BF Juni 2015
Hur gick de?
Däremot såg han hjärtaktivitet och en liten krabat som han mätte till 7mm. Han sa att det innebär att jag är i vecka 7+0 men att det gäller +-3 dagar. Enligt mina egna beräkningar är jag i vecka 7+1 idag.
Hur gick de?
Min gynekolog mätte mitt embryo till 7mm och sa att det motsvarar vecka 7+0... +- 3 dagar.
När jag kollar mina appar nu verkar det vara väldigt litet med 7mm för början av vecka 8.
Ni andra som har varit på VUL, vad fick ni för mått?
Är det någon som har koll på när embryot börjar växa?
Är det vid befruktningen eller är det när det fäster?
Jag är ganska säker på att mitt ägg fäste ganska sent efter befruktningen. Kan det ha betydelse för embryots storlek nu? Alltså, kan det mäta mindre än vad det "borde" för att det fäste sent?
Gud, alltid ska man oroa sig för något...
Tack snälla för din kommentar! Jag hoppas att mitt lilla embryo växer på sig och att allt är som det ska.
Tack igen!
Får man klaga av sig lite. Känns inte som någon förstår mig.
Väntar andra barnet och precis som med första så mår jag illa. Jag har fått tabletter utskrivna. Tyckte dom hjälpte en del i början men nu i 2 dagar har jag börjat må riktigt illa igen. Spyr inte som tur är. Men jag har verkligen fobi för illamående då jag mådde väldigt dåligt förra vinter. Pga galloperation.
Och i dag har jag verkligen mått konstigt, mått illa, känt mig yr, som att det har svartnat för ögonen på mig. Magen känns som den ska sprängas och jag är nära att spy hela tiden.
Och jag har vart förstoppad sen pluset typ är i v.9 kan skita var fjärde dag typ och då är det inte ens mycket.
Usch just nu vill jag bara gråta!
Sorry för ett långt klagoinlägg
Jag glömde förresten säga att jag gjorde cellprov igår när jag var hos gyn. När jag gick på toaletten efter så hade jag en torkning med lite rött på pappret. Sedan dess har jag inte haft någonting.
Jag var ju lite orolig över att oroa mig om jag blödde efter cellprovet men det var ju så lite och såklart direkt relaterat till cellprovet.
Såhär i efterhand är jag glad att jag gjorde cellprovet nu istället för att vänta!
Nån mer som ska skriva högskoleprovet på lördag?
Hoppas verkligen att illamåendet håller sig borta och att jag slipper bli kissnödig en gång i kvarten!
Ni som skrivit provet tidigare (detta är min första gång), hur fungerar det med mat? Får man äta något under tiden man gör provet? Har man en lunchrast då man kan gå iväg och äta? Mycket viktiga frågor för någon i vecka nio! ;)
Idag är jag i vecka 7+3 och jag tycker fortfarande att jag har väldigt lindriga symptom.
Mina bröst är ömma men det är inget extremt. Jag är tröttare än vanligt, har halsbränna till och från och det är en hel del mat som jag verkligen inte är sugen på. Däremot är jag inte illamående och på det stora hela tycker jag att jag mår nästan som vanligt. Ibland glömmer jag bort att jag är gravid.
Det verkar som att de allra flesta här har väldigt kraftiga symptom och mår väldigt dåligt. Det får mig och undra om det är något som inte stämmer, eller om jag bara har väldigt tur som slipper att må dåligt.
Tänk vad härligt om typ 15 veckor när vi kan sluta diskutera symptom och istället diskutera namn, barnvagnar, barnsaker mm.
Jag längtar!