• Hilda07

BF Juni 2015

Milie skrev 2014-11-18 16:32:12 följande:
    Jag mår som en röv jag med. Jag har legat på soffan i snart en månad och gjort INGENTING. Börjar bli psykiskt störd på riktigt. Här om kvällen var jag så fruktansvärt uttråkad så jag satte mig i bilen för att köra runt lite. Jag grät och tyckte så fruktansvärt synd om mig själv. Allt är ju så dramatiskt med alla hormoner också, haha. Men skämt åsido så är det hemskt påfrestande att må så här och leva så isolerat.
    "Skönt" att höra att fler är i samma sits. Jag har med gråtit massor. Man känner sig så jävla ensam när man mår så här trots att man ha stöttande människor runt sig. Jag börjar allvarligt undra om jag har blivit allvarligt sjuk...för inte fasen kan man må så här piss av en graviditet?! Illamående såklart men det andra..känns som jag haft influensa i 6 veckor. Hela kroppen känns helt utslagen...

Nåväl slut på klagandet för idag. Håller tummarna att du snart mår bättre också :) heja heja!
  • Hilda07
    Liiinis skrev 2014-11-19 10:50:29 följande:

Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)

Är det många som har gjort/ska göra KUB?

Första graviditeten kände jag som du gör nu :) nervös att det ens skulle finnas något där inne pg a att jag inte kände mig gravid överhuvudtaget! men allt såg finfint ut! 

Denna gång är det väldigt annorlunda ;) Ska göra kub den 2 december. Är nervös för siffrorna denna gång då jag fyllt 35 år. Men hoppas det ska gå bra! Lycka till!
  • Hilda07
    Alvolina skrev 2014-11-21 21:38:06 följande:

Hur kände ni er i v.10?

Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?

Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.

Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.

Jag är i v 10+3 nu och mår fortfarande illa. Men det jobbigaste är fortfarande allmänpåverkan med yrsel, trötthet, sjukdomskänsla som jag haft hela tiden. I förrgår höll jag på att svimma på spårvagnen på väg till jobbet...läskig känsla! Kämpar även på med järntabletter som ger massa jobbiga biverkningar så jag vet inte vad som är vad riktigt nu. 

Sa till min man i morse att när jag mår bättre ska vi fira med att åka på spa och förhoppningsvis kunna njuta av att äta god mat! :) Vill inget hellre än att kunna känna mig som vanligt och inte få kväljningar av allt jag försöker få i mig.

Snart kub, den 2 dec...en milstolpe att se fram emot. Hoppas också att man vågar släppa oron för missfall efter det. Är fortfarande rädd varje gång jag går på toa att behöva se något  blod (hade det i v 8+0)...
  • Hilda07

Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?

Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?

Blir ännu mer nojig nu efter det här!

• Hilda07

Tack alla ni som svarade om caremaxx doppler. Lyckades till slut höra ett snabbare hjärtljud precis till vänster sida långt ner som någon annan skrev i tråden :) Ett mycket snabbare hjärtljud som inte gick att ta miste på. Ska dock inte lyssna mer nu utan ville bara testa eftersom jag fick chansen att låna den. 

• Hilda07

Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu. 

Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag... 

Åh vad orolig jag är.

• Hilda07
    Lg85 skrev 2014-11-29 10:05:36 följande:
    Hoppas det inte är någon fara!

Har du smärtor oxå?

Har du hört hjärtljuden innan?

Styrkekram
    Inga smärtor..

Flytningarna verkar inte öka iaf...är liksom lite gulbrunt nu. Innan mer rosa. 

Tror jag lyckades till slut få in hjärtljuden...lät iaf snabbare än mitt egna.

Så jobbigt det är med denna psykiska terrorn när man är gravid! Med min första graviditet hade jag också blödningar ett par ggr och allt gick ju bra..då..Det är ju ingen garanti att det går bra nu. Men om jag hittade hjärtljuden är det ju inget MA iaf men likväl kan det väl eskalera i ett missfall?

Känns långt till tisdag och jag som har längtat så efter att få kunna berätta för dottern att hon ska få bli storasyster :( känner mig så nere och orolig nu.
  • Hilda07

Glömde säga..jag hörde hjärtljuden för några dagar sen och sen var det svårare att hitta dom...hoppas det var det jag hörde nu innan. Vill inte hålla på med dopplern för mycket heller.

• Hilda07
    ÄlskarMina skrev 2014-11-29 15:22:52 följande:
    Jag tror inte det är ngn fara! Jag hade också svårt att hitta hjärtljuden för ngn dag sedan, innan var det jättelätt. Tror det beror på att de flyttar upp från blygdbenet nu och kommer under lite magfluff. Är min teori iaf. Är bara på ngn cm som jag tappar ljudet när jag söker. Är på samma vecka som dig. 11+3 och jag har kub på onsdag.

Har haft massor med ljusrosa flytningar/blödningar, rent blod vid 2tillfällen och bruna dagar med ljusare sedan. Har sett bra ut hittills på ultraljuden.. Har haft svamp vid 2tillfällen (första behandlingen lyckades nog inte därav nr.2) och troligtvis är det det som utlöst mina blödningar.

De slutade i mitten av veckan efter en helgs behandling med cenasten iaf.

Jag tror du kan vara lugn och vänta in tisdag. Om du hittat hjärtljuden innan så tror jag ju inte risken är särskilt stor för ett mf. Vi har ju kommit rätt långt ändå.

Så roligt att berätta för syskonen, det ska vi med göra om det ser bra ut på kubet.
    Tack snäääällla du för ditt svar. Det lugnar mig något. Jag tror jag lyckades få in hjärtljuden innan...Flytningarna har inte blivit mer i omfattning men det är lite ljusbrunt de som kommer.  Kanske borde höra med bm om det kan vara nån svamp eller annan infektion på mig med då...

Härdar ut tills på tisdag och hoppas på fint ul då. Men hualigen vad rädd man blir och man är ju så uppmärksam på precis allt.
  • Hilda07

Nu i två nätter har jag känt när jag vänt mig om i sängen att jag har haft ont i höger sida av magen ner mot ljumskarna. Inte så långt åt ljumskarna men från sidan av magen och ner mot livmodern. Hade så i förrgår natt och det var på morgonen efter jag fick en rosa flytning. Nu i natt har det varit samma. Vaknade halv 6 av att det liksom strålar i höger sida...lite som ägglossningssmärta kanske eller hur man ska förklara. 

Ingen mer rosa flytning än iaf. Någon som vet eller känt samma smärta på höger sida? Vet inte ens om det hör ihop. 

Nu har det gett med sig när jag kommit upp och rört på mig. Är detta något man bör kolla upp eller kan man vänta och ringa på måndag till bm?

Svar på tråden BF Juni 2015