Milie skrev 2014-12-29 17:31:04 följande:
Läkemedelsfrågor..
Hur gör ni med receptfria läkemedel? Jag har haft noll tolerans fram till för en vecka sen då jag testade Novalucol och Novalucid. Jag kräks ju så mycket och verkar ha fått överproduktion av magsyra. Det svider i halsen typ jämt.
Sen nu har jag varit och köpt Postafen. Nå tankar om den? Testat? Den har ju använts sen urminnestider (nämen, 30-40 år minst), så den borde ju vara safe.
Sen mer av ett wildcard.. Redugas mot uppblåst mage. Jag har varit som en spärrballong sen dag 1 och jag är så fruktansvärt jävla less på att alltid känna mig extremt mätt trots att magsäcken är tom. Har ni testat den? Eller har ni andra tips mot problemet? Jag fiser inte eller så, men rapar typ hela tiden. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att det är magsäcken som är uppblåst.
Jag har tagit Novalucol några gånger. Vad jag förstår är det inga problem att ta det som gravid, man till och med rekommenderar det framför Samarin.
Andra receptfria läkemedel som jag har tagit är Alvedon/Panodil en handfull gånger vid huvudvärk samt nässpray i början av graviditeten.
Helst av allt skulle jag skippa läkemedel helt och hållet men om man inte tar stora mängder av det så trot jag att det är bättre än att gå runt och må dåligt. Jag tycker dessa speciellt gäller halsbränna då man verkligen kan må skit av det och Novalucol verkar ju vara helt ok att ta.