är det iaf dags för kub och man får se den lilla på ul. Försöker se fram emot det.
Jag drar mig tillbaka... Konstaterat MA idag.
Usch och fy vilken dag. Går in i v 11 (10+0) och än mår jag förfärligt dåligt. Om det är graviditeten som gör det eller mest att järnvärdet är lågt har jag ingen aning om. Mår illa, ont i huvudet, fryser och känner mig sjuk dygnet runt...sen vecka 5 nu. Åh vad jag letar efter positiva saker att tänka på men fy bubblan säger jag över att må så här Känns som alla andra runt om mig fortsätter sina liv precis som vanligt och här ser alla dagar likadana ut och jag mår precis lika dåligt.
Suck och stön...Men om två veckor är det kub-ul och då om allt ser fint ut ska vi tala om för vår dotter att hon ska bli storasyster Hon har längtat så länge!! Hon är ju snart 7 år så hon förstår ju och kan ta in detta på ett annat sätt. Ska bli superkul att se hennes reaktion!
Kämpa på alla!