• vikarien

BF Juni 2015

hemligönskan skrev 2015-01-15 12:56:41 följande:

Imorgon har jag RUL! :D Kl 14:00! ÄR så nervöööööös och förväntansfull och bara fylld med känslor!

Spännande! Hoppas det går bra

Har mitt på onsdag och jag är skitnervös..

Känns lite som domedagen det där ultraljudet :-P
  • vikarien
    Milie skrev 2015-01-15 14:50:41 följande:
    Har du någon vikt att "ta av" sen innan? Det är ju så olika det där. Är man i nedre delen av normalintervallet sen innan så låter ju -5 kg inte alls så bra.

Jag är överviktig sen innan. Gick upp 4 kg ibörjan men sen ner igen så nu ligger jag strax under startvikten. Drömmen vore ju att inte skeva iväg mer än 5 kg upp, men då krävs en insats som jag än så länge inte känner mig redo för. Jag har såna problem med kräkningar så allt som stannar nere tycker jag är bra mat, oavsett vad det är.

Jag har alltid bra glukosvärden men p.g.a. övervikten så gör jag en glukosbelastning framåt våren.
    Jo jag har absolut att ta av så jag är ju glad om jag slipper gå upp en massa såklart!

Men fundersam blir man ju. Har försökt gå ner i många år utan att lyckas med större resultat, har pratat med flera läkare om det.

Men huxflux när jag blev gravid så tappade jag 5 kilo innan vecka tio! Har ätit som vanligt och inte kräkts något.

Så har väl varit något med hormonerna som spökat hela tiden kanske

Hoppas dom har hoppat på rätt plats i kroppen nu så det blir lättare att gå ner när pyret är färdigbakat och färdigammat
  • vikarien
    Milie skrev 2015-01-17 09:46:36 följande:

Nu klickade nästa "variabel" på plats. Jag fyller år idag, men det var länge sen jag brydde mig om min ålder. MEN! I år gör jag det. Jag blev gravid som 27-åring men nu är jag i den ålder jag ska vara vid BF, d.v.s. 28. Jag är kanske töntig som tänker så, men jag fick ungefär samma känsla vid årsskiftet då det blev "rätt" år!

Grattis på födelsedagen!

Tänkte med på nyår att nu är det året där jag ska bli mamma
  • vikarien

UL imorgon...jag är så sanslöst nervös!

Känns som om det kan bli både bästa och värsta dagen på länge ????

Har inte varit särskilt nojjig hittills men hu vad det känns jobbigt nu!

Har tid sent på eftermiddagen med så imorgon kommer dagen att bli låååång..

• vikarien

RUL idag vid 16.. Jag vill gömma mig under täcket!

Fy vad jag ångrar att vi inte tog en morgontid! Denna dag kommer bli evighetslång..

• vikarien
    hemligönskan skrev 2015-01-21 11:18:37 följande:
    Åh! Lycka till!
    Tack! Fy vad nervös jag är...

Att något så underbart kan vara så skrämmande :-O
  • vikarien

Allt gick bara bra! vilken lättnad..

Allt var så bra som det bara kunde vara, hon hade ingenting att anmärka på alls. Datumet blev satt till den 22/6 (fick 20/6 enligt mensen och 23/6 enligt tidiga UL) så allt stämde bra.

Vi väntar en underbar liten pojke! <3 han visade upp hela paketet så barnmorskan var säker till 200% hihi!

• vikarien
    Staffelove skrev 2015-01-21 18:26:15 följande:

Vikarien/ åh vad mysigt och grattis till en pojke:)

Tack så mycket!

Så himla läcker känsla det var! Och nu blev jag säker på att det är bebisen jag känt sen en vecka tillbaka
  • vikarien
    Hilda07 skrev 2015-01-21 20:25:12 följande:
    Skönt att allt gick bra :) Grattis till pojke! Själv fick jag veta att vi ska få flicka men har nu börjat oroa mig för hur säkert de faktiskt ser?! När man googlar runt ser man ju att det händer titt som tätt att de misstar sig och ut kommer det en pojk istället. Inte för att det skulle göra något bara barnet är friskt men oj vilken chock det hade blivit. Och dottern som är själaglad över en lillasyster och redan köpt rosa kläder ;) 

Funderar på om man skulle göra ett extra könsultraljud senare i graviditeten...Någon som vet var man kan göra det i Göteborg?
    För oss var det ingen tvekan kan jag säg :-P

Man såg både pung och snopp hur tydligt som helst! Sa till BM att jag bara ville veta om hon verkligen såg ordentligt, och hon var säker till 200%

Så vi behöver nog inte fundera mer känns det som
Svar på tråden BF Juni 2015