BF Juni 2015
Nåväl slut på klagandet för idag. Håller tummarna att du snart mår bättre också :) heja heja!
Imorgon är det dags för KUB för oss och jag längtar som bara den samtidigt som jag är så rädd att det inte ens ska finnas något litet liv där inne. Har så svårt att förstå att jag kan vara gravid med så få symtom som jag har haft. Självklart lite orolig över vilka siffror vi kommer få också men just nu känns det som att det kommer i andra hand. Men detta ska bara gå bra! :)
Är det många som har gjort/ska göra KUB?
Hur kände ni er i v.10?
Kan man börja slappna av lite eller är det mesta rätt osäkert fortfarande?
Jag tänker mig att efter vecka 12-13 kommer man in i lite andra tankar. Man inser att man faktiskt är gravid och att det ska komma ett nytt liv till familjen.
Längtar så till vårt ultraljud i v.14. Det skulle vara den bästa julklappen någonsin att få se att allt ser bra ut. Vi har verkligen kämpat för detta och jag vet hur jag skulle orka om detta inte går bra.
Har fått låna en Caremaxx doppler och tror inte jag lyckas hitta hjärtljuden...Testade ändå väldigt långt ner på magen och får in hjärtljud men det låter inte sådär snabbt som alla säger att det ska göra, som en galloperande häst...låter nog mer som en normal puls. Är det möjligt att det är mitt egna hjärta jag hör?
Har testat vid två olika tillfällen men inte fått in något annat ljud än det. Någon här inne som testat?
Blir ännu mer nojig nu efter det här!
Tack alla ni som svarade om caremaxx doppler. Lyckades till slut höra ett snabbare hjärtljud precis till vänster sida långt ner som någon annan skrev i tråden :) Ett mycket snabbare hjärtljud som inte gick att ta miste på. Ska dock inte lyssna mer nu utan ville bara testa eftersom jag fick chansen att låna den.
Är duktigt orolig idag då jag hade rosa/bruna flytningar nu på morgonen och dessutom inte lyckats få in hjärtljudet med dopplern på några dagar :( är i 11+3 nu så det känns hemskt för jag hade börjat slappna av nu.
Har tid för kub på tisdag så jag antar att det inte är nån ide att sätta sig på någon gynakut flera timmar idag...
Åh vad orolig jag är.
Glömde säga..jag hörde hjärtljuden för några dagar sen och sen var det svårare att hitta dom...hoppas det var det jag hörde nu innan. Vill inte hålla på med dopplern för mycket heller.
Nu i två nätter har jag känt när jag vänt mig om i sängen att jag har haft ont i höger sida av magen ner mot ljumskarna. Inte så långt åt ljumskarna men från sidan av magen och ner mot livmodern. Hade så i förrgår natt och det var på morgonen efter jag fick en rosa flytning. Nu i natt har det varit samma. Vaknade halv 6 av att det liksom strålar i höger sida...lite som ägglossningssmärta kanske eller hur man ska förklara.
Ingen mer rosa flytning än iaf. Någon som vet eller känt samma smärta på höger sida? Vet inte ens om det hör ihop.
Nu har det gett med sig när jag kommit upp och rört på mig. Är detta något man bör kolla upp eller kan man vänta och ringa på måndag till bm?